Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det freestyle för hela slanten, nu sticker vi och dansar!
dancing.gif

Vill ha en sån där dörrmatta med fleecefiltsremsor men aldrig att jag knyter en egen. Kan man köpa dem nånstans?

Har för mig jag såg på Teba sist jag var där (och tänkte "vem i hela friden köper en färdig när man kan göra själv?!" :angel: :laugh:), tror de kostade 2-300 kanske... Om de inte har på hemsidan så hör med dem ändå, de har massor i butiken som inte finns på nätet. :up:

Idag är det freestyle för hela slanten, nu sticker vi och dansar!
dancing.gif

Har för mig jag såg på Teba sist jag var där (och tänkte "vem i hela friden köper en färdig när man kan göra själv?!" :angel: :laugh:), tror de kostade 2-300 kanske... Om de inte har på hemsidan så hör med dem ändå, de har massor i butiken som inte finns på nätet. :up:

Åh, det r jag:D betalar för att få däcken bytta och fönstren tvättade också:D

Jag med! Jag tänker oftast ”varför skulle jag göra det där själv när jag kan betala någon annan för att göra det” :D ! Skulle ex aldrig sätta mig och göra en snufflematta när de finns att köpa :D!
Och jag kommer ut ur de allra flesta affärer och tänker att det mesta de säljer kan jag tillverka själv, med bättre passform och för en femtedel av priset :D

"Snål" tror jag det kallas :D

Och idag fick han tag på gamla ruttna tomater! :arghh:

Sovandet går verkligen SÅDÄR. Han vaknar i princip prick kl 4 och då har han gnytt och rumlat runt lite av och till nån halvtimme innan dess. Varje gång tror jag att jag har fått honom att somna om, men icke. Ut och kissa/bajsa, sen kämpa en halvtimme igen för att han ska sova. Sen vaknar han igen efter någon timme. Enda sättet för oss att få sova ett par timmar till är att ta upp honom i sängen (han slocknar direkt), men jag vill verkligen inte ha valp i sängen. Jag sover för oroligt och känner varje rörelse eftersom jag är rädd för att han ska ramla ner.

Jag vill sova! :cry:

Kan du inte stänga in honom i köket eller nåt?
Vi har valpen i köket och tokan får sova i vardagsrummet, annars härjar de för mycket.

Stackars liten :(
Jag använder visserligen munkorg i den typen av situationer men det har i många fall samma effekt, hunden lugnar ner sig och ”ger upp”. Jag brukar förklara det med att hunden inte kan bitas längre och då ger den sig, sen om det verkligen är så det vet jag inte.
Tror inte det beror på bremsning som på häst då jag sällan sätter munkorgarna så hårt bak i nacken så det skulle kunna klämma på något där.

Munkorgen blev han värre av..
Trodde först han blev chockad och avstängd men han tog godis direkt efter och kändes nästan gosig mot honom. Skitskumt. Men han spände det ganska hårt..

Veterinären var klumpig tycker jag. Viggo har inte betet sig så på flera år och har ju faktiskt varit inlagd på djursjukhus utan problem. Är man bara lugn, VÄNLIG och mjuk så. Veterinären var inte elak men tog i honom lite hårt när han skulle klappa och kom uppifrån och skulle klappa rumpan och uppe på huvudet när han redan hade panik :cautious: Och ryckte sen snabbt undan handen när han högg i luften för att sen försöka klappa igen.. Försökte förklara samtidigt som Viggo sprattlade som en tok och försökte fly och lufthögg. Örk..
Hade han bara bara gett honom en godis, pratat lite mjukt och hållit i honom försiktigt tror jag absolut inte det hade varit något problem.

Det tråkiga med såna här händelser är ju att han oftast tappar förtroendet för nya människor så att man får börja om lite med träningen igen..

Hur långt/länge har ni gått med era valpar? Vi bor ju i lägenhet och har ingen tomt där valpen kan springa av sig på. Senaste tiden har vi varit ute i skogen och gått ca en-en och en halvtimme med henne lös några gånger i veckan och vilken skillnad det blir på henne! Inte alls samma vilda huggande på kvällen och överslagshandlingar och hon verkar mycket mer harmoniskt och nöjd med livet. Men berättar man för vissa vänner blir tillrättavisad eftersom valpar knappt får röra på sig har alla läst. Hur har ni gjort? Hon är 16 veckor imorgon.

Hur långt/länge har ni gått med era valpar? Vi bor ju i lägenhet och har ingen tomt där valpen kan springa av sig på. Senaste tiden har vi varit ute i skogen och gått ca en-en och en halvtimme med henne lös några gånger i veckan och vilken skillnad det blir på henne! Inte alls samma vilda huggande på kvällen och överslagshandlingar och hon verkar mycket mer harmoniskt och nöjd med livet. Men berättar man för vissa vänner blir tillrättavisad eftersom valpar knappt får röra på sig har alla läst. Hur har ni gjort? Hon är 16 veckor imorgon.

Jag låter mina valpar springa så mycket dom vill i skogen. :) Plockar upp och bär dom när dom blir trötta. Valpar ska röra på sig, hur ska dom annars få en hållbar kropp? Men såklart ingen forcerad motion, men att springa lös i skogen är ju jättebra. Man kan ju själv gå långsamt och låta dom utforska och springa runt.

Jag funderade på det men det finns inte tillräckligt med golvplats för en hage. Det är precis så att buren får plats mellan säng och vägg nu.

Har du stängd burdörr?

Ja, jag vet att det är olagligt. Meeeen ibland är sömn och trygg och lugn valp viktigare än att vara paragrafryttare.. Om tanken ändå är att sova eller begränsa uttrymmet kommer han förmodligen tycka det är mest mysigt i en bur bredvid sängen än långt ifrån er..

Tycker inte det låter överdrivet på ngt sätt. Min var ju med långa dagar i Italien vid typ 4,5 månaders ålder. Förvisso låg hon en hel del stilla men det blev garanterat mer än 1 timme utspritt under dagen.

Samma människor som bannar att valpar är ute i skogen verkar inte se några problem med att hundarna röjer runt med andra hundar i en trädgård, eller röjer inne på hala golv :angel:

Jag ser mycket hellre att valparna rör sig fritt i olika gångarter i skogen och undersöker än att de springer runt och brottas som idioter eller slirar runt på hala golv.. Energin måste ju pysa ut någonstans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 654
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar