Fortsätt uppdatera, del 15.

Status
Stängd för vidare inlägg.
FAN!
Hundjävlen har ätit nästan en hel ask Noblesse!
Enligt asken "minst 36% kakao". Hon har nog fått i sig ca 100g Noblesse. Hon väger 20,1kg.

Behöver jag oroa mig?

Alltså ni skulle se Tinja just nu. Det har varit en fullspäckad dag och hon ligger just nu på rygg, inkilad mellan min rygg och väggen med en tass rakt upp i luften och snarkar :rofl: Hon snarkar aldrig!

Tror denna aussie är väldigt nöjd med sin aktivering :D

Ringde till Strömsholm och berättade allt, de sa att det inte var någon fara, att Ebrah som värst borde bli dålig i magen, men ja, jag kommer ändå hålla lite koll på henne...

Är lite obehagligt sånt där. En av mina bestämde sig för att sno ett ipren-stolpiller (why??) och tugga på. Var ju supersvårt att gissa hur mycket som hon fått i sig av det där moset.. :nailbiting:

Ringde till Strömsholm och berättade allt, de sa att det inte var någon fara, att Ebrah som värst borde bli dålig i magen, men ja, jag kommer ändå hålla lite koll på henne...
Håller tummarna! Sid har ätit choklad 3 gånger i sitt korta liv och det har gått bra varje gång som tur är. Bara mjölkchoklad som tur är!

Är lite obehagligt sånt där. En av mina bestämde sig för att sno ett ipren-stolpiller (why??) och tugga på. Var ju supersvårt att gissa hur mycket som hon fått i sig av det där moset.. :nailbiting:
Men det gick bra ändå?
Ebrah är än så länge som vanligt. Gissar att det är lugnt men jag brukar vara så jäkla petig med att de inte får äta icke-hundmat att jag blev skitstressad nu när hon stal något som dessutom var choklad... Aysu kan jag lätt lämna med sådant framme, men tydligen inte lilla monstret.

Mitt fluff har varit hos veterinären idag :cry: Det började i morse med att han inte ville äta, sen när jag hade gått till bussen började han kräkas blod så mamma fick en akut tid hos veterinären. En inflammation i magsäcken blev diagnosen, nu efter mediciner har han äntligen ätit lite och börjar bli lite piggare. Men han fick massor beröm av veterinären och lät dem känna och klämma överallt, lilla fluffet :heart

Mitt fluff har varit hos veterinären idag :cry: Det började i morse med att han inte ville äta, sen när jag hade gått till bussen började han kräkas blod så mamma fick en akut tid hos veterinären. En inflammation i magsäcken blev diagnosen, nu efter mediciner har han äntligen ätit lite och börjar bli lite piggare. Men han fick massor beröm av veterinären och lät dem känna och klämma överallt, lilla fluffet :heart
Krya på fluffet :heart

Ibland blir man tacksam i efterhand att vissa saker inte blir som planerat.
Har en fd spekulant som nu är ute på nätet i en herrans massa grupper och utmålar sig som nån problemhundslösare. Nu arrangeras det grejer, promenader, privatträningar och råden haglar samtidigt som hen skriver ut alla "meriter" hen har. Vissa råd är bara...suck.
Jag skulle inte sätta en hund i det hemmet för alla pengar i världen!

Krya på sig till fluffet!

Jag passade på att promenera en sväng med damerna och då ha runkeeper igång. Tanken var att se om en lite längre rastningsrunda här kunde vara lagom för vår blivande hundrastare att ta när jag jobbar, sett tid tid och längd osv. Ska gå samma runda med hundrastaren sedan och se vad hon tycker.
26158785_1976929292629937_5927300682343251968_n.jpg

Ibland blir man tacksam i efterhand att vissa saker inte blir som planerat.
Har en fd spekulant som nu är ute på nätet i en herrans massa grupper och utmålar sig som nån problemhundslösare. Nu arrangeras det grejer, promenader, privatträningar och råden haglar samtidigt som hen skriver ut alla "meriter" hen har. Vissa råd är bara...suck.
Jag skulle inte sätta en hund i det hemmet för alla pengar i världen!

Ibland blir det så bra när det inte blir av! Så skönt att ni inte har en valp där!

Idag har jag varit ledig från jobbet och jagat fasan :D
Floyd alltså, han bara växer på jakterna lillsparven :love: 3 såtar som stoppare/i drevet och 2 såtar som apportörer. I första såten där vi var stoppare föll mycket fågel, så vi fick hjälpa till att efterapportera. Vi hade en skytt vid oss som varit utan apportör, så Floyd fick göra ett riktigt bra sök där det fanns många fasaner. Kul!
I andra såten var vi också stoppare, men där var mindre fågel så de var färdiga med apporteringen när vi kom dit.
I tredje såten stod vi som apportörer och här fick Floyd hämta sin första skammade fasan :D Ingen runner, men väl en stor tupp som flaxade honom i ögonen. Duktig pojke! Efter det fick vi tre klockrena markeringar som han tog som om han aldrig gjort annat. Han jobbade på så himla fint och fokuserat trots att det sköts och föll fågel runt om honom.
I fjärde såten gick vi som stoppare och var med på efterapporteringen, där han hittade två hönor som de andra ekipagen missat. I femte såten stod vi som apportörer, men den var i princip tom på fågel så det blev en ren passivitetsträning ;)
Riktigt duktiga skyttar idag, vilket var superkul. Drygt 300 fasaner sköts och de är påväg till Köpenhamns gourmetrestauranger nu :d

Nu är det bara tackjakten kvar, sedan är fågeljakterna över för den här säsongen. Det kanske blir lite kaja/kråka/fiskmås längre fram dock, de är lovliga ett par månader till. Jag tror det blir bra att låta honom vila unghundshjärnan lite dock, han har väldigt mycket att smälta efter den här hösten/vintern :D

I morgon ska vi tävla lydnad!
Blir onekligen imponerad av hans arbetslust, vi var ute en snabbsväng i hallen när vi kom hem från jakten och körde igenom startklassen en gång. Hade man inte vetat att han jagat hela dagen hade det inte märkts :D
Nu sover han dock som en gris :heart

Oj, vilken roman det här blev :o

Bonusbild från dagen:
26070568_774050856125310_6852831762007982080_n.jpg

Idag har jag varit ledig från jobbet och jagat fasan :D
Floyd alltså, han bara växer på jakterna lillsparven :love: 3 såtar som stoppare/i drevet och 2 såtar som apportörer. I första såten där vi var stoppare föll mycket fågel, så vi fick hjälpa till att efterapportera. Vi hade en skytt vid oss som varit utan apportör, så Floyd fick göra ett riktigt bra sök där det fanns många fasaner. Kul!
I andra såten var vi också stoppare, men där var mindre fågel så de var färdiga med apporteringen när vi kom dit.
I tredje såten stod vi som apportörer och här fick Floyd hämta sin första skammade fasan :D Ingen runner, men väl en stor tupp som flaxade honom i ögonen. Duktig pojke! Efter det fick vi tre klockrena markeringar som han tog som om han aldrig gjort annat. Han jobbade på så himla fint och fokuserat trots att det sköts och föll fågel runt om honom.
I fjärde såten gick vi som stoppare och var med på efterapporteringen, där han hittade två hönor som de andra ekipagen missat. I femte såten stod vi som apportörer, men den var i princip tom på fågel så det blev en ren passivitetsträning ;)
Riktigt duktiga skyttar idag, vilket var superkul. Drygt 300 fasaner sköts och de är påväg till Köpenhamns gourmetrestauranger nu :d

Nu är det bara tackjakten kvar, sedan är fågeljakterna över för den här säsongen. Det kanske blir lite kaja/kråka/fiskmås längre fram dock, de är lovliga ett par månader till. Jag tror det blir bra att låta honom vila unghundshjärnan lite dock, han har väldigt mycket att smälta efter den här hösten/vintern :D

I morgon ska vi tävla lydnad!
Blir onekligen imponerad av hans arbetslust, vi var ute en snabbsväng i hallen när vi kom hem från jakten och körde igenom startklassen en gång. Hade man inte vetat att han jagat hela dagen hade det inte märkts :D
Nu sover han dock som en gris :heart

Oj, vilken roman det här blev :o

Bonusbild från dagen:
26070568_774050856125310_6852831762007982080_n.jpg

Riktigt avundsjuk nu alltså. Satan. :D

Var och köpte färskfoder ifrån Pondus idag på @AraSlei recommendation. ;) Till och med mathataren Tönto åt upp ALLT! Inte alls slabbigt och luktar typ ingenting, i vanliga fall vill jag kräkas av färskfoder.

(Ägaren till butiken blev helt lyrisk över att höra att jag höll på med drag så det tog nog typ 1.5 timma innan jag åkte därifrån. :rofl:)

Var och köpte färskfoder ifrån Pondus idag på @AraSlei recommendation. ;) Till och med mathataren Tönto åt upp ALLT! Inte alls slabbigt och luktar typ ingenting, i vanliga fall vill jag kräkas av färskfoder.

(Ägaren till butiken blev helt lyrisk över att höra att jag höll på med drag så det tog nog typ 1.5 timma innan jag åkte därifrån. :rofl:)
Åh! Jag måste verkligen pallra mig iväg och inhandla! Jag är så sjukt känslig så det låter typ underbart!

Riktigt avundsjuk nu alltså. Satan. :D

Haha :D Fasanjakter är riktigt roligt! Det är lyxigt att ha riktigt bra fågeljakter bara en timme bort. Jag hoppas att jag får gå med på deras andjakter till hösten också :)
(Tror och hoppas på att få komma med på deras klövviltsjakter med wachtlarna också, de har en riktigt fin dovhjortsstam!)

Ett riktigt bra betyg om t om Tönto gillade det :D Hoppas det kommer funka för er!

Alltså, det luktar verkligen typ ingenting. Mina föräldrars hund har en likadan slow feed-skål som jag har, och pappa tycker det är meckigt att få ner maten där - så han trycker ner det med fingrarna :laugh: med en del färskfoder får man ju ha handskar för att inte lukta snusk om fingrarna trots tvätt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Herrn har bott med herrar förr utan problem, bodde då med enbart andra hanar. Han är 4 år gammal, jag har haft honom i drygt ett år. Han...
2
Svar
27
· Visningar
4 193
Senast: movi
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar