Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vilken promenad det blev idag :D 10 min till tåget, åka tåg en bit, 35 min promenad och sedan var vi framme vid ängarna där hundarna skulle få springa. De sprang. Och sprang. Och sprang. De vilade lite, drack lite vatten och så sprang de igen. Efter en timme var de så trötta att galoppen gick i travtempo, och sedan la de sig ner för att stirra på varandra, men ingen orkade vara den som började jaktleken :p Sedan skulle vi ju ta oss hem också!

Nu äter de. Det serveras en enorm kalkonhals och två stora, köttiga ben från hjort. Ebrah började med kalkonhalsen och Aysu med köttbenen. Efter ett tag ville Ebrah inte ha mer utan bäddade ner sin kalkonhals i ett lakan och gick för att lägga sig i soffan. Det var inte så mycket mat på Aysus köttiga ben, så jag sa till henne att hon kunde ta det som var kvar av kalkonhalsen istället. Det gjorde hon gärna, men då skulle Ebrah absolut ha det ena köttiga benet som Aysu lämnade en bit bort.

Så tja, massor av motion och jobbig mat som tar en evighet att få i sig. Jag gissar att de kommer vara extremt trötta, mätta och glada efter det här!

Jag kan inte fatta att jag inte bara äger den här lilla fantastiska hunden, utan att jag även har "gjort" honom. Han är precis så trevlig som han är söt, och naturlig och avslappnad med fåren. Rost :love:
26113920_10155380139368666_3605488037254907125_n.jpg

Har varit på brukshundsklubben och kört lite lydnad - men mest körde vi kamplek och driftade upp honom lite. Allt för att maxa tröttheten så vi kan slappa ikväll ;)
Ammo fick även ett fruset ben men han har gömt det i väntan på att det tinar och tar sig en tupplur istället.

SVINKALLT på planen idag! :arghh:

Det fick bli lite kortare än vi brukar köra för fingrar, tår och näsor höll på att ramla av i isregnet, och nu är han såklart inte ett dugg trött fast matte är kall, trött och hungrig. Precis som vanligt. :banghead::laugh:

Ovanligt många som var där för att vara en söndageftermiddag dock, undrar om folk kör till klubben för att rasta hundarna inför nyår? (De flesta släppte bara lösa hundar innanför staketet, inte så mycket träning av vad jag såg.)

Jag höll på att skratta ihjäl mig åt Aysu. Hon orkade inte äta upp sitt köttiga ben, istället rullade hon ihop sig bredvid det för att vila :rofl: (men hon vaktade det noga från Ebrah och ville inte lämna benet förrän jag lockade bort henne med en liten korvbit)

Kan också konstatera att morsan har en snygg granne :o Vi åkte hiss tillsammans när jag skulle rasta Ebrah. Efter att Ebrah fått hälsa på honom (han ville det, annars brukar jag aldrig låta henne hälsa på andra) så pratade vi lite. Han var trevlig, frågade vad mina hundar tycker om fyrverkerier och blev förvånad när jag berättade att de inte bryr sig. Han hade visst bekanta som åker till Arlandahotellet varje nyår och hade tänkt sig sådant som "det normala". Men ja, kul med sådan granne i alla fall :D

SVINKALLT på planen idag! :arghh:

Det fick bli lite kortare än vi brukar köra för fingrar, tår och näsor höll på att ramla av i isregnet, och nu är han såklart inte ett dugg trött fast matte är kall, trött och hungrig. Precis som vanligt. :banghead::laugh:

Ovanligt många som var där för att vara en söndageftermiddag dock, undrar om folk kör till klubben för att rasta hundarna inför nyår? (De flesta släppte bara lösa hundar innanför staketet, inte så mycket träning av vad jag såg.)
Det var bättre i Lund ;)

Men när vi satt och tog en kopp kaffe och pausade så kom det några och rastade sin hund på plan..
Det finns hundgårdar, kan tycka folk kan använda dem istället.
(Att man låter hundarna busa av sig 5 min efter träning om det är tomt tycker jag är en annan sak).

