Blöh. Jag måste skaffa hundvakt/dagmatte/hundrastare och det är så svårt! Jag har aldrig riktigt behövt det innan, haft någon ibland för att underlätta men det har inte fungerat så bra ändå och tja, nu
måste jag faktiskt.
Jag har satt ut annonser på facebook, lappar på en miljard anslagstavlor och frågat några vänner och bekanta. En tjej har redan nappat, en ung tjej som på rösten lät ganska liten och tanig, tror dock att hon blev väldigt nervös när jag ringde upp
Men hon är vän med en hundägande granne, har sett oss ute, jobbar några timmar i veckan på hunddagis och lät jätteglad när jag sa att hundarna kan distraheras med godis vid hundmöten om de blir stökiga.
I helgen ska vi ses och ta en liten promenad. På fredag kan morsans sambo rasta hundarna... Typ så. Hundarna kan vara hos min mor hela tiden egentligen men hon kan inte rasta dem. Känns ändå som om det hela borde gå att lösa eftersom det som behövs är någon som rastar dem kvällstid. Lite enklare jämfört med att hitta dagmatte på dagtid...
Jag antar att det bästa är att bara gå på magkänsla när det gäller att välja hundrastare, men hela kroppen skriker "NEJ! MINA hundar, ingen annans hundar! Jag har inte skaffat hundar för att lämna dem till andra!!!"
(Fan vad praktiskt det vore att ha en partner med andra arbetstider än en själv nu...)