Menar du att man är dum om man har adhd?
hon svarade nog på mitt inlägg. När jag skrev dum menade jag svagbegåvad/utvecklingsstörd.
Tänk om man sorterar sina gener så visar ungen sig vara Breivik efter 30 år. Failure deluxe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Breiviks mamma ska ju vara psykiskt sjuk dock läste jag.hon svarade nog på mitt inlägg. När jag skrev dum menade jag svagbegåvad/utvecklingsstörd.
Tänk om man sorterar sina gener så visar ungen sig vara Breivik efter 30 år. Failure deluxe.
Mina stygn togs inte bort. Försvann av sig själv. Har världens mini-ärr.
Breiviks mamma ska ju vara psykiskt sjuk dock läste jag.
Sant, men mitt underliv och bäckenbotten osv är helt intakta och precis som innan. Betydligt viktigare för mig.Jag har inget ärr Det är väl jättebra att alla får välja. Men att säga att naturlig är en risk och utmåla snitt som en söndagspromenad är bara dumt.
Eller så betalar man det själv
Fast tror du att du kan knalla in på en valfri förlossning och beställa ett kejsarsnitt och sen bara gå till kassan och betala?
Din verklighetsuppfattning är verkligen katastrofalt dålig
Nu känner jag mig jättedum men uhm vardå? extra stygn. (fattar inte skämtet )Min lärare var barnmorska. Hon så att hon DAGLIGEN fick den lustiga skojsiga frågan av blivande pappor och mammor om de inte kan lägga in ett par extra stygn efter förlossningen, höhö.
Inte så lite dum heller..
Tighta till underlivet antar jag. För pappas skull.Nu känner jag mig jättedum men uhm vardå? extra stygn. (fattar inte skämtet )
Sant, men mitt underliv och bäckenbotten osv är helt intakta och precis som innan. Betydligt viktigare för mig.
Nej, jag ser absolut inte likheterna mellan "rashygien" och ett samhälle där alla erbjuds större chans till ett friskt barn.Nu är det ju inte bara allvarliga sjukdomar, oförenliga med liv, som diskutereras. Sådant som nämns i tråden är downs syndrom, adhd, autism, Aspergers och ja mycket mer som speglar en elitistisk människosyn. Jag svarade @Sofie.S som nämnde glutenintolerans och synnedsättning som sämre genetiska arv.
Ser du verkligen inte hur tankesättet är snubblande nära rashygienen och tvångssteriliseringen av ”svaga” individer?
Vill någon inte att ha barn pga sina gener så är det upp till den personen. Men att moralisera över andras barnafödande utifrån vad man själv uppfattar som ”dåliga” gener är verkligen något helt annat.
Man måste inte föda i Sverige.
Öh, jaha. Ok, tror jag hörde ett sådant skämt någon gång på mitt första jobb, det var 60+ gubbar.Tighta till underlivet antar jag. För pappas skull.
Nej, jag ser absolut inte likheterna mellan "rashygien" och ett samhälle där alla erbjuds större chans till ett friskt barn.
Finns möjligheterna rent vetenskapligt till att välja egenskaper för sina barn så kommer det säkert förr eller senare göras av folk som har råd men det är inte direkt så att det kommer förhindras av lagstiftning eller att man försöker förhindra sjukdomsscreening av foster hos "vanligt" folk.
Öh, jaha. Ok, tror jag hörde ett sådant skämt någon gång på mitt första jobb, det var 60+ gubbar.
Min spontana tanke var, menar de att de skulle ta bort en bit mer mage vid kejsarsnitt eller? vad?
(Att en kille ens skulle våga skämta så, det är ju så uppenbart vilken kroppsdel på vem som borde justeras i så fall.)
Haha jo, faktiskt nu när du säger det så verkar det bäst.Lobotomi?
Nu förstår jag inte vad du menar? Det är alltid möjligt för folk med pengar att åka utomlands och göra vårdrelaterade saker som inte är lagliga eller tillgängliga här.Mödrarvården är exakt densamma idag oavsett din ekonomiska status (exkl kungafamiljen), du tror att den reformeras?
Tror kungafamiljen får exakt samma också, men att sjukhuset förbereder ett rum för att inte orsaka kaos för övriga på förlossningen om ngn kunglig med säkerhetsvakter o dyl skulle komma in.Mödrarvården är exakt densamma idag oavsett din ekonomiska status (exkl kungafamiljen), du tror att den reformeras?