Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har visserligen kvar sen förra året men är sur att jag inte kunde plocka på mig nått i år!
Har varit på MyDog och plockat på mig så mkt saker jag bara kunde
Dåligt planerat alltsåJag har visserligen kvar sen förra året men är sur att jag inte kunde plocka på mig nått i år!
Grattis!Idag tog vovve och husse sitt tredje första pris i öppen klass viltspår så nu har vi en SE VCh hemma
Duktiga galenpannan
Sitter och funderar lite på foder... Ska trots allt prova Pondus, ger ju lite vilka färskfoder som helst om priset är trevligt. Men nu verkar alla deras smaker kosta lika mycket och då får jag beslutsångest
En sort innehåller: Innanmäte, kött, ben och brosk från nöt, nötvom (50 %), Kött, ben och brosk från kyckling (42 %), kött och ben från lax (8 %), kalk, mineraler och vitaminer.
Andra innehåller: innanmäte och kött från nöt, nötvom, ben och brosk (91%), lax, ben (5 %), kokt korn (4 %), kalk, mineraler, vitaminer.
Tredje innehåller: Innanmäte och kött från nöt, nötvom, ben och brosk (91%), lax, ben (5 %), kokt korn (4 %), kalk, mineraler, vitaminer.
Det jag brukar undvika i hundmat är kyckling, gris och spannmål I de två första sorterna slipper jag gris, i de två sista slipper jag kyckling, i den i mitten slipper jag både gris och kyckling men får istället lite korn...
Sista sorten har ju ungefär samma skillnad, 21% fett och 15% protein. Att Original ser dassig ut pga kornet tycker jag låter logiskt. På "min" kennel hade de ett tag Fodax till hundarna, någon variant med spannmål i, maten såg verkligen grå ut och allmänt jättetråkig. Hundarna åt det visserligen med god aptit, men bajsade enormt mycket och betydligt mer "torrfoderlikt" än vad jag är van vidJag tycker att Originalen är den jag gillat minst av Pondus sorter, tycker att den ser lite dassig ut i färgen. Kanske beror det på kornet? Sedan ligger den så högt i fett jämfört med proteinet (18% fett och 12% protein), så jag har valt att inte sälja den längre.
Sista sorten har ju ungefär samma skillnad, 21% fett och 15% protein. Att Original ser dassig ut pga kornet tycker jag låter logiskt. På "min" kennel hade de ett tag Fodax till hundarna, någon variant med spannmål i, maten såg verkligen grå ut och allmänt jättetråkig. Hundarna åt det visserligen med god aptit, men bajsade enormt mycket och betydligt mer "torrfoderlikt" än vad jag är van vid
Har jag? ÄH, jag blir förvirrad av det där...Jag tror du fått in original två gånger?
NGL har ju samma diff, men på något viss tycker jag ändå att den känns bättre eftersom den inte är utfylld med något annat än animalier
Fodax är ju som frigolit typ Enda fodret Ladda någonsin ratat, haha.
Har jag? ÄH, jag blir förvirrad av det där...
Aysu har ratat foder om jag haft på för mycket fiskolja. Hon gillar verkligen inte fisk. När Ebrah en period åt lite halvdant så hällde jag på fiskolja för att få henne att äta Ebrah vägrade ett tag äta Nordic spannmålsfri (sedan kom hon på att det var jättegott) och har alltid älskat VoH (men mår inte bra av det). Aysu verkar inte ha någon åsikt, däremot blir hon helt vild av mat som luktar illa, sådär på gränsen till att jag vågar ge av det
Ojdå! Tanken var att den tredje skulle vara NGL.Ja, andra och tredje är bägge original
Haha, de är spännande de små liven
Det är inte alls så mycket kalk i Pondus som det är i VOH i alla fall, det är stor skillnad på bajset. Ladda sket grus av voh, men är helt normal (dvs torr och fast) av pondus.
Brukar vara ungefär samma för alla färskfoder, ca 2-3% av hundens kroppsvikt per dag. (Brukar dock behövas lite mer om fodret innehåller massor av spannmål)Jag började kolla lite på Pondus nu men kan inte hitta hur mkt man ska ge? Ville ju räkna ut om det skulle bli mkt dyrare..
Ojdå! Tanken var att den tredje skulle vara NGL.
Pratade i telefon igen nyss med hon som har Ebrahs ena bror, och det är original hon ger sedan några år tillbaka, och hon är tokigt nöjd med det.
Mina sket grus av VoH förut, men nu när jag provat det igen så gör de inte det, däremot så spyr Ebrah galla på morgonen om jag ger enbart VoH på kvällen (vilket hon aldrig gjort med något annat foder som jag kan minnas nu) och Aysu tappar muskler och blir tråkig i pälsen. Spelar ingen roll vilken VoH-sort jag ger. Märkligt det där.