Är det normalt att bli helt lycklig i själen bara av att sitta i sängen och hålla i en länga lammrevben medan hunden ligger bredvid och gnager?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fyrverkeri-idioter!! Trodde att kusten var klar nu efter nyår. Vårat Skrälle klarar av en smäll eller två, men nu drog nån av ett helt batteri precis vid kvällsrundan. Stackarn krälade efter marken och lät som att han skulle strypa sig själv i kopplet hela vägen hem.
Och med den positiva inledningen gör jag debut i ”Uppdatera”. Sysslar mest med läsa-utan-att-skriva i vanliga fall men nu fick irritationen lite utlopp här
Ett av de värsta argumenten jag hört flera gånger i debatten är "vadå varför ska jag bry mig om hundägare och sluta med fyrverkerier när hundägare inte visar någon respekt genom att inte plocka upp hundskiten??"Apropå fyrverkerier..
Kan folk inte iallafall plocka upp efter sig??
Mitt på en vältrafikerad gångväg också. Tog bilden igår. Idag har jag skrivit på en namnlista för att förbjuda skiten. Snacka om att fyrverkerier är toppen av människor fåfänga. Så många som lider av det; vilda djur, tama djur, äldre som tror att det blivit krig, folk som blir skjutna på och inte allra minst miljön. Men de är ju så fiiiina och vi har ju alltid firat med fyrverkerier!
Det släpps ut tonvis med giftiga tungmetaller i våran miljö, bl a barium. Väldigt giftig för hundar att äta upp resterna av fyrverkerierna för att inte tala om all skit som hamnar i naturen.Apropå fyrverkerier..
Kan folk inte iallafall plocka upp efter sig??
Mitt på en vältrafikerad gångväg också. Tog bilden igår. Idag har jag skrivit på en namnlista för att förbjuda skiten. Snacka om att fyrverkerier är toppen av människor fåfänga. Så många som lider av det; vilda djur, tama djur, äldre som tror att det blivit krig, folk som blir skjutna på och inte allra minst miljön. Men de är ju så fiiiina och vi har ju alltid firat med fyrverkerier!
Det släpps ut tonvis med giftiga tungmetaller i våran miljö, bl a barium. Väldigt giftig för hundar att äta upp resterna av fyrverkerierna för att inte tala om all skit som hamnar i naturen.
Jag har beställt ett måttsytt ulltäcke till Floyd, med olivgrön "kropp" och rutig krage i olivgrönt/brunt. Råkade beställa ett matchande pannband till mig också, när jag ändå höll på Varför gör man alltid så?
Spara porto?
Jag har beställt ett måttsytt ulltäcke till Floyd, med olivgrön "kropp" och rutig krage i olivgrönt/brunt. Råkade beställa ett matchande pannband till mig också, när jag ändå höll på Varför gör man alltid så?
Inte ens det, har beställt av en träningskompis
För att det är sjukt viktigt att ha matchande prylar ? Hellre snyggt, bra och matchat än snyggt, bra och omatchat i min bok !
Jamen något sparade du garanterat på det, någonstans
Äh, de där siffrorna är rent nonsens.
Först och främst är det inte utrett vilka gener som gör vad i frågan om hd, så det finns inget att mäta på det sättet. Men mer avgörande tycker jag det är att det oavsett inte hade gått att påstå något så absurt, "arv" i sammanhanget handlar mer om ett arv för hur, hur mycket, och på vilket sätt "miljö" inverkar, och "miljö" handlar till stor del om inverkan på genuttrycken. Vill man ändå diskutera andel arv vs andel miljö (även om jag tycker det är skamligt att inte begripa genetik bättre om man är uppfödare, vilket jag förstår det som att det handlar om i det här fallet) så är "miljö" verkligen inte bara det hem valpen hamnar i efter åtta veckor. Det är allt valparna upplever hos uppfödaren, det är vad tiken utsatts för medan valparna är i magen, det är vad deras mormorsfarfarsmormorsfar åt på en blåsig tisdag i mars för x antal år sedan...
Andel på det sättet är en ickefråga, plåga er inte med det. Det finns saker att tänka på som kan påverka utveckling av hd, men om och hur det påverkar är även det en fråga om arv.