Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Monster hade besök av en liten trasselsudd igår kväll medan vi tvåbenta såg på film, en hane dubbelt så gammal som honom själv och som joddlar och piper om inte matte är med hela tiden. (Jättegullig! :D) Han har inte kommit över chocken än tror jag, så fort vi ska göra något så kollar han först igenom huset ifall det inte finns en liten hårboll undangömd någonstans... :laugh:

Härlig dag. Åkte ner till golfbanan, gick där i säkert en och en halv timme. Det var så härligt frostigt :love:
23518834_10209738307802499_7474127003274721975_n.jpg

Inte direkt trötta. Filmade det här precis innan vi åkte iväg från golfbanan :rofl:
Efter det åkte jag iväg för att slänga saker på soptippen, sen bar det av till en till promenad, ca 50 minuter blev det i skogen. Golfbanan är så platt, vill ju att de ska springa lite i kuperad mark också. Nu sover vovvarna så gott så :D

Jag har gått i 4 timmar nu och väntat på att Postnord ska köra ut ett paket som de lovat leverera idag. Dvs jag kan inte lämna gårdsplanen, eftersom brevbäraren då lär åka igen. Jag kan heller inte släppa ut hundarna, eftersom de då vägrar åka in pga lösa hundar. Det är andra (och sista) datumet av de två dagar de sa paketet kunde levereras på.

Tror ni jag har fått nån post? Nä.

Tror ni mina hundar är nöjda med livet? Nä.

Jag har gått i 4 timmar nu och väntat på att Postnord ska köra ut ett paket som de lovat leverera idag. Dvs jag kan inte lämna gårdsplanen, eftersom brevbäraren då lär åka igen. Jag kan heller inte släppa ut hundarna, eftersom de då vägrar åka in pga lösa hundar. Det är andra (och sista) datumet av de två dagar de sa paketet kunde levereras på.

Tror ni jag har fått nån post? Nä.

Tror ni mina hundar är nöjda med livet? Nä.
Går det inte att ringa någon och få veta ungefär vilken tid de kommer? :/

Idag när vi var ute mötte vi en liten hund (som ägaren tack och lov hann koppla...). Den hunden var liten, vit och fluffig, och sprattlade runt något hysteriskt i kopplet för att komma mot mina hundar. Samtidigt lät den som en pipleksak. Alltså verkligen PRECIS som en pipleksak.

Så, Aysu kunde inte ta den på allvar och Ebrah blev helfånig och ville leka :p Skönt när det är på det viset i alla fall.

Går det inte att ringa någon och få veta ungefär vilken tid de kommer? :/
HA! Jag har försökt ringa tre gånger det enda man kommer till är div automagiska robotsvarare. Jag har reklamerat frakten till företaget som sålde varan, och de har också fått svaret att det ska köras ut med lantbrevbäring idag.

Jag tror att Postnord är ett enda stort systemfel, och min lokala brevbärare är en jävla latmask som antingen dumpar post i diken eller äter upp den.

Reflexhalsbanden jag beställde för 2 månader sedan har inte kommit än, trots att de skickades dagen efter beställningen. Däremot tog det bara en vecka för plastspännena från samma avsändare att komma fram, de kom idag.

Katt hemma. Det var inte analsäcken egentligen utan en fistel som verkar gått igenom? Med böld bakom. Och så hittade fisteln ut inatt så jag kunde se den. Nu är allt rengjort och spolat. Nu ska det läka inifrån och ut så det ser ju inte trevligt ut. Men med medeciner och att jag har koll på det så ska det bli bra. Hon fick lite intimrakning så jag ser det bättre också. Tänker fotografera äcklet också för läkningsproseccen är så häftig.

Nu är jag totalt färdig. Ligger på en filt på köksgolvet.

Jaha, här håller Sid på att uppfostra husse och matte att börja plocka undan efter sig...vi handlade foder igår och glömde säcken på bron. Det är numera hål i den! Men den säck som stått i köket i flera månader har han inte rört. Kanske inte lika god? :rofl:

Förbaskade valpskrälle :arghh:
Köpte en kombinerad luftluktare/doftspridare/ lampa igår och ikväll hade sladden råkat halka ner.......och ja, nu är den kapad :cry: Har inget att laga den med heller hemma

Floyd är med på kontoret idag, jag vill inte ha honom i hundgården nu när hans tass är bandagerad. Han sover som en gris :D
Tassen såg fin ut igår, tejpade om den och lade om med ny vetflex. Han är så gudasnäll den här labradåren, han har inte tittat på bandaget ens en gång!
Wachtlarna sliter ju loss allt så snart man vänder ryggen till :laugh:
Om man ens hinner vända ryggen till... :cautious::arghh: Jag höll på att bli tokig på allvar när huliganen bröt av en klo på en framtass... Han lyckades även lära sig att trycka tillbaka tratten så han kunde komma åt tassen :cautious: Jag begriper inte hur han lyckades och de hade inte någon större tratt att köpa som ändå var hanterbar, dvs komma igenom dörrposten. :meh:

Ammo och jag har slappat efter en bra träningshelg. Vi gick en timmes långrunda men utöver det har vi bara slappat idag.

Fick nyheten om att Ammos farbror inte längre finns i livet och jag lider med ägaren som är en vän till mig (och träningskamrat till @Voff ).
Så jävla orättvist och DCM är verkligen en skitsjukdom.

Om man ens hinner vända ryggen till... :cautious::arghh: Jag höll på att bli tokig på allvar när huliganen bröt av en klo på en framtass... Han lyckades även lära sig att trycka tillbaka tratten så han kunde komma åt tassen :cautious: Jag begriper inte hur han lyckades och de hade inte någon större tratt att köpa som ändå var hanterbar, dvs komma igenom dörrposten. :meh:

:laugh:
Man kan bli tokig på dem alltså. Jäkla djur :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar