Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att Originalen är den jag gillat minst av Pondus sorter, tycker att den ser lite dassig ut i färgen. Kanske beror det på kornet? Sedan ligger den så högt i fett jämfört med proteinet (18% fett och 12% protein), så jag har valt att inte sälja den längre.
Sitter och funderar lite på foder... Ska trots allt prova Pondus, ger ju lite vilka färskfoder som helst om priset är trevligt. Men nu verkar alla deras smaker kosta lika mycket och då får jag beslutsångest
En sort innehåller: Innanmäte, kött, ben och brosk från nöt, nötvom (50 %), Kött, ben och brosk från kyckling (42 %), kött och ben från lax (8 %), kalk, mineraler och vitaminer.
Andra innehåller: innanmäte och kött från nöt, nötvom, ben och brosk (91%), lax, ben (5 %), kokt korn (4 %), kalk, mineraler, vitaminer.
Tredje innehåller: Innanmäte och kött från nöt, nötvom, ben och brosk (91%), lax, ben (5 %), kokt korn (4 %), kalk, mineraler, vitaminer.
Det jag brukar undvika i hundmat är kyckling, gris och spannmål I de två första sorterna slipper jag gris, i de två sista slipper jag kyckling, i den i mitten slipper jag både gris och kyckling men får istället lite korn...
Jag brukar ge original och är nöjd med den men är inte så insatt... Vad är problemet med att det är så mycket fett i förhållande till proteinet?
Lovar att uppdatera ang det!Du får gärna säga vad du tycker om Pondus. Jag har ju så mycket rabatt på VOH så jag känner mig lite kluven haha.
Ah, det är inte i Järfälla
@AraSlei, kollade på Mush svart som jag gett av nu (dock blandat med annat) och som verkar bra, det innehåller 14% protein och 20,7% fett. Vet inte vad jag ska tänka om det (mer än att jag egentligen ogillar innehållsförteckningen..)
Jag gillar pondus men är lite orolig över att dom verkar växa så fort nu, på deras Facebooksida presenterar dom nya återförsäljare mest hela tiden. Det är så klart jätteroligt men det måste vara svårt att kunna hålla samma kvalite och få tillgång till nog med råvaror när deras försäljning ökar så snabbt.
Hur ligger Pondus prismässigt i jämförelse med VoH?
Pondus står sig bra i pris mot VoH, rek utpris är 335kr/10kg. Säljs i regel som 500 gramskorvar, så en 10-kilos kartong är 20 korvar Uppfödare som är reggade hos SKK har 15% rabatt.
Har de större korvar också eller kör de bara med 500 gramskorvar? Inte för att det egentligen spelar någon roll för mig då vi köper 500 gramskorvar av voh idag, husse blev less på att använda yxa och såg på de stora korvarnaPondus står sig bra i pris mot VoH, rek utpris är 335kr/10kg. Säljs i regel som 500 gramskorvar, så en 10-kilos kartong är 20 korvar Uppfödare som är reggade hos SKK har 15% rabatt.
Har de större korvar också eller kör de bara med 500 gramskorvar? Inte för att det egentligen spelar någon roll för mig då vi köper 500 gramskorvar av voh idag, husse blev less på att använda yxa och såg på de stora korvarna
Tror jag ska byta till Pondus faktiskt. Han med känsligast mage fick ta provkorven och det märktes inte att han ätit något annat! När han fick testa fodax, en måltid, fick han typ diarré..
Kändes ännu krångligare Men jag gillar 500 gramskorvar! Såg att vi har 2 återförsäljare här, men gillar inte det ena företaget så ska se hur man handlar från den andra, verkar vara en kennelMan kan köpa i block, men de är apstora, typ 15 kg De har funderingar på att ta fram 3-kilos, men just nu är det främst 500grams som erbjuds
Jag har bara testat Klass en gång. Det luktar förjävligt. Inte ens farsan ville ge det, som inte alls är kräsmagad.Hur är Hallas och Klass färskfoder? Tror att jag frågat någon gång förut men mitt minne är värdelöst!
Det priset är ju betydligt bättre än vad jag har hittat för Voh. Köpte precis 30 kg i 500 g korvar och då var kg priset 43 kr tror jag.Pondus står sig bra i pris mot VoH, rek utpris är 335kr/10kg. Säljs i regel som 500 gramskorvar, så en 10-kilos kartong är 20 korvar Uppfödare som är reggade hos SKK har 15% rabatt.
Det priset är ju betydligt bättre än vad jag har hittat för Voh. Köpte precis 30 kg i 500 g korvar och då var kg priset 43 kr tror jag.
Ascot mår dock prima på Voh så vill eg inte direkt byta. Hans mage har nog aldrig varit bättre än nu (bajset ser superbra ut...).