Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ammo och jag har slappat efter en bra träningshelg. Vi gick en timmes långrunda men utöver det har vi bara slappat idag.

Fick nyheten om att Ammos farbror inte längre finns i livet och jag lider med ägaren som är en vän till mig (och träningskamrat till @Voff ).
Så jävla orättvist och DCM är verkligen en skitsjukdom.

Han kommer vara saknad på klubben. Matte och lillhusse kom ändå till träningen idag. Strongt gjort!!!
Hon hjälpte sambon med en del matnyttiga tips om Slyngeln och fick en bärkasse barnfilmer av oss i gengälld.
Den andra DCM-hunden på klubben hänger ännu med och verkar rätt ok.

Han kommer vara saknad på klubben. Matte och lillhusse kom ändå till träningen idag. Strongt gjort!!!
Hon hjälpte sambon med en del matnyttiga tips om Slyngeln och fick en bärkasse barnfilmer av oss i gengälld.
Den andra DCM-hunden på klubben hänger ännu med och verkar rätt ok.
Ja han kommer vara saknad av många. Otroligt fin hund som hade mycket kvar att ge. :(

Precis varit ute sista turen för idag och satan vad kallt det är :rage::rage::rage::rage:

/polarhundsmänniska :angel:

-6 här. UNDERBART!!
Det kändes betyligt skönare ute nu än det gjorde för några timmar sen när jag var på klubben. Då var det runt nollan och ganska fuktigt. Naturgruset på parkeringen frös fast under skosulorna så hela klubbhuset var fullt i småsten :meh:

Jag satt och huttrade i soffan efter blivit nerkyld på klubben men efter tre kisserundor med flocken (jag delar upp dem) så är jag varm å go :p

Borde jobba men funderar på valpkurser när valpen väl kommer. Tiken var skendräktig sist så nu väntas det på ny parning mm.

Var ju nästan 15 år sen jag hade valp. Ska man gå valpkurs eller ska man strunta i det? Funderar på vad jag missar isåfall. :)

Jag är så himla nöjd med mitt hundhus och träningsmöjligheterna jag har därinne! Igår körde jag styrketräning med bägge aussiesarna efter uppvärmning på löpbandet för bägge två, så himla suveränt med uppvärmd yta där man kan punktmarkera massa träning :up: !

23509337_1527242137365913_991323413491924620_o.jpg

23519318_1527862110637249_1656969004997667046_n.jpg

23473130_1527312320692228_5636715471600378084_n.jpg

23472331_1527312317358895_4319395815923314860_n.jpg

23517972_1527312367358890_159260439983744817_n.jpg

Borde jobba men funderar på valpkurser när valpen väl kommer. Tiken var skendräktig sist så nu väntas det på ny parning mm.

Var ju nästan 15 år sen jag hade valp. Ska man gå valpkurs eller ska man strunta i det? Funderar på vad jag missar isåfall. :)

Jag tycker alltid att valpkurs är nyttigt, men varför man vill gå valpkurs är nog ganska individuellt. För egen del så är det ofta inte träningsbiten, utan miljöbiten. Att lära sig tidigt att kunna arbeta med matte med andra hundar runt omkring, se annat, se andra hundar men inte busa, osv. Om instruktören kan komma med något nytt är det ett plus i kanten.

Om det är 15 år sen du hade valp tycker jag absolut att du ska passa på att gå valpkurs! :) Mycket har hänt inom träningsfronten sen dess.

Nu är det bestämt, vår kära Tant Karin ska få gå över regnbågsbron :cry: Imorse hände något som gör att jag inte vågar ha kvar henne med barnen och eftersom hennes ägare jobbar för mycket så känns det inte rätt att hon ska tillbaka dit heller. Hon är trots allt 9,5 med både nedsatt hörsel och syn, så att omplacera någon annanstans känns inte rätt mot henne. Man känner sig ju som världens skit men detta är det bästa för henne :( Både jag och ägaren är helt överens om att det är dags för henne att vandra vidare :cry: Vi vet inte riktigt när det blir, men då ägaren och hennes dotter vill säga hejdå till henne så kommer det inte ske förrän i slutet av månaden ändå.

Nu är det bestämt, vår kära Tant Karin ska få gå över regnbågsbron :cry: Imorse hände något som gör att jag inte vågar ha kvar henne med barnen och eftersom hennes ägare jobbar för mycket så känns det inte rätt att hon ska tillbaka dit heller. Hon är trots allt 9,5 med både nedsatt hörsel och syn, så att omplacera någon annanstans känns inte rätt mot henne. Man känner sig ju som världens skit men detta är det bästa för henne :( Både jag och ägaren är helt överens om att det är dags för henne att vandra vidare :cry: Vi vet inte riktigt när det blir, men då ägaren och hennes dotter vill säga hejdå till henne så kommer det inte ske förrän i slutet av månaden ändå.
:cry:

Så sorgligt :cry:

Usch så sorgligt, beklagar :(

Fåren har fått komma hem till hagarna runt gården, och årslammen är ganska vilsna fortfarande. Nyss hade de kommit från varandra där ute och bräkte så det hördes in till Örebro, typ. Så glad jag är då över att ha välutbildade hundar som kan kasta sig ut i kolmörkret och samla alla djuren för att driva ihop dem och få slut på stressen! :love:

23561745_10155261296513666_5907153016390998060_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar