Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jag såg en annan fin förut, en bild av en labradoodle som låg och sov på rygg i sängen, kroppen böjd som en ostbåge och alla fyra benen åt varsitt håll - dvs, som på bilder av en massa olika hundar t ex härinne. Men just detta ansågs vara "doodlestyle". Väldigt mycket som de här hundarna gör verkar antas vara typiskt för just dem.

Akta så inte @Migo får en hjärtattack.. :angel:
:laugh:

Jag såg en annan fin förut, en bild av en labradoodle som låg och sov på rygg i sängen, kroppen böjd som en ostbåge och alla fyra benen åt varsitt håll - dvs, som på bilder av en massa olika hundar t ex härinne. Men just detta ansågs vara "doodlestyle". Väldigt mycket som de här hundarna gör verkar antas vara typiskt för just dem.

Men sluta... :wtf:

Oj, måste genast gå och berätta för Sherlock att han är en doodle! Han ligger ju så precis nu! :nailbiting:

Idag fyller min bästis 16 år! Är så tacksam för att jag har fått ha henne i mitt liv i så många år.:heart
I3615595W512H512V

:heartAlice:heart
Din Alice kan ha en kusin på Hundstallet i Skåne ;)

https://hundstallet.se/hundarna/hundar-for-omplacering-skane/tess/#lightbox[gallery-2]/0/

Alltså, det där ser jag överallt, och det driver mig lite till vansinne för att jag tycker att det är så förbaskat fånigt att försöka göra ett normalt hundbeteende till något rasspecifikt. "Äkta corgi/collie/rottweiler/bichon/whippet/[insert valfri ras]-stil!" :meh:

Alltså, det där ser jag överallt, och det driver mig lite till vansinne för att jag tycker att det är så förbaskat fånigt att försöka göra ett normalt hundbeteende till något rasspecifikt. "Äkta corgi/collie/rottweiler/bichon/whippet/[insert valfri ras]-stil!" :meh:
Det är ju samma sak med glädjefnatt. Det heter bullfnatt/sheltiefnatt/labbefnatt. Fast det egentligen handlar om ett glädjeuttryck som de flesta hundar gör nån gång då och då.

Det är ju samma sak med glädjefnatt. Det heter bullfnatt/sheltiefnatt/labbefnatt. Fast det egentligen handlar om ett glädjeuttryck som de flesta hundar gör nån gång då och då.

Ja, precis! Verkligen superfånigt.

Är det så alltså? Men vad trångsynt. :D

Tror för övrigt jag såg ett klipp med ”doodlefnatt” häromdagen. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London