Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var dit i somras men köpte just ingenting :O Tyckte schabraken var för fula eller för dyra och tjaa de fanns som dåligt av de mesta tyck ja... Eller de fanns en hel del, men inget som ja riktigt ville ha...

det var dock

4 par vita lackboots (älskar dom så mkt sp jag beställde två par svarta lackboots med en kompis som just varit där)
2 par silverboots
2par guldboots (ja nu ska vi börja vinna o placera oss lixom ;) )
Ett par bruna ridbyxor förträngt märket men inte Copperfield iaf.
Ett brunt dressyrspö
Ett svart dfressyrträns med bred vitfodrad lackad nosgrimma (229 kr)
en påse med hästgodis!

Det var nog de enda jag köpte på hästavdelningen :O

På barnavdelningen hittade jag dock en toksnygg jacka som kommer bli vinterns nya ridjacka! Svart med lite guldiga detaljer o lite quilt, supersnygg!

(Jo jag använder boots, jämt :P )

@Inka-90 och @Cherarriduracell, vart gött nöjd när jag hittade baucher bettet.
Var nere på hästavdelningen först men då fanns knappt några bett alls framme, men en personal höll på att hänga upp. Så vart ner en sväng till efter några timmar och då hängde det några "guldklimpar" där.
Hoppas bara hästen är lika nöjd med köpet som jag e. :p

Denna gång blev det inte alls lika mycket som det blev sist men plånkan är glad iallafall haha:up:
dsc_0481_541abf08e087c30e77f25995.jpg

dock råkade burken av hästsalva gömma sig bakom jodopax-gelen
dsc_0483_541abf3d2a6b222cd30eca07.jpg

Fleecefodrat regntäcke och Amigo fleecetäcke med hals. Ville egentligen ha ett 100 gr täcke men det fanns inte..

Ska till GeKås på söndag om vi hittar en till som vill följa med, ett sent avhopp tyvärr, är inte riktigt lönt o köra två från Skåne. Vi tänkte åka från Lund ca. 06.30. Hästavdelningen o julpyntet är mina fokusområden :D

Någon som vill hänga på?

Undrar vad de har för täcken från horseware inne?
Söker ofodrade regntäcken med hals, fodrade vintertäcken (200g) med hals, samt stalltäcken (100g).
Gärna priser i PM om de inte får skrivas här

Ska till GeKås på söndag om vi hittar en till som vill följa med, ett sent avhopp tyvärr, är inte riktigt lönt o köra två från Skåne. Vi tänkte åka från Lund ca. 06.30. Hästavdelningen o julpyntet är mina fokusområden :D

Någon som vill hänga på?

Inte lönt? Ni har ju nära, bara 19 mil från Lund. Jag skulle lätt kunna sätta mig och åka ner ensam härifrån Västerås (48 mil). Ha ha! :D

Har man bott 1.5 mil därifrån och jobbat där ett antal år känns det inte lönt nu :p

Fick dock sällskap o hittade bla en superskön tröja med hög krage och två schabrak från eurostar. Bilder är det dock värre med, jobbiga buke!

Har köpt en hel del nu till nya hästen och hittade en del av det på Gekås!

Blått fleecetäcke stl 125
Putsgrejer
Termometer och lite annat till stallapoteket
Hästgodis
Hinkar
Hovolja
Longerlina
Mineraler

Hade tänkt lägga upp en bild på hästen i täcket men lyckas inte trots public mapp på photobucket osv, är det för att jag sitter med en padda tro?

Mycket besviken när jag var där förra helgen, inte ett enda (!) utetäcke från horseware i butik!
Blev dock en kappa från MH och ett par fejkade animo ridbyxor till kommande tävling

Jag har 7 mil dit och ibland känns det jobbigt att ha en timma dit, sen tänker jag på er stackarna som har förjävligt många mil dit och sen är en timma en baggis :p

Ska dit 1 november, hästavdelningen är tyvärr inte prio 1 men ska iaf ner och kika en sväng efter man&svansspray o lite sånt ;) Rider ingenting nu så inte lönt att köpa massa då!

Jag var förbi där igår, det fanns en del roliga nyheter som jag ialla fall inte sett.

Eskadron schabrak, med qulitat stigbygelmönster och grå/vit/rosa ränder.
Boots i roliga färger som Leopard, rosa leopard, silver och guldglittrande boots.
Fina vinterjackor från Mountain Horse.
StarRider fanns kvar några byxor

Köpte ett brunt schabrak med bronsglittrande passpoal för ca 150 kr, det var allt :) Kan fota det om någon vill se.

På hundavdelningen hade de jättefina fleecetäcken från Rambo (sånna grå/vit randiga eller Golden stripe randiga)

Vad kostade de hundtäckena? Finns de i lite större storlekar också? (Ridgeback typ)

De kostade ca 150 kr! Det fanns S-XL. XL (om jag minns rätt, kan ha funnits XXL också ) XL mätte 70 cm över ryggen (som man mäter hästtäcken, stod ett annat mått på)
Köpte inga för hundarna behöver 63 och storleken under var ca 58 cm...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 614
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 751
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 504
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025