Armani__
Trådstartare
Sv: Ni med väldigt små hundar, Obs! Långt!!
Det är inte detta som är ämnet i tråden, så vi kanske kan återgå till ämnet och ta detta i en annan tråd.
Hur var och en väljer att göra med sin hund + häst får stå för var och en. Detta är mitt val och det behöver ingen av er fundera över.
Tror det kvittar om man har med en stor eller liten hund om hästen skyggar till, och som sagt, detta gör jag. Sedan hur ni gör, det gör ni som ni vill
Fungerar bra hittills ja. En kattpingla kommer inte få din häst att ta hänsyn till hunden den dagen den skyggar för en fågel i skogen, eller vad den nu kan hoppa till för. Det är en alldeles för onödig risk att ta och det är absolut inte värt det. Har man valt att skaffa en hund och en häst så ska man ha tid att aktivera dem var för sig utan att behöva utsätta någon av dem för onödiga och dumma risker.
bubbel: Men vad händer om hästen blir rädd för något och kastar sig hejdlöst - på hunden?
Det är inte detta som är ämnet i tråden, så vi kanske kan återgå till ämnet och ta detta i en annan tråd.
Hur var och en väljer att göra med sin hund + häst får stå för var och en. Detta är mitt val och det behöver ingen av er fundera över.
Tror det kvittar om man har med en stor eller liten hund om hästen skyggar till, och som sagt, detta gör jag. Sedan hur ni gör, det gör ni som ni vill