Det var bättre i Lund ;)

Men när vi satt och tog en kopp kaffe och pausade så kom det några och rastade sin hund på plan..
Det finns hundgårdar, kan tycka folk kan använda dem istället.
(Att man låter hundarna busa av sig 5 min efter träning om det är tomt tycker jag är en annan sak).

Vi har inga rastgårdar alls tror jag, och vi har haft jättestora problem med att folk låter hundar leka helvilt på planen, bita sönder stolpar, hinder och allt möjligt, lämnar bajs överallt och allmänt beter sig svinigt. Men vi ligger ju väldigt(!) öde till också... Nu är ju klubben igång mycket mer än den var för några år sedan och jag tror faktiskt att det beteendet minskar, men vi kommer nog aldrig helt ifrån det. (Om vi inte flyttar in - vilket vi har diskuterat ibland! :D) En del tror att det är kommunens anläggning så alla kommuninvånare har rätt till den, och blir helt rabiata om man försöker upplysa dem om att det är till för medlemmar. :cautious:

Att folk låter hundar leka där tycker jag är helt ok, så länge man respekterar att det kommer sist på priolistan (vill någon träna ska den ha företräde!) och så länge man absolut inte förstör! :rage:

Jag vaknade vid 13:30 (:angel:) idag och har bara hunnit rasta hundarna och står och velar mellan att ta ut Ninja och Gripa på en cykeltur eller bara rasta idag.. Vill inte gärna lämna Viggo själv hemma om det smäller mer men vill inte ta med honom ut på mer än korta rundor heller.. Men Ninja och Gripa hade gärna behövt rasa av sig lite. De hade vilodag igår och fick bara korta rastningar.

Hmm.. Får se hur det blir.

Fan, tycker Sigge börjat reagera på smällarna. La märke till det igår kväll, inga reaktioner när vi var ute i ljuset idag men nu hoppade han upp i knät när det började smälla. Inga stora reaktioner, men han har varit helt oberörd tidigare :confused:

Jag är medlem i vår brukshundklubb bara för att kunna släppa hundarna på planen. :angel:

Ja det vet jag några som är i vår klubb också (och det finns säkert fler som jag inte känner till :D), och det tycker jag är helt ok! Så länge man är medlem, respekterar reglerna, och inte förstör. (Och plockar upp hundskit! :arghh:)

Sen måste man acceptera att tex kurs går före, kan man inte ha sin hund på planen ihop med kursarna (antingen för att ens egen hund eller kurshundarna inte går att lita på, det räcker alltså inte med att man har kontroll över sin egen hund) så får man vackert vänta på att den är ledig...

Ja det vet jag några som är i vår klubb också (och det finns säkert fler som jag inte känner till :D), och det tycker jag är helt ok! Så länge man är medlem, respekterar reglerna, och inte förstör. (Och plockar upp hundskit! :arghh:)

Sen måste man acceptera att tex kurs går före, kan man inte ha sin hund på planen ihop med kursarna (antingen för att ens egen hund eller kurshundarna inte går att lita på, det räcker alltså inte med att man har kontroll över sin egen hund) så får man vackert vänta på att den är ledig...
Skulle aldrig släppa mina när andra har kurs/tränar i samma inhägnad. Det hade blivit kaos! :rofl:

Vi har två planer och den ena är oftast ledig. :up:

Vi har haft nyårsträning i hallen idag, så här har varit full fart! Rätt skönt att vara inomhus när det började vräka ner snö framåt lunch :D

Wachtlarna har varit med sambon och jagat som sagt, och Floyd var med på lydnadsträningen på eftermiddagen. Sedan fick de varsin grisklöv att äta till kvällsmat, så de var rätt nöjda när jag släppte in dem i hundgården nu :)
Nu blir det kalas, gott nytt år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar