Du tror då alltså på fullt allvar att ett snitt är bättre? Ett snitt är också förlossningsvård och förlossningsvården har aldrig varit så bra att inte kvinnor och barn har riskerat att få men av den. Skillnaden är att det nu har kommit fram i dagsljuset hur dålig den är. Förr teg och led kvinnor men tack och lov gör vi inte det längre.
Och just därför väljer jag själv vad jag vill. Det är ingen hemlighet att snitt är bättre! Anledningen till att det är svårare att få är att det är dyrt, föda vaginalt kostar ingenting. Och varför ska jag inte få välja det som är bäst för mig? Kvinnor måste sluta gnälla med vad som är rätt överlag, var kvinna ska stå upp för att man har rätt till sin egen kropp. Allt annat är bara skitsnack. Är så jävla trött på att alla med misslyckade förlossningar tycker att man ”gott kan föda” för det gjorde jag. Snitt eller vaginalt spelar ingen roll, det är båda ett sätt att förlösa ett barn och jag tycker att det är skamligt att det 2018 finns kvinnor som forfarande tycker att vaginal födsel är bäst och det enda rätta. ”Naturligast” ja, men till vilket pris av barn och kvinna?
Finns inget som kan få mig att ändra mig i den här frågan, allt annat går framåt, varför då inte förlossningen?
Tycker att många berättar om hemska upplevelser och känner tacksamhet till att dom ens lever men är förövrigt förstörda både psykiskt och fysiskt, det tänker jag då aldrig utsätta mig för.