Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha :D bra avelsfasan! Behåll den i livet :D de brukar ju inte bli jättegamla när de lever ensamma i skog :p därav min fråga om du var säker på att det var en fasan.

Vi har fått sjukt mycket tjäder här nere, och orre! Blir lika förvånad varje gång de lyfter i huvudhöjd på en när man går genom skogen...

Pappa körde ihjäl en tjädertupp när vi bodde i Dalarna.
Han har även kört ihjäl en gädda samt krockat med en kålrot som fastnade i framlycktan.:cautious:

Får jag skriva här fast det gäller min katt? Jag vill bara skriva av mig lite och ”känner” typ bara er här på hund.

Aini är dålig. Hon har varit lite off några dagar, inget alarmerande, men lite låg. Har tittat igenom henne men inte sett något. Förens för någon timme sen. Troligtvis problem med en analsäck. Det ser inte trevligt ut med lite blodblandat slem. Luktar ingenting dock (ännu). Jag freakade ur så pass att husse bestämde sig för att stanna hemma från jobbet :cry:. Aini är mitt allt och jag har PTSD som jag precis börjat trauma-behandling för vilket gör mig oerhört känslig och instabil just nu. Efter dubbeldos lugnande för matte har jag nu lugnat ner mig. Veterinären har inte telefontiden förens 10.30 och Anicura går jag inte till om det verkligen inte är akut. (Vilket jag klart övervägde under panikångestattacken.) Så 10.30 får jag ringa så får vi se när vi får komma in. Hon kommer inte att ramla ihop och dö tills dess. *intalar mig själv* Nu hade husse kunnat åka till jobbet, men det är nog redan ordnat ersättare, och han vill nog med till veterinären också.

*andas, andas*

Får jag skriva här fast det gäller min katt? Jag vill bara skriva av mig lite och ”känner” typ bara er här på hund.

Aini är dålig. Hon har varit lite off några dagar, inget alarmerande, men lite låg. Har tittat igenom henne men inte sett något. Förens för någon timme sen. Troligtvis problem med en analsäck. Det ser inte trevligt ut med lite blodblandat slem. Luktar ingenting dock (ännu). Jag freakade ur så pass att husse bestämde sig för att stanna hemma från jobbet :cry:. Aini är mitt allt och jag har PTSD som jag precis börjat trauma-behandling för vilket gör mig oerhört känslig och instabil just nu. Efter dubbeldos lugnande för matte har jag nu lugnat ner mig. Veterinären har inte telefontiden förens 10.30 och Anicura går jag inte till om det verkligen inte är akut. (Vilket jag klart övervägde under panikångestattacken.) Så 10.30 får jag ringa så får vi se när vi får komma in. Hon kommer inte att ramla ihop och dö tills dess. *intalar mig själv* Nu hade husse kunnat åka till jobbet, men det är nog redan ordnat ersättare, och han vill nog med till veterinären också.

*andas, andas*

Är analsäcksproblem värre på katter än på hundar? För för det mesta på hund så gör det ju "bara" lite ont och ligger lite bökigt till, så att säga. Spolning, medicin, kanske lite tvättande några dagar, så borde det vara bra sen? :)

Nä, jag hoppas ju att det bara är det som är felet. Det är jag som får ångestattacker av ingenting just nu. Logiskt så vet jag ju att det är en ”enkel” sak. Men jag reagerar inte normalt just så nu och de logiska tänkandet kan inte skrika lika högt som katastroftankarna kan.:angel:

Såg att min gamla uppfödning ligger ute på hästnet nu. Fick ett spontant jättesug att köpa tillbaka henne, så nu försöker jag mest förtränga att jag faktiskt har 5 boxar tomma i stallet hemma och gräver vidare bland hanar till Ladda i stället :D
Leta på en bra hane nu så kan du köpa häst sen! :angel: Undrar om det går att få familjen att gå med på att flytta närmare er, jag kan ha en häst också så får de sällskap! :D Fast jag vill inte lämna våra marker :cautious: Det är svårt att ta med sig jaktmark... :rofl:

Leta på en bra hane nu så kan du köpa häst sen! :angel: Undrar om det går att få familjen att gå med på att flytta närmare er, jag kan ha en häst också så får de sällskap! :D Fast jag vill inte lämna våra marker :cautious: Det är svårt att ta med sig jaktmark... :rofl:

Jag tror redan att jag klurat ut en trevlig hane :D
Äsch, jag vet ju att jag inte hinner med en häst, eller egentligen har intresse nog för att ha häst igen. Jag har dessutom sagt att om jag skaffar häst igen så kommer jag aldrig vilja ha dem hemma :angel:
Men ni kan ju flytta hit ändå :D

13.30 fick vi tid. Katten är ”piggare” eftersom maten plockades bort för flera timmar sedan. Även generellt tycker jag hon är lite piggare. Så hon är garanterat hungrig. Men den där damen låter sig inte undersökas hur som helst och ska det dessutom behandlas och tas prover? Jag misstänker starkt att lugnande kommer användas...

Fortsatta diskussioner med Frankrike, då han inte är så van att exportera och inte heller så pigg på att göra det, så vi får se vad som händer och fötter med den valpen, men det vore en bra "injektion" i rasen om jag kan knyta ihop den dealen.
Jag tror oviljan mest beror på att han tror det är meckigt,så du får förklara att det är jätte enkelt,det enda han behöver göra är att gå till vet och sen överlämna valpen på vald plats (om det nu är flyget eller att du hämtar hemma hos dom)

Jag tror oviljan mest beror på att han tror det är meckigt,så du får förklara att det är jätte enkelt,det enda han behöver göra är att gå till vet och sen överlämna valpen på vald plats (om det nu är flyget eller att du hämtar hemma hos dom)

Det har jag förklarat ingående, att det är inte så svårt med export. Exporterar ju själv 3 valpar ur min kull och har gjort det tidigare med och han är klart intresserad, men tvekar ändå, men det är en av de mest framgångsrika uppfödarna i hemlandet och linjerna är excellenta så att han tvekar att skeppa en av dessa till en, för honom helt okänd uppfödare uppe i det kalla nord är kanske förståeligt.

Floyd är med på kontoret idag, jag vill inte ha honom i hundgården nu när hans tass är bandagerad. Han sover som en gris :D
Tassen såg fin ut igår, tejpade om den och lade om med ny vetflex. Han är så gudasnäll den här labradåren, han har inte tittat på bandaget ens en gång!
Wachtlarna sliter ju loss allt så snart man vänder ryggen till :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar