Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slyngeln fick en fysrunda på 8 km runt sjön idag. I går fyllde han ett år och på torsdag vankas röntgen.
Jarla har vilodag. Hon har tränat sön, mån och ska träna i morgon.
Skägget och Mamma Mu har fått vanliga promenader bara.

Ultraljud är bokat den 24 för leasingtiken. Hoppas innerligt att hon är superdräktig!

Nu är det bestämt, vår kära Tant Karin ska få gå över regnbågsbron :cry: Imorse hände något som gör att jag inte vågar ha kvar henne med barnen och eftersom hennes ägare jobbar för mycket så känns det inte rätt att hon ska tillbaka dit heller. Hon är trots allt 9,5 med både nedsatt hörsel och syn, så att omplacera någon annanstans känns inte rätt mot henne. Man känner sig ju som världens skit men detta är det bästa för henne :( Både jag och ägaren är helt överens om att det är dags för henne att vandra vidare :cry: Vi vet inte riktigt när det blir, men då ägaren och hennes dotter vill säga hejdå till henne så kommer det inte ske förrän i slutet av månaden ändå.

Usch så tråkigt :cry::heart

Här hemma har vi en ganska lugn period just nu. Har varit mycket i övriga livet som gjort mig trött. Men de verkar ganska nöjda ändå. Vi går lite promenader, tränar lite när andan faller på och myser mycket :love:

Tack alla. Men när hon blir så pass rädd för att hon inte hör eller ser ordentligt att hon börjar hugga efter barnen så har det gått förlångt. Hon kommer begravas i vår trädgård och så ska vi plantera ett päronträd hos henne :heart Efter att det fått sjunka in under dagen så känns beslutet helt rätt, även om vi blir ledsna av bara tanken.

Gissa vem som får hem riktigt, riktigt "vassa" linjer i kenneln nån gång i december? :angel:

Måste bara sy ihop logistiken på något vänsters :D
ina_dance5.gif

Tack alla. Men när hon blir så pass rädd för att hon inte hör eller ser ordentligt att hon börjar hugga efter barnen så har det gått förlångt. Hon kommer begravas i vår trädgård och så ska vi plantera ett päronträd hos henne :heart Efter att det fått sjunka in under dagen så känns beslutet helt rätt, även om vi blir ledsna av bara tanken.
Skönt att ni har landat i att det är rätt beslut, men så himla himla tråkigt att ni behöver ta ett beslut. Beklagar :heart

Nu är det bestämt, vår kära Tant Karin ska få gå över regnbågsbron :cry: Imorse hände något som gör att jag inte vågar ha kvar henne med barnen och eftersom hennes ägare jobbar för mycket så känns det inte rätt att hon ska tillbaka dit heller. Hon är trots allt 9,5 med både nedsatt hörsel och syn, så att omplacera någon annanstans känns inte rätt mot henne. Man känner sig ju som världens skit men detta är det bästa för henne :( Både jag och ägaren är helt överens om att det är dags för henne att vandra vidare :cry: Vi vet inte riktigt när det blir, men då ägaren och hennes dotter vill säga hejdå till henne så kommer det inte ske förrän i slutet av månaden ändå.

:heart

Maken har varit sjuk i helgen, och för att han skulle få vila sig lite extra inför helgens debut i klass 3 i agility, så fick jag ta aussiesarna på gårdagens agilityträning. Jag som är fet&lat och hatar agility tyckte att det gick riktigt bra ändå :D !

23472902_1528272513929542_4864999700788672605_n.jpg

Pu har fått så HIMLA fräck slalomteknik, hon tar bara ett framben på varje sida om pinnarna :love: ! Lyxa kör ju på "jämfotahopp" med bägge frambenen :D !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar