Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe...
Ja, min har osså blivit lite lugnare nu. Går på bete med 4 andra ston m föl sedan 1 vecka tbx. Ska gå där till mitten på augusti.
Men när han kommer hem lär han bli rastlös igen är jag rädd för... :angel:

Jo det brukar bli så. Min har ju ingen annan att gå med som har föl. Fast det är fixat till nästa år, då blir dom två ston med föl. Känns riktigt bra.

Var ovisst länge om jag skulle hitta något mera sto m föl osså. Men så annonserade jag o dessa svarade. Bara ca 3 km hemifrån. Helt perfekt. :)
Alla fäl är nog olika, men min lilla Troll behöver absolut lekkamrater. Han skulle klättra på väggarna annars... ;)

Ditt Troll var ju bara för söt och jag glöde kameran i går oxå, vi som hade så fint väder :smirk:

Min är lite lugnare och roar sig mest med att äta, precis som mamma alltid gjort... (Har någon sett en 2-åring på närmare 170 cm som är fet :confused: Fast man ska vara glad för lättfödda hästar, de är billiga i drift.) Verkade lilla damen i går, hon stod som ett ljus nästan hela tiden :banana:.

Hmm, är jag en dålig fölmatte eftersom jag inte har tagit några kort på min :o Jag skyller på barn, jobb och allt möjligt annat så känns det mycket bättre :smirk:

Vad är det för härstamning på din fölis...ja även den andre vore kul att få veta stammen på?

(orkar inte leta igenom hela tråden ifall att du har skrivit det förut)

Svarar alla på en gång! Min, den bruna, är Silvano - Ganesco - Flamingo, och är född 1:a juni (16 dagar över tiden) var 121 cm hög förra veckan...

Den andra är e Cillavans egen arabhingst Fire ox, u halvblodssto e Waliant - Magini (Och visst är hon grymt söt :love:

(Som kuriosa kan sägas att mammorna är släkt, Cillavans är kusinbarn till min :) samma stofamilj alltså -36 )

Hur hög är din? Och Grimman? för din var väl ganska stor redan när hon föddes?

Min var väl runt 108 som nyfödd/ngr dagar gammal. Vet inte exakt, men jag tycke hon var relativt stor. Hoppas bara hon inte blir mer än 170 bara... :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 206
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar