Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp. Nu skjuts det fyrverkerier vid stationen några hundra meter från mig. Ungdomar som skjuter eländet längs marken. Jag hörde en hel rad rejäla smällar, men såg sedan att det stod på nätet (pålitlig källa) att det var lite värre än det vanliga skjutandet.

Samtidigt tycker folk att jag överdriver när jag säger att jag vägrar gå genom centrum kring nyår när det är mörkt, just för att jag inte litar ett smack på unga dårar med fyrverkerier. Det är knappast första gången det händer om vi säger så :grin:

Har förlagt Ammos nya täcke. Jag vet att det är hemma någonstans men kan för mitt liv inte komma på var jag lagt det.
Det är ju knallgult med så det borde ju synas?

Rollo har ev fått en spricka i en tå. Han vill inte stödja på tassen. I övrigt vid gott mod, pratade med Strömsholm och dom har knökfullt. Vi åker på morgonen, han är troligtvis mer bekväm om han ligger och sover hemma än att sitta i väntrummet och köa hela natten.

Viggo har fått ett hornhinnesår så idag har vi varit hos veterinären och fått salva utskrivet. Så jäkla surt :meh:

I övrigt. Träningen gick iaf fint med Gripa idag :D

Vill ha en sån där dörrmatta med fleecefiltsremsor men aldrig att jag knyter en egen. Kan man köpa dem nånstans?

I övrigt är tokan lika tok som vanligt och älskar sin lilla polare, polaren är en mysgris och goding men smyger sig oförskräckt på tokan när hon sover och rävhoppar på henne. Mycket livat stundtals, mitt i allt sitter bebis och hojtar med klossar.

Vill ha en sån där dörrmatta med fleecefiltsremsor men aldrig att jag knyter en egen. Kan man köpa dem nånstans?

I övrigt är tokan lika tok som vanligt och älskar sin lilla polare, polaren är en mysgris och goding men smyger sig oförskräckt på tokan när hon sover och rävhoppar på henne. Mycket livat stundtals, mitt i allt sitter bebis och hojtar med klossar.
Jag ser en sån här...hos Jarla, hos hunden som slaktat 357301 soffkuddar, som gör skräp av en trasmatta på 37 sek,som strimlat 118 plädar och gjort skrot av ett otal "oförstörbara" leksaker. Ge henne 10 minuter med en sån matta :meh:

Viggo blev dessutom riktigt rädd hos veterinären. Sprattlade, högg i luften :( Skär i mattehjärtat att han ska behöva känna sådan ångest av att någon ska undersöka hans öga.. Aldrig mer en hund med såna rädslor..

Veterinären knöt ett bandage runt hans nos och över nacken. Kändes också helt fel men konstigt nog blev han coollugn när han gjort så och lät sig sen undersökas utan ngt krångel alls :confused: Och när han tog bort det igen så åt han lite godis. Vad hände där? Var nästan som att han kom åt ngn lugnande nerv som bremsning på häst eller ngt..

Idag klockan ett ska jag träffa en potentiell dagmatte åt Nikki. Märks att jag har ett enormt kontroll behov för det är så många grejer om Nikki jag skrivit ner. Att hon inte får hälsa på barn, inte tikar, inga hundar i koppel. Går det att linda in sin hund i bubbelplast i förebyggande syfte?

Sen är ju Nikki en väldigt knepig hund i och med sin osäkerhet. Därav att jag är extremt noga med att inga barn ska peta på henne om inte jag eller sambon är med. Och då är hon en perfekt barnhund med våra barn, men märkt att hon blir enormt spänd runt andra barn (stel kroppshållning, svansen helt stilla i låg position, nervöst slickande runt munnen).

Usch. Varför ska det vara så svårt för? :/

Gibbs fick tag i uppspytt muskadaver både imorse och ikväll. :meh:

Och idag fick han tag på gamla ruttna tomater! :arghh:

Sovandet går verkligen SÅDÄR. Han vaknar i princip prick kl 4 och då har han gnytt och rumlat runt lite av och till nån halvtimme innan dess. Varje gång tror jag att jag har fått honom att somna om, men icke. Ut och kissa/bajsa, sen kämpa en halvtimme igen för att han ska sova. Sen vaknar han igen efter någon timme. Enda sättet för oss att få sova ett par timmar till är att ta upp honom i sängen (han slocknar direkt), men jag vill verkligen inte ha valp i sängen. Jag sover för oroligt och känner varje rörelse eftersom jag är rädd för att han ska ramla ner.

Jag vill sova! :cry:

@Ferrari Asta tycker inte heller om barn. Har väldigt svårt för dem, även syrrornas ungar. Går bättre efter en stund om dom bara struntar i henne, då söker hon mer själv upp dem, men att bara gå fram å klappa går inte - då ”flyr” Asta direkt.

Asta har firat första julen å skött sig exemplariskt som alltid :D

Asta :love:
3HYvMcb.jpg

tiTi8Vr.jpg

Vera :love:
B2H0vEC.jpg

Viggo blev dessutom riktigt rädd hos veterinären. Sprattlade, högg i luften :( Skär i mattehjärtat att han ska behöva känna sådan ångest av att någon ska undersöka hans öga.. Aldrig mer en hund med såna rädslor..

Veterinären knöt ett bandage runt hans nos och över nacken. Kändes också helt fel men konstigt nog blev han coollugn när han gjort så och lät sig sen undersökas utan ngt krångel alls :confused: Och när han tog bort det igen så åt han lite godis. Vad hände där? Var nästan som att han kom åt ngn lugnande nerv som bremsning på häst eller ngt..

Stackars liten :(
Jag använder visserligen munkorg i den typen av situationer men det har i många fall samma effekt, hunden lugnar ner sig och ”ger upp”. Jag brukar förklara det med att hunden inte kan bitas längre och då ger den sig, sen om det verkligen är så det vet jag inte.
Tror inte det beror på bremsning som på häst då jag sällan sätter munkorgarna så hårt bak i nacken så det skulle kunna klämma på något där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London