Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sedan september/oktober haft denna snygging boendes hos mig! En sheltiehane av amerikanska linjer, 5 är gammal och importerad från Portugal. Ägs av en kennel och har gått lite i avel. Vi har börjat träna agility och OJ vilken rolig hund :D:love: snygg är han också!!
7MZRMHx.png

COhoiNH.png

Haft en härlig helg med träning! Har t.o.m tränat lite lydnadslydnad med Lyxa, det var typ 100 år sen vi gjorde det :p.

Roade mig även med att igår sätta ihop foton på Lyxa och hennes mamma och pappa. Man ser allt lite drag från dem bägge i Lyxa (främst då från mamma :D ) . Jag drog verkligen högvinsten ur den kombon :love:

26168938_1582480708508722_7130879728192769694_n.jpg

26169008_1582480711842055_3905780241509409776_n.jpg

Åh gud vad jag vill träna hund när jag ser det där. :love: (har ingen)

I dag har Jarla blivit introducerad för rondering :)
Vi har ny klubb och därmed ny tränare sen sambon tränade in rondering med unghund sist och här var det ny lära som gällde.
Jarla fattade övningen snabbare än husse :p
Hon är ju helt crazy i bitkudden och har ett riktigt fullt och fast bett. Inget tuggande eller slöa halvbett. Farten ur skulet och ansattsen i kudden fick oss att se ut såhär: :eek::banana:

Och hon blir så löjligt mallig och glad efter varje vinst att det är svårt att hålla sig för skratt :D Älskade lilla hund:heart

Blöh. Jag måste skaffa hundvakt/dagmatte/hundrastare och det är så svårt! Jag har aldrig riktigt behövt det innan, haft någon ibland för att underlätta men det har inte fungerat så bra ändå och tja, nu måste jag faktiskt.

Jag har satt ut annonser på facebook, lappar på en miljard anslagstavlor och frågat några vänner och bekanta. En tjej har redan nappat, en ung tjej som på rösten lät ganska liten och tanig, tror dock att hon blev väldigt nervös när jag ringde upp :p Men hon är vän med en hundägande granne, har sett oss ute, jobbar några timmar i veckan på hunddagis och lät jätteglad när jag sa att hundarna kan distraheras med godis vid hundmöten om de blir stökiga.

I helgen ska vi ses och ta en liten promenad. På fredag kan morsans sambo rasta hundarna... Typ så. Hundarna kan vara hos min mor hela tiden egentligen men hon kan inte rasta dem. Känns ändå som om det hela borde gå att lösa eftersom det som behövs är någon som rastar dem kvällstid. Lite enklare jämfört med att hitta dagmatte på dagtid...

Jag antar att det bästa är att bara gå på magkänsla när det gäller att välja hundrastare, men hela kroppen skriker "NEJ! MINA hundar, ingen annans hundar! Jag har inte skaffat hundar för att lämna dem till andra!!!" :o

(Fan vad praktiskt det vore att ha en partner med andra arbetstider än en själv nu...)

Blöh. Jag måste skaffa hundvakt/dagmatte/hundrastare och det är så svårt! Jag har aldrig riktigt behövt det innan, haft någon ibland för att underlätta men det har inte fungerat så bra ändå och tja, nu måste jag faktiskt.

Jag har satt ut annonser på facebook, lappar på en miljard anslagstavlor och frågat några vänner och bekanta. En tjej har redan nappat, en ung tjej som på rösten lät ganska liten och tanig, tror dock att hon blev väldigt nervös när jag ringde upp :p Men hon är vän med en hundägande granne, har sett oss ute, jobbar några timmar i veckan på hunddagis och lät jätteglad när jag sa att hundarna kan distraheras med godis vid hundmöten om de blir stökiga.

I helgen ska vi ses och ta en liten promenad. På fredag kan morsans sambo rasta hundarna... Typ så. Hundarna kan vara hos min mor hela tiden egentligen men hon kan inte rasta dem. Känns ändå som om det hela borde gå att lösa eftersom det som behövs är någon som rastar dem kvällstid. Lite enklare jämfört med att hitta dagmatte på dagtid...

Jag antar att det bästa är att bara gå på magkänsla när det gäller att välja hundrastare, men hela kroppen skriker "NEJ! MINA hundar, ingen annans hundar! Jag har inte skaffat hundar för att lämna dem till andra!!!" :o

(Fan vad praktiskt det vore att ha en partner med andra arbetstider än en själv nu...)

Jag förstår dig! Jag har ju en superenkel hund men jag skulle behöva hitta någon som skulle kunna passa mitt hus inklusive hund,katt och höns någon gång ibland. Men bara tanken på att någon som man inte känner helt skulle ha hand om ens djur gör att jag inte vill åka nånstans alls :crazy:

Jag förstår dig! Jag har ju en superenkel hund men jag skulle behöva hitta någon som skulle kunna passa mitt hus inklusive hund,katt och höns någon gång ibland. Men bara tanken på att någon som man inte känner helt skulle ha hand om ens djur gör att jag inte vill åka nånstans alls :crazy:
Det är hemskt :p Har läst flera personers annonser nu, sådana som erbjuder sig vara hundvakter. En som jag fick fram lät nästan som ett Cesar Milan-fan och det fick mig att stänga ner alla annonser på en gång... Nåja. Med lite tur dyker det upp något bra snart.

Har rekat lite kennlar för dem hundraserna vi kan tänka oss, och måste fråga en sak. Är det vanligt att hemsidor inte uppdateras på typ 5+år men dem fortsätter avla eller är det ingen uppdatering=inga valpar??

Har även kollat lite på hundstallet och jag förstår inte hur dem blir av med hundar. Vi har tre boxar en hund måste klara - kan bo med annan hund, kan bo med katt, och kan bo med småbarn. Där finns inte EN enda som bockar i alla tre. Vilket är synd för jag skulle absolut kunna tänka mig att adoptera vuxen istället för att skaffa valp.

Får kolla lite lokala hundstall också tror jag.

Har rekat lite kennlar för dem hundraserna vi kan tänka oss, och måste fråga en sak. Är det vanligt att hemsidor inte uppdateras på typ 5+år men dem fortsätter avla eller är det ingen uppdatering=inga valpar??

Tyvärr är MÅNGA kennlar extremt dåliga på att ha uppdaterade hemsidor :p ! Superfrustrerande när man är van vid att det är via hemsidor man hittar infon man söker :D ! Dock är många oftast bättre att uppdatera i ex kennlars FB-grupper, då många verkar finna det enklare och mer lättroddat än att uppdatera hemsidor.

Ofta får man helt enkelt ta kontakt via mail/FB/telefon eller liknande för att få veta om avelsplaner.

Har även kollat lite på hundstallet och jag förstår inte hur dem blir av med hundar. Vi har tre boxar en hund måste klara - kan bo med annan hund, kan bo med katt, och kan bo med småbarn. Där finns inte EN enda som bockar i alla tre. Vilket är synd för jag skulle absolut kunna tänka mig att adoptera vuxen istället för att skaffa valp.

Får kolla lite lokala hundstall också tror jag.
Eventuellt klarar hunden Flisan dom tre kriterierna, visserligen anges barn i skolåldern så det är kanske äldre barn än småbarn som åsyftas och katt anges eventuellt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar