Och juste, vi körde lite uppletande häromdagen. Andra gången hon får testa med 3 föremål. Tyvärr tog minnet på mobilen slut innan hon hittade sista föremålet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så jäkla finIbland har jag lite för tråkigt Det skulle bara vara en liten enkel övning..
Nu har jag tråkigt igen, men även ont i handleden
Drömde i natt att jag plötsligt hade köpt en ung samojedtik, i stället för den sheltievalp jag försöker planera för. Jag, och alla, var förvånade, men jag sa att jag var lättad för "det är ju drag jag vill hålla på med". Vilket i och för sig stämmer. Även om det var en dröm som följt med mig under hela dagen så ska jag nog inte skaffa samojed just, däremot försöker jag ta fasta på att jag faktiskt skaffade en hund i denna dröm, och det tydligen utan särskilt noggrann planering för i verkliga livet ser jag bara, bara hindren.
Ska träffa en samojed jag känner i helgen, jag får väl känna efter då! (den används inte till drag, annars hade det varit perfekt att låna)
Finns så många olika typer av samojeder idag, att har du intresset tror jag inte det är något problem. ”Valpen” jag passat är från föräldrar som tävlar spann, men ”valpen” själv används mest som aktiv sällskapshund. De är visserligen friluftsmänniskor så betoning ligger defintivt på aktiv. Men klart du ska absolut kolla närmare på rasen om du intresserad av drag
Önskar att de var lite mindre! Och hade lite mindre päls, haha.
Jag har lite, ska vi säga, semikoll på rasen, men det är egentligen inte rasval det är fråga om, utan att vara handlingskraftig. Jag ska köpa sheltie (först... ) Tillägg: och den ska få dra! fast inte så tungt.
Grattis! Var ligger poänggränsen för förstapris?Woho, vi har debuterat på en inoff lydnad och vi överlevde!
146p skrapade vi ihop, så jag är jättenöjd han dammsög typ konstgräset under heeela följsamheten, odåga han som aldrig är nosig i vanliga fall! Han var även lite nosig mellan momenten, men när vi kört inkallningen så började han ändå förstå att ”aha, vi tränar nog nu!”
Precis när vi skulle starta följsamheten så höll han på att rinna iväg, så jag fångade honom i halsbandet på ren reflex, vilket drog ner helhetspoängen en del så det var ju lite onödigt
Följsamhet: 6
Inkallning: 8
Sitt under marsch: 7
Apportering: 9
Fjärr: 6
Hopp: 10 (!!)
Helhet: 6
Fjärren fick jag ge dubbelkommando på läggandet och sedan satte han sig innan mitt kommando - men vi fick poäng! Tjoho
Grattis! Var ligger poänggränsen för förstapris?
Sitter och funderar lite.
Om person ska komma 4-5 dagar i veckan och rasta 2st hundar (salukis ) i 30 min, vad tycker ni det är rimligt att betala personen?
Personen bor inom gångavstånd, kommer inte behöva sköta hundarna på något vis annat än att torka tassar vid blött väder, inte träna dem eller så.
Åh tack! jag gör dock inte dessa på beställning. Alldeles för mycket jobbSå jäkla fin
Kan inte du PM:a mig din facebooksida När jag får råd ska jag be dig rita av Skalman
Om person ska komma 4-5 dagar i veckan och rasta 2st hundar (salukis ) i 30 min, vad tycker ni det är rimligt att betala personen?
Personen bor inom gångavstånd, kommer inte behöva sköta hundarna på något vis annat än att torka tassar vid blött väder, inte träna dem eller så.
Hahaha, NEJ! Plockar mängder med päls varenda gång brorsans samojed varit här, även när hon inte fäller. Om du inte menar pälsen i ansiktet - den är sötMen eh! Pälsen är ju liksom det bästa med hela rasen.
Hahaha, NEJ! Plockar mängder med päls varenda gång brorsans samojed varit här, även när hon inte fäller. Om du inte menar pälsen i ansiktet - den är söt
Men eh! Pälsen är ju liksom det bästa med hela rasen.
Haha jo, jag både håller med till fullo och inte! Har träffat samojeder när de fäller. Men det finns pälsar jag skulle tycka vore värre. Men som den här samojeden jag nu känner, den gör inte en knop på sommaren alltså. Sommaren är i och för sig kort, men det tog jag med i min dröm också, att jag var bekymrad över att vi inte skulle kunna göra så mycket på sommaren. (Eller är denna hund extrem i sin sommarvila?) Det kan också bli för varmt inomhus för denna hund. En tidigare samojed jag kände bodde ute på balkongen. Jag vill ju ha min hund i sängen!
Men jag ÄLSKAR att det är en vinterhund. Det är egentligen min grej.
Jag gillar inte alls att läsa om vad folk har drömt på natten själv men måste uppdatera er med nattens dröm: då var jag nämligen hos en sheltieuppfödare med kull och det slutade med att jag sa att jag önskade köpa en. Sedan for jag hem och hade panik över hur jag skulle lösa det.