Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså han kan ju konsten att se miserabel ut. Går numera under smeknamnet "SÄLEN".

lKpiOjd.jpg

Åh, samma öron som Floyd :D
Floyds ligger oftast sådär, oavsett om han är koncentrerad eller under förnedrande omständigheter som bandagering.

Har så många bilder jag inte kan publicera bara för att han ser ut som att han precis fått stryk :p

Åh, samma öron som Floyd :D
Floyds ligger oftast sådär, oavsett om han är koncentrerad eller under förnedrande omständigheter som bandagering.

Har så många bilder jag inte kan publicera bara för att han ser ut som att han precis fått stryk :p

Haha Floki är likadan. :rofl: Eller om han är riktigt glad, då åker öronen bark också. Det är bara när han är full i fan eller skitpigg som öronen står upp eller rakt ut som flygplansvingar. :laugh:

Jag tänkte jag skulle ta och åla ner i det där lilla mellanrummet a la sovsäck mellan Jarla och Skägget och sova lite.
Det är tur sambon har åkt till jobbet för han hade fått balansera på kanten.
Mamma Mu har den goda smaken att sova på golvet. Sängen blir för varm för henne.

Y7Etiq9.jpg

5HN82jb.jpg

Sitter och läser i utländska facebookgrupper. Om jag inte tolkar texterna helt fel så verkar många människor ha samma lösning på att hunden dödar vilt när den är lös: sätt på munkorg.
Inte ett pip om att bara släppa hunden på inhägnade områden, att träna så att den inte jagar eller så. Nä, sätt bara på en munkorg så att den kan göra allt förutom själva dödandet, det är väl jättebra?! :banghead:

Det tar sig med fjärren, vi kanske inte behöver skämmas på fredag ändå :D
Gladaste labradåren :heart Han är en fröjd att träna med!
Lite överladdad på hoppet bara :angel:
Han har haft lite svårt att sitta still med tassarna under "sitt under marsch" men det börjar ge sig också :)
Lite störning i bakgrunden också, sambon som sågar och hamrar :D

Filmer

Det blir lite långsamt att sitta ensam på det här kontoret ute i obyggden om dagarna så idag tog jag med lite sällskap.
Kan väl inte påstå att han varit så värst underhållande hittills :grin:

JyETmHc.jpg

@cirkus kolla vad jag träffade! :)

Men åh :love::love::love:

Jag gråter fortfarande inombords när jag tänker på Dagmar, samtidigt som jag ler för att jag har så fina minnen av henne.

Det var en bekants bekant som annonserade Aussie valpar i närheten av mig. Jag ska inte ha nån till hund just nu när jag jobbar bortifrån, men en dag så ska jag ha en ny Aussie

En mil på isen idag och jag är fruktansvärt osmidig. Iförsig bara andra gången någonsin jag står på ett par längdåkningsskridskor, men ändå!
Jag har dock överrörliga fotleder så det är svårt att hålla stabiliteten. Hoppas jag kan få lite muskler att hålla ihop det hela med.

Benji är duktig på att vara draghund! Eller ja, han drar bara lite lätt, men det är allt som behövs för att jag ska slippa fundera på hur jag ska ta mig framåt och istället fnula på tekniken :D Tinja ska få springa lös så länge tills jag blivit lite mer stabil. Hon drar ju bara periodvis och jag kan inte fokusera på att hålla undan linan och stå upprätt samtidigt :cautious:

Jag jobbar hemifrån, jag har ungefär lika kul jobbsällskap som du @Voff :D

26195601_10215254571465814_2839177141564383991_n.jpg

Kvinnan som driver cafėet på området gick förbi med sin lilla Risenvalp på 13 v så Skägget fick leka lite med henne så nu har han iaf rört liiiiite på sig :p

Tänkte gå vår milsrunda efter jobbet men det lockade inge vidare i regnet. Underkylt dessutom så det är glashalt.
Som "tur" var ringde sonen från skolan och mådde illa så nu blir det legitimt att kura i soffan :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar