Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om hunden gått ovaccinerad i 4 år så måste man börja om med en förstagångsvaccination och därefter vänta 14 dagar. Vaccineras hunden regelbundet blir det ingen karens utan då löper ju bara det fullständiga skyddet på så länge hunden vaccinerats som ettåring och därefter med mindre än 4 år mellan gångerna.

Okej. Det står ju hund över ett års ålder och tidigast 10 mån.. Hon var 13 månader, så antar att det räknas? Och inte att det är omvaccination..

Okej. Det står ju hund över ett års ålder och tidigast 10 mån.. Hon var 13 månader, så antar att det räknas? Och inte att det är omvaccination..
Jag vaccinerade min vovve vid 12 månader drygt och det har aldrig varit några problem :) jag har också en annan där 4-årsfristen löpte ut, han har omvaccinerats och sen har han också fått komma in på tävling utan problem.

Är hunden över ett år så ska den tidigast ha vaccinerats vid 10 månader. Så du har gjort rätt!

"Hund över ett (1) års ålder: vid lägst tio (10) månaders ålder och inte vara utförd för mer än fyra (4) år sedan."
I mina ögon betyder det att den får vaccineras vid tidigast 10 månaders ålder och senast 4 år efter 12 veckorssprutan. Hittar inget om att hunden måste vara vaccinerade precis på 1-årsdagen för att inte behöva omvaccination..

Jag vaccinerade min vovve vid 12 månader drygt och det har aldrig varit några problem :) jag har också en annan där 4-årsfristen löpte ut, han har omvaccinerats och sen har han också fått komma in på tävling utan problem.

Är hunden över ett år så ska den tidigast ha vaccinerats vid 10 månader. Så du har gjort rätt!

Ah vad bra :D Då beställer jag biljett till bägga jyckarna och hoppas på att jag förstått rätt haha

"Hund över ett (1) års ålder: vid lägst tio (10) månaders ålder och inte vara utförd för mer än fyra (4) år sedan."
I mina ögon betyder det att den får vaccineras vid tidigast 10 månaders ålder och senast 4 år efter 12 veckorssprutan. Hittar inget om att hunden måste vara vaccinerade precis på 1-årsdagen för att inte behöva omvaccination..

Aysu fick sin 1års-spruta när hon var ca 2 år gammal. Inga som helst problem.

Har de fyllt 1 år så måste de vara vaccinerade en gång till efter 12 veckors-sprutan, men sedan om det sker när hunden är 1, 2 eller 3 år spelar ingen roll, så länge det är inom 4 år från att hunden fick 12 veckors-sprutan.

Det är 1 års sprutan som inte får ges innan hunden är 10 månader.

Hittar inget om att hunden måste vara vaccinerade precis på 1-årsdagen för att inte behöva omvaccination..
Nej, det är jag 100 % säker på att den inte behöver. Jag satt som du för ett halvår sedan ungefär och lusläste allt jag kunde hitta för att förstå reglerna och vara säker på att jag kunde ta med båda hundarna. Det gick bra för mig så det kommer gå bra för dig också!

Beställ biljett till båda, lycka till! :D

Nej, det är jag 100 % säker på att den inte behöver. Jag satt som du för ett halvår sedan ungefär och lusläste allt jag kunde hitta för att förstå reglerna och vara säker på att jag kunde ta med båda hundarna. Det gick bra för mig så det kommer gå bra för dig också!

Beställ biljett till båda, lycka till! :D

Haha tack! Tur man inte är ensam om att vara lite förvirrad :angel:

Laddar upp för att imorgon följa med några ut på apporteringsträning. Ska få se två av avkommorna till hanen som jag vill ha valp från. (Hanen som är från tyskland som jag nämnt i valp 2018-tråden). Är sååå exalterad :D

Men nu blir jag snurrig. De räknar ju fyra år från dem sprutan som hunden får efter tio månader, inte 12 veckor? Är den inte vaccinerad efter 10 mån spelar det ju ingen roll hur många år man kommer inte in på skk/sbk arrangemang? Eller syftar du på karenstiden nu?

Men nu blir jag snurrig. De räknar ju fyra år från dem sprutan som hunden får efter tio månader, inte 12 veckor? Är den inte vaccinerad efter 10 mån spelar det ju ingen roll hur många år man kommer inte in på skk/sbk arrangemang? Eller syftar du på karenstiden nu?

Men hur långt efter 10 månader menar du att det räknas då? Efter 10 månader blir det ju oavsett om man vaccinerar vid 13, 15 mån eller 3 år :D

Hon är ju vaccinerad vid typ 13 månader, drygt. Och det är mindre än 14 dagar sedan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar