Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, Aysu slår nya rekord. Hon brukar försöka bädda ner sig, men oftast blir det att täcket hamnar i en hög som hon lägger sig bredvid, eller så håller jag upp ett täcke/filt så att hon kan krypa in under och lägga sig. Ibland när Ebrah bäddar så lägger hon sig nära, så att Ebrah puttar upp täcket på henne.

Men nu, nu har hon på något vis bäddat ner sig själv, helt utan inblandning från mig eller Ebrah :D
26677950_976779215803792_8754511218374315236_o.jpg

(och ja, elementet är varmt, det är därför hon ser till att ha närkontakt med det. Hon brukar försöka ligga med hela ryggen mot det)

Norrorts hunddagis heter det och har postadress Järfälla.
Menvafan? Det måste jag kolla... jag satt och kollade olika foder häromkvällen och såg inget i Järfälla. Undrar om det är jag som kollade konstigt eller om något såg annorlunda ut på hemsidorna när jag kollade. Har för mig att jag såg något om pondus i Hässelby :confused:

Menvafan? Det måste jag kolla... jag satt och kollade olika foder häromkvällen och såg inget i Järfälla. Undrar om det är jag som kollade konstigt eller om något såg annorlunda ut på hemsidorna när jag kollade. Har för mig att jag såg något om pondus i Hässelby :confused:

På Pondus hemsida står de med. Finns även en ganska ny återförsäljare i Sundbyberg.

Det har varit dåligt med återförsäljare av Pondus häromkring men nu har det kommit några.

FXk09Vn.jpg

Mycket nöjd med hur det gick idag. Fick som sagt träffa tyska hanens två tidigare avkommor. Ena träffade jag på MyDog, en väldigt trevlig tik. Den andra tiken (på bilden) träffade jag för första gången idag och jag är allt annat än besviken. En riktig liten ferrari, verkligen en drömhund. Fick köra henne lite och alltså :love:

Tyvärr fick jag ingen bra bild på oss in action, utan endast denna bilden när vi står stilla. Men att föreviga mina lyckligaste stunder på länge är alltid värt något. :D

6,5 km pw avklarat med hundarna, mamma och moster :) Floyds fotgående var lite slarvigt igår, så idag fick han gå fot nästan hela rundan för att boxa in honom lite mera. Sista km gick han lös, och det gjorde susen att han fick gå kopplad i typ 3-4 km innan. Nöjd matte.
Wachtlarna gick i dragselarna och var pigga som fasen, så jag kommer nog ha träningsvärk i rumpan i morgon efter allt bromsande :D såg nog lite kul ut - jag med två hundar i midjebälte och dragselar och en kopplad i fotgående, och så två utan hund :D

Ikväll är vi ett gäng som ska träna lydnad i hundhallen :) vi har bokat två h eftersom vi är 6 st, men jag kommer nog inte vara med hela tiden med Floyd. Han är fortfarande lite mör efter gårdagens jakt :)

Men hur långt efter 10 månader menar du att det räknas då? Efter 10 månader blir det ju oavsett om man vaccinerar vid 13, 15 mån eller 3 år :D

Hon är ju vaccinerad vid typ 13 månader, drygt. Och det är mindre än 14 dagar sedan.

Isåfall är hon korrekt vaccinerad. Hon uppfyller kravet på att en hund behöver vaccineras om den är över 1 års ålder, och det får ske tidigast vid 10 mån ålder.

Som du skriver gör det inget att sprutan gavs inom 14 dagar eftersom det inte var första vaccinationstillfället för henne.

Precis som @bollen__ förtydligade gäller fyraårsperioden efter den s.k. ettårssprutan och har ingenting att göra med 12-veckorssprutan. Det får alltså inte ha gått längre än fyra år sedan hunden fick sin ettårsspruta för att vaccinationen ska vara giltig. Gripa behöver alltså inte vaccineras igen förrän om (inom) fyra år enligt SKKs bestämmelser.

En tidigare ovaccinerad hund över ett års ålder behöver alltså bara en vaccination som sedan gäller i fyra år. Däremot gäller 14 dagars karens för den tidigare ovaccinerade hunden medan din hund slipper karensen eftersom hon är vaccinerad sedan valptiden.

Hoppas jag gjorde det klarare och inte snurrade ihop det ännu värre för er :D:angel:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar