Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vet hur storlekarna på overallerna är? Har fått lite info av Mcflurry, men vill ha mer så det inte blir alldeles galet. 172 lång och 75 kg ca, Mcflurry sa att dom var ganska små/korta i just ryggen,fler som upplever det?

Fanns både HW 350 g med hals (brunt med rosa kantband) och 300 g utan hals (grått med blått kantband) idag iaf. Inte så mycket roliga benskydd, men fulcoola boots ;D

Hoppas de finns kvar nästa måndag, hade behövt 140&145. Skulle åkt i måndags men blev inte så då lillhingsten blev dålig:( hoppas på mer tur nästa vecka!

Då var det till och med bara 699 kr den kostade när jag köpte den också :D Exakt samma!
Någon som vet hur storlekarna på overallerna är? Har fått lite info av Mcflurry, men vill ha mer så det inte blir alldeles galet. 172 lång och 75 kg ca, Mcflurry sa att dom var ganska små/korta i just ryggen,fler som upplever det?

Jag har visserligen lång överkropp och korta ben men jag har fär mig jag har L och den är snudd på kort i ryggen. Tycker iofs alla overaller är korta i ryggen (har div olika på jobb) så det beror kanske mer på mig :p Är 168 cm o väger typ 60 kg.

Var där i lördags och köpte detta.

img_20141005_094628_54327896ddf2b33481c374aa.jpg

Långärmad tröja från Euro-star,
Ridstrumpor från Catago, Mountain horse och ett två-pack märkeslösa. Dom har jag testat och dom är super!

Sedan blev det B-vitamin, ett dlmått men det är köpt på hushållsavdelningen, sjöbogårdens pälsglans, ett hackamore, en rumpvärmare i äkta fårskinn och ett par boots från Horze som är icke vändbara. Dom satt super på min häst så det ska jag köpa ett par till när jag åker dit. Hoppas bara dom finns kvar.

20141008_092411_54353d3fddf2b3631c4885b5.jpg

20141008_104756_5435419eddf2b36268b0d87d.jpg

20141008_104803_543542bf9606ee67676c2271.jpg

Padden är testad en timma i skogen och detta är efter ridturen. Den låg kvar som den skulle hela tiden. Supermjuk att sitta på. Min sadel är 16" och padden är i stl full. Passar större sitsar med men inte mindre.
Jag har en C-ponny och bootsen är i stl ponny.

Skoj! Jag jobbar både onsdag och måndagen därpå... veckan efter det (from 27e) kan jag tors eller fre, om det funkar?
Torsdagen v 44 skulle funka för mig! Ingen skola, och ingen häst den dagen så kan shoppa järnet ;) Kanske nån mer i Skånetrakten som vill åka med? :)

Jag är 166 cm, väger knappt 55 kg och har storlek S på vinteroverallen. Den passar prima och jag får in både säkerhetsväst och tjock tröja under!

Imorgon bär det av!
Ska titta lite på ridoverallen, men har för mig att de är för "korta" för mig. Jag är 177 så jag kanske får testa xl ;) Bilder kommer under helgen!

Är det någon som har varit där idag som såg om overallen och sadelvärmaren i fårskinn finns kvar? Funderar på att åka dit imorgon...

Är det någon som har varit där idag som såg om overallen och sadelvärmaren i fårskinn finns kvar? Funderar på att åka dit imorgon...

När jag var där i lördags så kryllade det av båda två så det finns säkert. Fårskinnet finns alltid inne. Är där ofta och dom har varit där varenda gång.

Vill du veta priset på Fårskinnet så skicka ett PM för man får väl inte skriva ut det i tråden.

När jag var där i lördags så kryllade det av båda två så det finns säkert. Fårskinnet finns alltid inne. Är där ofta och dom har varit där varenda gång.
Låter kanon! Var brukar fårskinnen ligga? Bland schabraken ungefär eller?

Vet bara att sortimentet kan variera rätt rejält ganska snabbt.. men låter ju som att det kan vara värt att åka dit imorgon då. Har iofs rätt nära (35 min) så ingen fara, finns ju alltid nåt ;)

Låter kanon! Var brukar fårskinnen ligga? Bland schabraken ungefär eller?

Vet bara att sortimentet kan variera rätt rejält ganska snabbt.. men låter ju som att det kan vara värt att åka dit imorgon då. Har iofs rätt nära (35 min) så ingen fara, finns ju alltid nåt ;)

Dom är vid schabraken. Kolla så du tar rätt bara. Dom har ibland paddar i fårskinn till westernsadlar, och fårskinn till sadelgjorden finns väl alltid med. Allt på samma ställe.

Jag har 45 min dit så det blir ett par besök om året :p

Överväger att svänga inom imorgon enbart pga overallen och sadelvärmaren jag med :P Ska ta mig ner från Göteborg till Kristianstad så det är ju nästan "på vägen" :P

Dom är vid schabraken. Kolla så du tar rätt bara. Dom har ibland paddar i fårskinn till westernsadlar, och fårskinn till sadelgjorden finns väl alltid med. Allt på samma ställe.

Jag har 45 min dit så det blir ett par besök om året :p

Perfekt, ska kika där! konstigt.. men jag har aldrig sett sådana på Gekås innan, har å andra sidan inte tittat efter det heller eftersom jag inte behövt det, men nu med första egna hästen och en höst/vinter i antågande så känns det inte som en dum idé.

Nej precis, det blir några gånger per år ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 614
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 501
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka