Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan meddela att det inte är en lämplig dag att åka till ullared om man inte gillar kö och mycket folk.. jag vände och gick tillbaka till extra parkeringen när jag såg kön nu vid elva.. :eek:

Kan meddela att det inte är en lämplig dag att åka till ullared om man inte gillar kö och mycket folk.. jag vände och gick tillbaka till extra parkeringen när jag såg kön nu vid elva.. :eek:

Vi kollade köstatus och åkte dit framåt kvällen när kön var borta.. Kö ut var det ju dock mycket folk men hanterbart.

Fick med mig en sadelvärmare i fårskinn (som jag åkte dit för), ett par överdrags/termoridbyxor från MH istället för overallen som inte ens var lön att prova.. Benen skulle släpat i marken och rumpan var långt ner i knävecken ;). Hittade också en jättefin brun grimma med gosigt ludd, ett grimskaft, reflexer till benen och lite hästgodis :up:
https://www.dropbox.com/s/w7x0r7g2luatnak/Foto 2014-10-11 21 33 35.jpg?dl=0

Jag var där i lördags. Hu vad folk!!! Köpte overallen. Valde mellan stlk m och L, men fick köpa en stlk L. Stlk M var för kort så det skar in i grenen på ett mkt obehagligt vis. Påföljden blev för långa ben. Suck. Men för 700 spänn...
Köpte en klump rosa salt och 2 horze- tröjor, en till mig och en till dottern.
När vi åkte kl ett var kön FRUNTANSVÄRD. :nailbiting:

@Gry Ska kanske vara glad över att jag har långa ben - jag fick köpa en overall i storleken XXL ( :o ) för att min långa rygg skulle få plats - men benen blev inte för långa trots det haha. Känner mig som en jätte nu :p

Idag måndag kl 8.30 var det ingen kö och väldigt luftig nere på hästavdelningen :) men det blev inte så mycket handlat där som tanken var! En vinterjacka och en tunnare väst och 3 st 5 l hinkar med lock + 2 grimskaft var det enda jag kunde komma på att jag behövde. Men en sak är säker, det är inte lika billigt längre :( som det har varit! Det lönar ju sig att köra fortfarande eftersom dom har allt annat oxå ;)

Idag måndag kl 8.30 var det ingen kö och väldigt luftig nere på hästavdelningen :) men det blev inte så mycket handlat där som tanken var! En vinterjacka och en tunnare väst och 3 st 5 l hinkar med lock + 2 grimskaft var det enda jag kunde komma på att jag behövde. Men en sak är säker, det är inte lika billigt längre :( som det har varit! Det lönar ju sig att köra fortfarande eftersom dom har allt annat oxå ;)

Tycker du inte? När jag jämför deras priser med en av Sveriges största ridsportsbutiker så har jag alltid fått ett mycket bättre pris på ge-kås.
Som mina stigbyglar. dom kostade 299 kr på ge-kås och ca 750 kr i den andra butiken. Foxfire pälsglans är 100 kr billigare på ge-kås än i den andra butiken. Man kan ju sätta sig och kolla priser hos någon konkurrent först av det man är intresserad av så ser man om det är lönt att köpa på ge-kås eller inte. Jag står och googlar och kollar om det finns bättre pris någon annanstans när jag är där.

Tycker du inte? När jag jämför deras priser med en av Sveriges största ridsportsbutiker så har jag alltid fått ett mycket bättre pris på ge-kås.
Som mina stigbyglar. dom kostade 299 kr på ge-kås och ca 750 kr i den andra butiken. Foxfire pälsglans är 100 kr billigare på ge-kås än i den andra butiken. Man kan ju sätta sig och kolla priser hos någon konkurrent först av det man är intresserad av så ser man om det är lönt att köpa på ge-kås eller inte. Jag står och googlar och kollar om det finns bättre pris någon annanstans när jag är där.

Jo om man ser det så är det ju fortfarande billigt men, jag har ändå en bit att köra (12 mil enkel) så jag kör ju kanske "bara" två gånger per år. Men överlag så hittade jag "nästan" inget som föll mig i smaken men, så är det ju ibland :p

Jo om man ser det så är det ju fortfarande billigt men, jag har ändå en bit att köra (12 mil enkel) så jag kör ju kanske "bara" två gånger per år. Men överlag så hittade jag "nästan" inget som föll mig i smaken men, så är det ju ibland :p

Nä, själva utbudet är lite tråkigt tycker jag. Alltid samma saker typ. Det är lite trist. Jag kanske åker dit för ofta, bor närmare än dig :p

Någon som vet om de har back on track ryggvärmare och om det lönar sig att vänta o köpa på gekås eller om man ska passa på nu när hööks har 15%?

Eksemtäcken, är det sånt som bara finns på sommaren? Gissar att det är kört att hitta nu? Om inte, vad brukar de kosta?

Har de någon westernutrustning?

Om man vill slippa den allra värsta stormen i helgen men ändå ha någorlunda mycket heldag, när ska man sikta på att vara där? Vi har ca 20 mil att köra och har inte planerat avresan än :p

Om man vill slippa den allra värsta stormen i helgen men ändå ha någorlunda mycket heldag, när ska man sikta på att vara där? Vi har ca 20 mil att köra och har inte
planerat avresan än :p

Jag skulle tippa på omöjligt :p

Men det beror kanske lite på vad ni tycker är värst. Kö in eller ut? Vill ni vara där till stängning eller när det öppnar?

När jag bodde hemma åkte jag alltid dit på em/kväll. Då är de flesta trötta o sura istället för arga och panikslagna för att alla trängs o ska ha ALLT direkt. Men då är det ju kö genom typ hela varuhuset ut också. Man kan till viss del shoppa rätt långt efter stängningstid men jag tycker det är obehagligt att irritera vakterna så jag ställer mig ändå i kö relativt i tid.

Själv kommer jag hellre in när jag vill så jag hade nog siktar på att vara där på fm. Kanske har de bättre kötider nu än när jag jobbade där? Då kunde det vara kö till lunch. Å andra sidan så är fortfarande ett helvete med folk som står i ALLA kanter o diken så det är ju inte jättekul att komma så sent heller. Det var ofta vi fick vara "parkeringsvakter" också de värsta dagarna. Hade det hänt något då hade räddningstjänsten inte varit glada kan jag lova...

Jag skulle tippa på omöjligt :p

Men det beror kanske lite på vad ni tycker är värst. Kö in eller ut? Vill ni vara där till stängning eller när det öppnar?

När jag bodde hemma åkte jag alltid dit på em/kväll. Då är de flesta trötta o sura istället för arga och panikslagna för att alla trängs o ska ha ALLT direkt. Men då är det ju kö genom typ hela varuhuset ut också. Man kan till viss del shoppa rätt långt efter stängningstid men jag tycker det är obehagligt att irritera vakterna så jag ställer mig ändå i kö relativt i tid.

Själv kommer jag hellre in när jag vill så jag hade nog siktar på att vara där på fm. Kanske har de bättre kötider nu än när jag jobbade där? Då kunde det vara kö till lunch. Å andra sidan så är fortfarande ett helvete med folk som står i ALLA kanter o diken så det är ju inte jättekul att komma så sent heller. Det var ofta vi fick vara "parkeringsvakter" också de värsta dagarna. Hade det hänt något då hade räddningstjänsten inte varit glada kan jag lova...

Jag köar mycket hellre ut än in. Särskilt i höstrusk ;) Men då siktar vi nog på att vara där ganska nära öppningsdags. Får ladda med nåt uppiggande för bilfärden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 601
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 493
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Appar
  • Tjockistråden 4