Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men åh :love::love::love:

Jag gråter fortfarande inombords när jag tänker på Dagmar, samtidigt som jag ler för att jag har så fina minnen av henne.

Det var en bekants bekant som annonserade Aussie valpar i närheten av mig. Jag ska inte ha nån till hund just nu när jag jobbar bortifrån, men en dag så ska jag ha en ny Aussie
Såg någon uppfödare i Småland som verkade ha ett par hanvalpar kvar.

Jag har ju läst en massa positivt men varit lite bekymrad över att jag inte tyckt att de är söta. Men nu när jag träffat dem så tycker jag det :love:

Ägaren var dessutom full av superlativer över sina hundar (det var i och för sig ägarna av alla raser jag pratade med :D)

Här har de saltat runt stationen :banghead: :banghead: :banghead:
Vi har ingen snö. Det är inte halt. Det har blivit frost nu och är 5-8 minusgrader, sedan ska det bli varmt igen. VARFÖR saltar de?! Resultatet? Ebrah haltade genom centrum på vägen hem. Jättekul. Det blev till att tvätta tassarna på båda damerna så fort vi kom innanför dörren, trots att de egentligen inte var smutsiga. Jag hade hunnit tänka "Åh så skönt med kyla, då slipper jag tvätta tassar!" :grin:

Kvinnan som driver cafėet på området gick förbi med sin lilla Risenvalp på 13 v så Skägget fick leka lite med henne så nu har han iaf rört liiiiite på sig :p

Tänkte gå vår milsrunda efter jobbet men det lockade inge vidare i regnet. Underkylt dessutom så det är glashalt.
Som "tur" var ringde sonen från skolan och mådde illa så nu blir det legitimt att kura i soffan :up:
Haha :p här tog vi en liten lunchpromenad och då var det bra fart i benen! Vi har inomhusträning bokad ikväll, men soffan låter mer lockande. Krya på sonen :up:

Såg någon uppfödare i Småland som verkade ha ett par hanvalpar kvar.

Jag har ju läst en massa positivt men varit lite bekymrad över att jag inte tyckt att de är söta. Men nu när jag träffat dem så tycker jag det :love:

Ägaren var dessutom full av superlativer över sina hundar (det var i och för sig ägarna av alla raser jag pratade med :D)

Åh, eller så har dom kvar ett par hanvalpar hos uppfödaren där jag bor i närheten. Då kan ju jag följa med som ehum :idea: expert och få gulla med Aussie valpar :up:.

Edit: det finns en hanvalp kvar där - han är leveransklar - black and tan - gullig som tusan

Det vore så kul om du köper dig en Aussie - jag kommer vara grön av avund tills jag har en igen

Åh, eller så har dom kvar ett par hanvalpar hos uppfödaren där jag bor i närheten. Då kan ju jag följa med som ehum :idea: expert och få gulla med Aussie valpar :up:.

Edit: det finns en hanvalp kvar där - han är leveransklar - black and tan - gullig som tusan

Det vore så kul om du köper dig en Aussie - jag kommer vara grön av avund tills jag har en igen
En massa förändringar i mitt liv återstår innan det - så du hinner nog före. :)

Speciellt när han är så jävla rörelsekänslig med, slänger sig på golvet och råstirrar när det händer något spännande. :rofl:

På tal om BCs utan öron och med en min av dödsångest. Karla fick syn på hinkarna med dagens hund-middag :rofl:
26220242_10155405457713666_675136916484374774_n.jpg

(Bonusbild på hennes bedårande son, som bestämt hoppar upp i "morfars" knä och somnar varje gång vi är där och fikar :love:
26196238_10155405076703666_9129667527163392354_n.jpg
)

Om man ska ha en BC måste man alltså ha en flock får att slakta av successivt så att den får mat? Royal Canin kom tillbaka, allt är förlåtet :arghh:
Äh, de äter det mesta. Jag tycker bara att det är praktiskt att ha nånstans att göra av alla gamla utslagstackor, plus att det känns najs att fodra med kött som är uppväxt och slaktat hemma på gården. Nu hinner de inte ens passera frysen, en kropp går åt på 3-4 dagar...

Idag har pojkarna spenderat i 4,5 timme i bil (uppdelat över dagen pga olika ärenden), utan så mycket som ett pip från Gibbs! Han gör som Lasse - lägger sig ner och sover. Än så länge delar de bur men snart ska de börja få åka separat. Vi tog bland annat en sväng till veterinären för vaccinationer, Gibbs 12-veckorsspruta och Lasse fick den nya mot kennelhosta som man ger genom näsan. Gibbs pep inte ens, han var helt fokuserad på godisskålen som sköterskan hade visat. :D Mattes duktiga pojkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar