Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var in igår på Hööks och kollade på deras billiga Basic regntäcke, verkar vara en riktig skräpyta. Jag tror inte det håller för ihållande regn.
Det blir inget köp där.
Hööks har verkligen fått mycket sämre kvalitet på sina produkter mot för ca 10 år sedan.

Var in igår på Hööks och kollade på deras billiga Basic regntäcke, verkar vara en riktig skräpyta. Jag tror inte det håller för ihållande regn.
Det blir inget köp där.
Hööks har verkligen fått mycket sämre kvalitet på sina produkter mot för ca 10 år sedan.

En stallkompis köpte ett basic i våras, inte använt mer än 10-15 dagar i hagen, dom går i gräshagar och det läcker som ett soll!

Det blir inget köp där.

Jag har ett sen innan som hållt tätt i 3 års tid trots ihärdigt regnande.
Oxå ett av de få som sitter bra runt bogen på min häst (nordis).
Så vart ett köp, läcker det så är det ju bara att gå tillbaka med det :)

Var där i går, var nog en normal dag vad gäller kunderna. Jag köpte
- Anti-slippad 40 :-
- Vinröda fleecelindor 40 :-
- 3 l Hyaluronsyra 729 :-
- Manborste 30 :-
- Saltsten 20 :-

Imorn bär det av och jag har plötsligt fått torka på idéer på vad jag skulle köpa :P
Brukar väl lösa sig på plats med råge, men ändå :confused:

12 timmar senare är jag hemma. Pust!
Alldeles lagom med folk idag :)

Dagens hästshopping

* ridbyxor
* tröja
* bett
* pälsglans
* regntäcke
* Ridskor

Dåligt med schabrak vilket passade mig alldeles utmärkt :)

Någon som sett om dom har kvar fårskinnspadden som man sätter på sadelns säte? Rumplyx alltså :p

Här kommer bilder på det som var till hästarna :)
Våd fick ett nytt täcke
40E0627B-F1F6-43F8-96E0-500AEFFCFA59_zpsudrjpkjf.jpg

8B5178DD-2808-4D9B-8EC3-4C8F37BBD2B9_zpssdspvb0u.jpg

Sen vart det:
Pälsglans med pump
Röda boots
Baucher bett
Foderhinkar
Och lite "ledolja" till gammeltanten :)
Köpte även ett vanligt tvådelat bett med fasta ringar som inte är med på bilden då det satt i munnen på hästen.

Till mig vart det
Ridbyxor
Tjocktröja
Ridskor
(Bild på det kommer)

Jag har en resa i oktober inplanerad. Jag har en lååång inköpslista.. Någon som har Gekås inplanerat nu till sensommaren/hösten? :)

Jag var där idag!:banana::bump: Och nästan inget folk, när jag kom 8.15 var jag helt själv på hästavdelningen.
Kunde gå och klämma och känna i lugn och ro.
Köpte:
En regnrock 399:-
termoridbyxor 199:-
massa reflexer
reflex schabrak 119:-
ridvantar 59:-
pälsglans 55:-
torrschampo till min skimmel 119:-
borstar
benskydd
sadelgjord och säkert en del som jag glömt!:p

Verkade som de hade fyllt på mycket för det var fullt på varenda hylla! Fanns massor med schabrak men lyckades motstå att köpa mer än reflex.

De hade fårskinn till sadeln, tror det kostade runt 250:-. Kollade inte så noga eftersom jag själv inte behöver det.
De hade även vita plaststolp, kollade dock inte pris.

Jag var där idag!:banana::bump: Och nästan inget folk, när jag kom 8.15 var jag helt själv på hästavdelningen.
Kunde gå och klämma och känna i lugn och ro.
Köpte:
En regnrock 399:-
termoridbyxor 199:-
massa reflexer
reflex schabrak 119:-
ridvantar 59:-
pälsglans 55:-
torrschampo till min skimmel 119:-
borstar
benskydd
sadelgjord och säkert en del som jag glömt!:p

Verkade som de hade fyllt på mycket för det var fullt på varenda hylla! Fanns massor med schabrak men lyckades motstå att köpa mer än reflex.

De hade fårskinn till sadeln, tror det kostade runt 250:-. Kollade inte så noga eftersom jag själv inte behöver det.
De hade även vita plaststolp, kollade dock inte pris.

Åh, reflexer hade jag velat ha men fanns inget i måndags :/
Schabrak fanns det iof gott om men inget som tilltalade mig. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 614
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 751
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 504
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka