Blir så trött på folk här. Fyrverkerier i all ära, men fulimporterade polska bangers är det roligaste här - dom låter som handgranater när dom smälls av
Höll på att få båda hundarna ihjälskrämda då det brann av flera på en gång precis när jag hade gått utanför dörren för en tidigare kvällspromenad med hundarna. 16.30..... Dom hann precis utanför dörren när dom flög åt varsitt håll då det skakade i väggarna. ingen av dom ville gå ut efter det (Mini har med åren börjar bli orolig/förbannad) men vi kom iväg och så fort vi kom utanför området var det lugnt. Bombande på lite avstånd är inga problem, men på riktigt nära håll gjorde Skalman orolig - galet trist då han är skottfast med pistol och gevär.
Insåg dock efter att ha studerat hundarna under kvällen att det är hur Mini är (tik 7 år) när det bombas som gör mycket om hur Skalman reagerar (1,5 år). Saknar Polly som kunde visat sin son att man tar det helt coolt när det bombas - hon hade betytt mycket här.
Men Mini slutade sitt oros/vaktskällande när det började bombas mer och mer och inte lika överraskande och då blev även Skalman lugn, så hennes agerande är viktigare än jag trodde för unge herrn. Jag vet ju att hon är den som drar igång honom att vakta i trädgården mm. Jagar Mini upp sig med skall och rest ragg, så gör även Skalman detsamma. Något att jobba med framöver helt klart, men inte lätt lätt få Skalman att inte bry sig om vad "tant boss" gör
Men tolvslaget (som varade typ 23.30-01.00) gick alldeles utmärkt och vi körde godislek med lite trix mm och Skalman busade med sin leksaks-munk, så jag är ändå väldigt nöjd med hur han var när kvällen fortskred
Han är lite känslig mot vissa känslointryck från andra hundar och hur dom beter sig, men han avreagerar bra och släpper när fara å färde är över med nära-så-huset-skakar-bomber