Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köar mycket hellre ut än in. Särskilt i höstrusk ;) Men då siktar vi nog på att vara där ganska nära öppningsdags. Får ladda med nåt uppiggande för bilfärden.

Agree :D

När vi nu åker från Skåne brukar vi köra vid 7, ibland pausar vi på vägen hos släkt/kompisar. Bruakr vara där vid typ 10. Känns ändå helt okej för oss. Sen typ lunch där inne vid 13-14 (slippa lunchkö är bra!) o hem typ 17-nånting brukar det bli. Åker alltid lördagar. Nästa gång blir den 22/11, hoppas på mer julpynt än förra gången :D

Agree :D

När vi nu åker från Skåne brukar vi köra vid 7, ibland pausar vi på vägen hos släkt/kompisar. Bruakr vara där vid typ 10. Känns ändå helt okej för oss. Sen typ lunch där inne vid 13-14 (slippa lunchkö är bra!) o hem typ 17-nånting brukar det bli. Åker alltid lördagar. Nästa gång blir den 22/11, hoppas på mer julpynt än förra gången :D

Man törs komma nån eller några timmar efter öppning också då? Enligt Eniro tar det drygt 2,5 h att köra så vore ju gött att slippa starta vid halv fem på morgonen :p

Man törs komma nån eller några timmar efter öppning också då? Enligt Eniro tar det drygt 2,5 h att köra så vore ju gött att slippa starta vid halv fem på morgonen :p

Under alla år jag varit på gekås så har jag fått stå i kö in typ 2 ggr.
Ut en gång, och det tog över en timma :/
Brukar vara nere vid 10-11, men åker sällan hem innan stängning. Förstår inte hur folk kan vara färdiga vi 16-17 :p

Eksemtäcken, är det sånt som bara finns på sommaren? Gissar att det är kört att hitta nu? Om inte, vad brukar de kosta?

Har de någon westernutrustning?
Westernutrustning har jag aldrig sett på Gekås, men det finns en westernbutik bara 10 km därifrån. Jag vet inte om man får lägga in länkar, men du kan ju googla på western Ullared så borde den komma upp. Butiken heter Sierra Western Outpost.

Brukar vara lagom att gå in vid 10-11 då har många redan gått in. Om man inte tvunget måste åka innan jul så väntar jag till Januari fdå är det aldrig en kotte där, man har nästan hela varuhuset för sig själv!

Vi brukar alltid komma ett tag efter öppning, och vi har aldrig behövt köa in. Runt 10 tror jag vi brukar dyka in.

Jag har varit där tre gånger, två gånger vid nio och en gång efter 12. Alltid tisdagar av någon anledning, aldrig behövt köa in och knappt något ut heller! :)

Vad gör du där inne såååå länge?!?! :eek:
Besöket får ta max 4-5h sen vill jag bara slå ihjäl folk typ.... :angel:

Men, först är det hästavdelningen i någon timma eller två.
Sen smink, kläder, leksaker, heminredning mm...
Barnkläder...
Sen ut, lämna grejer i bilen, käka och in igen för em runda till :p
Äta, och kanske en sväng i de andra affärerna om vi inte tar en vända till inne på Gekås.
Helt plötsligt är klockan 20 :p

Barnkläder...
Äta, och kanske en sväng i de andra affärerna om vi inte tar en vända till inne på Gekås.

OMG!!! Hur orkar du?!??

När vi åker till Gekås så åker vi typ vid 12-14 och då har typ många morgonshoppare blivit klara så, vi har aldrig behövt köa förutom några enstaka gånger men vi checkar alltid av på hemsidan ifall om det är kö eller inte, men har dock lyxen att bo lite mindre än en timma därifrån haha :D Har dock aldrig varit med att man köar ut? O_o:D

Var där igår, massvis med folk! Hittade inte så värst mycket på hästavdelningen, men det fanns mycket fina schabrak :)
Tog detta euro-star, tycker det är så himla mjukt med mockakänsla och lite tjockare stoppning. Passade perfekt till tömkörningsgjorden!
20141018_110638_zpsd34a39e2.jpg

Så mycket annat blev det inte på hästavdelningen. Himalaya stenar, hästgodis, foxfire och ett fleeceländtäcke. Skulle ha regntäcke i storlek 95 men där fanns bara ett litet skittäcke. Därimot så fanns det amigo 350gram med hals till den stora som jag var sugen på men eftersom han inte kommer klippas än på några år så avstod jag.:)
Så när vi var påväg hem var jag nere en sväng igen och rykte då åt mig ett till euro-star schabrak i samma modell men njaaa... jag vet inte riktigt :p Passade inte bra under sadeln(för stort) och blev lite tveksam på färgen till min gråa.

20141018_111327_zps202ae323.jpg

Var där igår, massvis med folk! Hittade inte så värst mycket på hästavdelningen, men det fanns mycket fina schabrak :)
Tog detta euro-star, tycker det är så himla mjukt med mockakänsla och lite tjockare stoppning. Passade perfekt till tömkörningsgjorden!
20141018_110638_zpsd34a39e2.jpg

Så mycket annat blev det inte på hästavdelningen. Himalaya stenar, hästgodis, foxfire och ett fleeceländtäcke. Skulle ha regntäcke i storlek 95 men där fanns bara ett litet skittäcke. Därimot så fanns det amigo 350gram med hals till den stora som jag var sugen på men eftersom han inte kommer klippas än på några år så avstod jag.:)
Så när vi var påväg hem var jag nere en sväng igen och rykte då åt mig ett till euro-star schabrak i samma modell men njaaa... jag vet inte riktigt :p Passade inte bra under sadeln(för stort) och blev lite tveksam på färgen till min gråa.

20141018_111327_zps202ae323.jpg

Åh vad fint det lila var! Pris?

Barnkläder...

En runda till :eek: ?? Är du galen??? :D
Jo, jag har faktiskt hört att det är rätt vanligt att man går ut en första gång och sedan tillbaks in igen för mer shopping. Men det är ALDRIG något jag har känt behov av. Kanske ska tillägga att jag oftast inte handlar för mer än någon tusenlapp när jag är där. Det är mer utflykten som är kul, tycker jag :)!

En runda till :eek: ?? Är du galen??? :D
Jo, jag har faktiskt hört att det är rätt vanligt att man går ut en första gång och sedan tillbaks in igen för mer shopping. Men det är ALDRIG något jag har känt behov av. Kanske ska tillägga att jag oftast inte handlar för mer än någon tusenlapp när jag är där. Det är mer utflykten som är kul, tycker jag :)!

Spenderar sällan mer än 2-3000 heller. Men det gäller att få valuta för pengarna :p
Man kan säga att jag har svart bälte i ullareds-shopping :D

Gaaah! Försöker få till en tur upp (har 20 mil upp) med min mamma men det verkar omöjligt :( jag vill ju shoppa!

Jag och min syster planerar en tur upp (utgår från Landskrona) om du finns på vägen så kan du hoppa på.
Dock blir det inte förens veckan innan jul... vi orkar inte med trängseln som råder nu... =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 601
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 493
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka