Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man vet att det har regnat absurda mängder nu i höst/vinter när Ammo och jag för första gången fått en torka tassar rutin hemma. Det har aldrig behövts innan, men nu är typ hela Ammo blöt och lerig när vi kommer in.
Såhär såg det ut igår nere i "hästhagen" där vi brukar gå:
TDrSPGm.jpg

Det är alltså inte en stor sjö, utan en å där det sedan är ett ängsomårde med grusad stig :P
Det här är samma område i vanliga fall: https://www.instagram.com/p/Ba_084fAaHa/?taken-by=wingates

Man vet att det har regnat absurda mängder nu i höst/vinter när Ammo och jag för första gången fått en torka tassar rutin hemma. Det har aldrig behövts innan, men nu är typ hela Ammo blöt och lerig när vi kommer in.
Såhär såg det ut igår nere i "hästhagen" där vi brukar gå:
TDrSPGm.jpg

Det är alltså inte en stor sjö, utan en å där det sedan är ett ängsomårde med grusad stig :P
Det här är samma område i vanliga fall: https://www.instagram.com/p/Ba_084fAaHa/?taken-by=wingates

Jag håller på att få ett långsamt mentalt sammanbrott av detta jävla regn! Snart tvångsrakar jag flatten. Behäng på benen VAD SKA DET VARA BRA FÖR?! :p

Jag håller på att få ett långsamt mentalt sammanbrott av detta jävla regn! Snart tvångsrakar jag flatten. Behäng på benen VAD SKA DET VARA BRA FÖR?! :p
Jag håller med! Tog beslutet att raka Svansson (för hans skull av andra anledningar i första hand) trots att han brukar få vara lite pälsig på vintern - det är såååå skönt! Älskar att han inte har päls under magen (och han verkar nöjd också :D)

Dessvärre får jag inte raka brorsans samojed :meh: så hon har overall hela tiden när jag är ute med henne. Hatar hennes päls när det är sån här vinter!

Jag ska beställa en fin dogofax att samla alla jä-la pass i, men sliter med att få till Fridolfs silhuett till en snygg tryckbar bild. Har inte PS på den här datorn och den andra är begravd under saker som inte kan ligga så valparna når det ( :D ). Finns det nått superenkelt sätt att få till silhuett? Det är ett "lätt" motiv iaf.

15319282_10154259434443666_8567981326211155802_n.jpg

I morgon ska vi äntligen träna nått igen och gå en längre promenad, troligtvis utan skyddssko :banana: ! Får se vad och hur mycket, men vi är såååå trötta på enbart korta promenader och pass på löpbandet (även om jag är SÅ tacksam för att jag investerade i det, har varit guld nu när man varit lite feg med klon osv :up: ).

26229775_1578953882194738_7651891866818194797_n.jpg

26168510_1578953878861405_2452505607355188174_n.jpg

26169113_1578554562234670_6338315800223240363_n.jpg

Ok, har kollat runt lite på nätet och kunnat konstatera att Real färskfoder (som ska vara ett nytt foder i Sverige osv) egentligen bara är Vom og hundemat under annat namn. Inte konstigt om folk reagerar på att de fodren är lika :p

Nu ska jag kolla upp fler färskfoder lite mer noga. Det här var ju spännande!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18