Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit fram till att Bobber behöver en egen hund. Han tycker inte alls om att ha blivit ensamhund sen Tant Karin togs bort. Nu när vi va på semester så hade min syster hand om honom och svärmors tik och han blir så mycket gladare när han har en hundkompis. Nu behöver jag bara övertala sambon att vi ska utöka hundparken tidigare än vad vi egentligen tänkt. :D

Nån som vet en bra kennel med Engelska mastiffer eller GD? :angel:

Vad gör han på nätterna som håller dig vaken?

Han vaknar, nästa på pricken, kl 4. Ut och kissa, men också BAJSA. Varje gång. Och du förstår, platsen för att bajsa är en högst helig plats som omsorgsfullt måste väljas ut, varje gång. På 15 000 kvm. :arghh: Vi har ju dessutom haft bekymmer med att han kräks efteråt eftersom magen blir så tom, så han ska även avhandla kexätande när vi kommit in.

När så kiss och bajs är avklarat, så väntar minst 30 min "om-sövning". Med lite tur, så hinner vi sova 10-30 min, innan husses alarm ringer och väcker oss alla vid 5.30.

Han kan vakna även vid 1-snåret, men då räcker det oftast med en smekande hand 10-15 min för att han ska ge sig och somna om igen. Men basically så är jag alltså cirka klarvaken sen 4.

Lilla Qain lyckades klippa av en kampleksak i kaninskinn och i samma veva svälja den förra veckan. Så det var bara att sätta sig i bilen och köra åtta mil till närmsta veterinärklinik för att låta honom spy. Som tur är kom den upp, tog ändå en stund innan vi tog oss hem från promenaden och kunde åka in. Kamplusten är det då inget fel på. Han väger 22,2 kg nu och veterinären menade att han var alldeles för tunn, vilket jag inte håller med om. Han är smal och atletisk med lite muskler, har högre förtroende för mina uppfödare som menar att valpar absolut inte ska hållas i överhull vilket jag håller med om. Den veterinären har dock haft lite lustiga åsikter förut, som när jag var in med min bondkatt på 11 år som behövde ta bort en knöl. Hon frågade om vi ville avliva honom trots att alla prover var normala, idag är han 18 år och lika pigg som vanligt :D Kommer nog inte åka till den kliniken längre, har varit med om flera knepiga händelser med tre olika djur nu.

Idag var vi fått sol & minusgrader - äntligen!
Å bättre fotoväder en på mycket länge :D

Mina vackra flickor :love:
cnsjTzj.jpg

tLHpuBG.jpg

tT1EAdP.jpg

ad3JtcN.jpg

kLOrmbM.jpg

RgJwAvx.jpg

HG3sIRi.jpg

zdVIgnX.jpg

Nordic kanske? Jag funderar på det själv men måste kolla upp det.
+ @Fisherling

Tips: Pondus färskfoder!
Jag har gett mina det sedan i somras nu och är supernöjd :) bytte från Nordic pga ständiga prishöjningar och för att de tillsätter blod i sina korvar, vilket jag varken vill betala för eller få över hela väggarna som man får när man öppnar dem :p
Pondus tillverkas i Överkalix av norrländska råvaror, och har tre spannmålsfria sorter (som inte är utblandade med något annat än kött och andra animalier) samt en sort som även innehåller kokt korn.

+ @Fisherling

Jag har gett mina det sedan i somras nu och är supernöjd :) bytte från Nordic pga ständiga prishöjningar och för att de tillsätter blod i sina korvar, vilket jag varken vill betala för eller få över hela väggarna som man får när man öppnar dem :p
Pondus tillverkas i Överkalix av norrländska råvaror, och har tre spannmålsfria sorter (som inte är utblandade med något annat än kött och andra animalier) samt en sort som även innehåller kokt korn.
Trött och läste snabbt så fick sista meningen till ”kokt orm”. Satte rödvinet i halsen kan jag lova :D

+ @Fisherling

Och verkar vara skitsvårt att få tag på i Stockholmstrakten :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd