Föl bilder

Status
Stängd för vidare inlägg.
:eek: Har hon inte fölat än....?
Vi får väl hoppas att det bara är skäckfläckarna som tar lite extra tid på sig att bre ut sig ;)

Men fy vad trött du måste va på att vaka och vänta nu. Lider med dig jag med!

Tur att sambon hjälper till....annars vore det värre! ;)Fast jag vill ju helst ha koll på allt själv...ligger liksom i min natur. :)

Han tar de sena passen mellan 22.00 till 02.30-03.00 ungefär...sedan studsar jag upp 06.00 igen. ;)Vi var tvugna att dela upp det så...jag var så trött att jag började få yrsel ordenligt....kunde inte gå rakt ens. :eek:

En fråga bland alla er som fått föl nu=)
Förra gången mitt sto fick föl så dagen efter då hon fick komma ut och springa med sitt föl så kastade hos sitt huvud ett flertal gånger när dom betade!
Är det någe beteende stoet har just när hon fölat och kommer ut första gången med sitt föl i hagen?? :confused:

Inte en aning faktiskt. Har aldrig sett detta på något sto. Så tyvärr.

Ny bild på min goding. På bilden är han 7,5 veckor och pussas med min son Mathias (lilleman8).

6061.jpg

Sedan dygn 320 pga av att hon alltid innan fått en vecka innan normalt utsatt beräknat datum...så nu är det drygt som attan.... :crazy:

Ingenting liknar någon fölning som jag haft tidigare... :crazy:

Men,men nu är hon mer "normal" mot innan i sitt beteende åtminstone... ;)

Fast du kunde ju ha fått bättre väder inför fölningen, om det är så att hon tänker föla nu.

Ja men hon har ju alltid gjort allting avigt i sitt liv :crazy:...så hon följer väl sin egen trend antar jag.... :rofl:

Nää guuu vad söt fölis :love:
Okej ja det kanske bara var en massa flugor ivägen!

Inte undra på att du är trött nu då! :p

Håller tummarna och hejjar på allt vad jag kan för att hon ska klämma ut den snart!!! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 676
Senast: ako
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 603
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 812
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 206
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar