Jag har noll problem med detta så länge hon mår bra i fråga Men för mig har det känts som att hon inte är på något harmoniskt ställe just då haha. Hon kan liksom flåsa som attan, som att det är stressigt för henne. Inte bara flås för att hon sprungit. Jag vill ju bara att lillan skall må toppen!! Det finns liksom glädjefnatten och sen finns det ett annat typ av fnatt. Vet inte hur jag skall förklara. Jag tycker det svåra är när jag inte kan nå henne. Hennes bett är annorlunda då, hon har liksom ingen kontroll. Vilket känns som överslag imo. Skulle jag lyfte upp henne då, så hugger hon hej vilt, skulle lätt kunna ta en bit av ansiktet haha. Så fort hon varvat ner lite så skulle hon aldrig göra det.
Jag tänker inte alls att hon är trött rent fysiskt utan mentalt. Hade verkligen velat röra mer på mig, för min egen skull haha.
För min del skulle jag aldrig i livet få för mig att lyfta upp en 5-6-månaders unghund mitt i ett fnatt.... känns som att be om att bli biten.
Måste du få kontakt med henne just då? Kan du inte bara låta henne "fnatta ur"?
Vad händer om du struntar i henne och fortsätter gå, bara?
Nä, det är ju inte harmoniskt att ha känslorna "all over the place", men det är ju så det är för mänskliga tonåringar så jag tänker att hundar i samma utvecklingsfas upplever livet lite likadant. Hormoner och livet och känslorna bara tar över ibland. Inget konstigt utan nåt som går över med tiden (eller åtminstone blir hanterbart).