Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur långt/länge har ni gått med era valpar? Vi bor ju i lägenhet och har ingen tomt där valpen kan springa av sig på. Senaste tiden har vi varit ute i skogen och gått ca en-en och en halvtimme med henne lös några gånger i veckan och vilken skillnad det blir på henne! Inte alls samma vilda huggande på kvällen och överslagshandlingar och hon verkar mycket mer harmoniskt och nöjd med livet. Men berättar man för vissa vänner blir tillrättavisad eftersom valpar knappt får röra på sig har alla läst. Hur har ni gjort? Hon är 16 veckor imorgon.
Jag är ute och aktiverar dem lika länge som de själva skulle vara aktiva inne. Dvs en 16 veckors kan lätt vara ute och pyssla i 3-4 timmar. Mina fem som blir 18 veckor på onsdag är lätt med mig på 1½ timmes skogspromenad lösa (dvs de springer säkert 3 ggr så långt som jag går) och är sen i rastgården och roar sig ett par-tre timmar till.

Har du stängd burdörr?

Ja, jag vet att det är olagligt. Meeeen ibland är sömn och trygg och lugn valp viktigare än att vara paragrafryttare.. Om tanken ändå är att sova eller begränsa uttrymmet kommer han förmodligen tycka det är mest mysigt i en bur bredvid sängen än långt ifrån er..

Det är en tygbur, så den är stängd men med taket öppet så att jag kan ta ner handen och lugna lite när han vaknar till.

Alltså jag är helt slut. Galet vacker dag och vi har åkt skidor. Tinja drog på riktigt fint, långt över förväntan! Sen kom vi ju ikapp mamma hela tiden så det blev liksom intervaller med drag.

Tinja var bra mycket duktigare än mig, jag föll omkull som en sågad stock av till synes ingen anledning flera gånger :cautious:

Och jag kommer ut ur de allra flesta affärer och tänker att det mesta de säljer kan jag tillverka själv, med bättre passform och för en femtedel av priset :D

"Snål" tror jag det kallas :D
Jag tror nog mer att det kallas kreativ och pysslig, exakta motsatsen till mig alltså :rofl:!

Med vänlig hälsning/ lat och opysslig med tummen mitt i handen :D

Träningskompisar och kursare säger jämt det där när jag håvar fram någon ny (ful och klumpigt tillverkad :laugh:) pryl: du är så pysslig!

Nej. 1: jag är pank. 2: exakt det jag vill ha finns inte att köpa. :D

Dagens långpromenad avslutades med att ett vildsvin spatserade över vägen framför näsan på oss :nailbiting:
Tillräckligt långt fram för att den inte skulle märka av oss och för att hundarna inte skulle se den över backkrönet. Stor var den också! :crazy:

W märkte av slaget och tyckte det var en bra idé att följa efter den:eek::mad: men hon bröt så fort jag ropade på henne. Så färska slag har varit svårt att bryta tidigare men nu vet jag verkligen att det funkar. Igår bröt hon dessutom så fort jag ropade efter att faktiskt ha påbörjat jaga efter 2rådjur som också korsade vägen framför oss :banana: (Förklaring: hon hann alltså inte ens springa fram till stället där rådjuren korsat vägen innan hon bröt, och därför inte ens regelrätt börjat jaga)

Dagens långpromenad avslutades med att ett vildsvin spatserade över vägen framför näsan på oss :nailbiting:
Tillräckligt långt fram för att den inte skulle märka av oss och för att hundarna inte skulle se den över backkrönet. Stor var den också! :crazy:

W märkte av slaget och tyckte det var en bra idé att följa efter den:eek::mad: men hon bröt så fort jag ropade på henne. Så färska slag har varit svårt att bryta tidigare men nu vet jag verkligen att det funkar. Igår bröt hon dessutom så fort jag ropade efter att faktiskt ha påbörjat jaga efter 2rådjur som också korsade vägen framför oss :banana: (Förklaring: hon hann alltså inte ens springa fram till stället där rådjuren korsat vägen innan hon bröt, och därför inte ens regelrätt börjat jaga)

Fy tusan! Floki sprang typ in i ett vildsvin för ett tag sedan, som tur var blev nog båda två lika förskräckta, för Floki sprang till mig och vildsvinet åt andra hållet. :nailbiting:

Fy tusan! Floki sprang typ in i ett vildsvin för ett tag sedan, som tur var blev nog båda två lika förskräckta, för Floki sprang till mig och vildsvinet åt andra hållet. :nailbiting:

Usch! :eek:

Vet en som nyligen var ute och tränade med sin tollare och råkar då slänga en dummy på ett vildsvin. Personen hade inte sett att vildsvinet var där utan trodde att hon kastade dummien mot en sten. Vildsvinet vaknade då såklart men började som tur var springa åt ett annat håll... :o

Här blev det 7 km powerwalk för hela flocken inklusive husse. 5 cm nysnö gjorde det extra jobbigt.
Hoppas det kommer massa mer snö nu. Men det ska bara vara plusgrader enligt väderprognosen så det blir väl regn. Mer regn :meh:

Vi har försökt hitta vildsvin i två dagar nu, klaga inte på när ni får dem gratis rätt i famnen :rage: :D
Igår sköt vi 3 och idag sköts det 1 :up: Mina hundar har nästan bara drivit rådjur idag, Otis hittade en älg och en hare också. Igår hade vi ett hardrev på Otis och Ladda kom på löpan för ett av vildsvinen, men det sköts för en annan hund.
I morgon ska wachtlarna följa med sambon på rådjursjakt, så de kommer nog nana rätt skönt i morgon kväll :D Än så länge har de pillat ihop knappt 3 mil vardera, off road med västar och pejlar :up: Det väger inte så mycket, men det blir nog knappt ett kilo extra/hund i alla fall.

Vi har försökt hitta vildsvin i två dagar nu, klaga inte på när ni får dem gratis rätt i famnen :rage: :D
Igår sköt vi 3 och idag sköts det 1 :up: Mina hundar har nästan bara drivit rådjur idag, Otis hittade en älg och en hare också. Igår hade vi ett hardrev på Otis och Ladda kom på löpan för ett av vildsvinen, men det sköts för en annan hund.
I morgon ska wachtlarna följa med sambon på rådjursjakt, så de kommer nog nana rätt skönt i morgon kväll :D Än så länge har de pillat ihop knappt 3 mil vardera, off road med västar och pejlar :up: Det väger inte så mycket, men det blir nog knappt ett kilo extra/hund i alla fall.
Ju mer vildsvin ni skjuter ju lyckligare är man :D

Ni skulle komma hit. Dom kommer in i hagarna och i vår trädgård. :rage: Man skulle ha en jakthund och en bössa!

Men fyy :eek::nailbiting: Så obehagligt!
Usch! :eek:

Vet en som nyligen var ute och tränade med sin tollare och råkar då slänga en dummy på ett vildsvin. Personen hade inte sett att vildsvinet var där utan trodde att hon kastade dummien mot en sten. Vildsvinet vaknade då såklart men började som tur var springa åt ett annat håll... :o

Så jävla äckligt. När jag insåg att det var en gris så sprang Floki, Rollo och jag åt andra hållet i full fart. Tonto var hemma som tur var, han hade nog dragit efter grisen för han är skitkaxig. :nailbiting:

Killen sa samma sak :p
Vart ute och jagat idag och de hade inte sett nåt alls.. :angel: Hoppas på bättre lycka för honom ikväll/natt då han är på väg ut igen nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 654
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar