Du har fel. Det finns en vallande RAS till: labradoodle. Jag läste häromdagen i en grupp om hur fint den "barnkära" RASEN "höll samman flocken" bestående av matte, husse och deras lilla barnbarn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har fel. Det finns en vallande RAS till: labradoodle. Jag läste häromdagen i en grupp om hur fint den "barnkära" RASEN "höll samman flocken" bestående av matte, husse och deras lilla barnbarn.
Akta så inte @Migo får en hjärtattack..Du har fel. Det finns en vallande RAS till: labradoodle. Jag läste häromdagen i en grupp om hur fint den "barnkära" RASEN "höll samman flocken" bestående av matte, husse och deras lilla barnbarn.
Akta så inte @Migo får en hjärtattack..
Är dobermanns doodles???Jag såg en annan fin förut, en bild av en labradoodle som låg och sov på rygg i sängen, kroppen böjd som en ostbåge och alla fyra benen åt varsitt håll - dvs, som på bilder av en massa olika hundar t ex härinne. Men just detta ansågs vara "doodlestyle". Väldigt mycket som de här hundarna gör verkar antas vara typiskt för just dem.
Jag såg en annan fin förut, en bild av en labradoodle som låg och sov på rygg i sängen, kroppen böjd som en ostbåge och alla fyra benen åt varsitt håll - dvs, som på bilder av en massa olika hundar t ex härinne. Men just detta ansågs vara "doodlestyle". Väldigt mycket som de här hundarna gör verkar antas vara typiskt för just dem.
Oj, måste genast gå och berätta för Sherlock att han är en doodle! Han ligger ju så precis nu!Jag såg en annan fin förut, en bild av en labradoodle som låg och sov på rygg i sängen, kroppen böjd som en ostbåge och alla fyra benen åt varsitt håll - dvs, som på bilder av en massa olika hundar t ex härinne. Men just detta ansågs vara "doodlestyle". Väldigt mycket som de här hundarna gör verkar antas vara typiskt för just dem.
Oj, måste genast gå och berätta för Sherlock att han är en doodle! Han ligger ju så precis nu!
Är dobermanns doodles???
Oj, måste genast gå och berätta för Sherlock att han är en doodle! Han ligger ju så precis nu!
Och verkar ha importerat en tvättäkta doodlare från Tyskland.
Fast vi fick den billigt. De brukar väl kosta upp mot 30 000:- och vi gav bara hälften
Japp den personen är det. Instämmer helt! Ryser av bara tanken på hen.Nyfiken i en strut här borta , var det damen med namn som börjar på A? Hon gör mig helt jävla galen.
Din Alice kan ha en kusin på Hundstallet i SkåneIdag fyller min bästis 16 år! Är så tacksam för att jag har fått ha henne i mitt liv i så många år.
Alice
Jag har länge anat att det är nått speciellt med Struten. Hade inte tänkt att det hade kunnat vara Doodle-gener...Ni har en doodle allihop, ni har bara aldrig vetat om det
Inte lite doodle i honom ändå ..?Jag har länge anat att det är nått speciellt med Struten. Hade inte tänkt att det hade kunnat vara Doodle-gener...
Han är förövrigt min bästa hjärtmedicin, med honom sovandes i famnen kan inget reta upp en
Det är nog det, han får lite tovor i byxorna ibland!Inte lite doodle i honom ändå ..?
Jag såg en annan fin förut, en bild av en labradoodle som låg och sov på rygg i sängen, kroppen böjd som en ostbåge och alla fyra benen åt varsitt håll - dvs, som på bilder av en massa olika hundar t ex härinne. Men just detta ansågs vara "doodlestyle". Väldigt mycket som de här hundarna gör verkar antas vara typiskt för just dem.
Det är ju samma sak med glädjefnatt. Det heter bullfnatt/sheltiefnatt/labbefnatt. Fast det egentligen handlar om ett glädjeuttryck som de flesta hundar gör nån gång då och då.Alltså, det där ser jag överallt, och det driver mig lite till vansinne för att jag tycker att det är så förbaskat fånigt att försöka göra ett normalt hundbeteende till något rasspecifikt. "Äkta corgi/collie/rottweiler/bichon/whippet/[insert valfri ras]-stil!"
Det är ju samma sak med glädjefnatt. Det heter bullfnatt/sheltiefnatt/labbefnatt. Fast det egentligen handlar om ett glädjeuttryck som de flesta hundar gör nån gång då och då.
Alltså, det där ser jag överallt, och det driver mig lite till vansinne för att jag tycker att det är så förbaskat fånigt att försöka göra ett normalt hundbeteende till något rasspecifikt. "Äkta corgi/collie/rottweiler/bichon/whippet/[insert valfri ras]-stil!"
Det är ju samma sak med glädjefnatt. Det heter bullfnatt/sheltiefnatt/labbefnatt. Fast det egentligen handlar om ett glädjeuttryck som de flesta hundar gör nån gång då och då.