Och verkar vara skitsvårt att få tag på i Stockholmstrakten
Hittade en som säljer nära mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla har ju hört talas om dom norrländska kokta ormarna!En norrländsk specialare du vet
Om man köpt vanliga VoH korvar, så blir nog Mush billigare nu om man köper deras 240-grams burgare i 10 kilos låda. Åtminstone för mig som uppfödare (fast Mush har lite bättre rabatt).Det lät ju lite lagom kul det där. Visst, det är väl inget olagligt alls, men tycker det känns sneaky Kanske ska byta till Mush istället för VOH.
Hur är prisskillnaden? Går det att köpa lådor? Kan köper alltid en hel låda med korvar.. (Jag är nyvaken och orkar inte googla )
Alla har ju hört talas om dom norrländska kokta ormarna!
Dagens kul: har jagat fasan med Floyd idag! Det gick fint han var stadig, lugn och tyst (med undantag från tre pip) under dagen. Gick två såtar i drevet och två som apportör. Hämtade inte en enda fågel skyttarna var inget vidare, så det blev dels inte mycket fågel och dels mycket skammat och det överlät vi åt de mer erfarna ekipagen. Vill inte skicka honom på skammade fasaner ännu, även om de säger att det kan vara en bra fågel att börja med - de springer ofta och det triggar hundarna mer än änderna som lyfter.
Vi fick en perfekt unghundsfågel, men precis när min apportörgranne öppnade munnen för att ropa att jag gärna fick ta den, så knallade hans hund på den så stolt över Floyd som satt kvar som gjuten, trots superfokus på fasanen som damp ner 60m bort och med den andra hunden som susade förbi på typ två meters håll!
Det märks att han varit med på en del jakter nu, där det händer mycket men där han inte får göra mycket mer än att titta på. Han är så stilla och fin vid sidan, hade honom okopplad i princip hela dagen
Dagens inte så kul: Wachtlarna har ägnat sig åt jakt. På möss. Som fastnat i väggen/listen = söndertuggad list och dörrfoder känns kul när det är typ 3 månader sedan vi målade och satte upp dem
De har annars varit trötta ikväll, pappa har jagat med dem idag. Men helt plötsligt fanns det visst massa energi....
Haha jag kan inte låta bli att tycka att det verkar vara lite synd om Floyd som satt där och var så duktig men aldrig fick hämta någon fågel
Deltagande hund ska vara vaccinerad mot valpsjuka enligt följande:
- Hund under ett (1) års ålder: vid lägst tio (10) veckors ålder
- Hund över ett (1) års ålder: vid lägst tio (10) månaders ålder och inte vara utförd för mer än fyra (4) år sedan
- Förstagångsvaccination ska vara gjord minst fjorton (14) dagar före prov-, tävlings- och/eller utställningsdagen
Ja, precis antar att din hund är under 1 år då? Då räknas ju 12-veckors vaccinationen som OK så länge hunden är minst 14 veckor idag. Dvs. har passerat 14-dagars karensen.Precis. Hittar det också. Så förstagångsvaccineringen är helt enkelt den vid 12 veckor? Måste det ju vara, är ju då de anses ha fullt skydd ju
Ja, precis antar att din hund är under 1 år då? Då räknas ju 12-veckors vaccinationen som OK så länge hunden är minst 14 veckor idag. Dvs. har passerat 14-dagars karensen.
Om hunden gått ovaccinerad i 4 år så måste man börja om med en förstagångsvaccination och därefter vänta 14 dagar. Vaccineras hunden regelbundet blir det ingen karens utan då löper ju bara det fullständiga skyddet på så länge hunden vaccinerats som ettåring och därefter med mindre än 4 år mellan gångerna.Nej. Men jaha, så efter varje 4 års period sen så måste man vänta 14 dagar?
Varför står det då förstagångsvaccination när det är senaste vaccinationen som gäller?
Väldigt förvirrande måste ja säga
För SKK/SBK räcker det att vaccinera vart 4e år.Om hunden gått ovaccinerad i 4 år så måste man börja om med en förstagångsvaccination och därefter vänta 14 dagar. Vaccineras hunden regelbundet blir det ingen karens utan då löper ju bara det fullständiga skyddet på så länge hunden vaccinerats som ettåring och därefter med mindre än 4 år mellan gångerna.
Ja, det är ju exakt det jag säger.För SKK/SBK räcker det att vaccinera vart 4e år.