Därför gör man snitt
Varför är du så övertygad om att snitt är en helt säker metod att få ut barnet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Därför gör man snitt
Undrar om det är ärftligt?Oförskämd, däremot, verkar vara en kronisk diagnos.
Till en viss del skulle jag vilja säga. En del ärver det rakt av andra lyckas hoppa över dom generna. Ibland kan det poppa upp av sig självt, helt utan anledning dessutom. Tyvärr nästintill omöjlig att botaUndrar om det är ärftligt?
Ja. Ibland kan det vara bra med en tankeställare. Vad ger människan rätt att ”avla” på dåliga gener?Förlåt, men känner du verkligen att det där är en liknelse som du vill stå för? På allvar?
Ja. Ibland kan det vara bra med en tankeställare. Vad ger människan rätt att ”avla” på dåliga gener?
Ja. Ibland kan det vara bra med en tankeställare. Vad ger människan rätt att ”avla” på dåliga gener?
Snitt är också förlossning, och är långt ifrån riskfritt. Tvärtom är det mer stressande för både barn och moder rent fysiskt och det är fullt möjligt för barnet att få hjärnskador även om hen snittas ut.Därför gör man snitt
Snitt är också förlossning, och är långt ifrån riskfritt. Tvärtom är det mer stressande för både barn och moder rent fysiskt och det är fullt möjligt för barnet att få hjärnskador även om hen snittas ut.
Dessutom "gör man" inte snitt, det är något man tvingas till av fysiska eller psykiska orsaker.
Nej det är det inte. Jag kommer att göra snitt för att jag är rädd om både mig och barnet, allra främst barnet.
Det är inget jag tvingas till, det är något jag vill om vi så ska betala det själva.
Är man rädd om barnet och sig själv så är inte snitt det optimala i normalfallet. Snitt är något man tar till, i normalfallet som en livräddande åtgärd, när en vaginalförlossning av någon anledning inte är att föredra av någon orsak för barnet eller för mamman. Du får nog läsa på endel om du tror att ett snitt är helt riskfritt. Som kuriosa kan jag berätta att nu 26 år efter snittet har jag ganska normal känsel i snittområdet men det är inte så att jag eller någon annan kan ta där utan obehag. Huden är fortfarande känslig och ärret är fult. Inget jag bryr mig det minsta om, det är endel av mig men det är ett ärr som jag vet att många hade försökt fixa. Nu var det värt det då det räddade både mitt barns och mitt liv men jag skulle aldrig göra det av någon annan orsak än det. Då hade jag ändå tur, jag mådde jag toppen efteråt men det finns många orsaker till att jag inte skulle valt det av fri vilja.Nej det är det inte. Jag kommer att göra snitt för att jag är rädd om både mig och barnet, allra främst barnet.
Det är inget jag tvingas till, det är något jag vill om vi så ska betala det själva.
Nej det är det inte. Jag kommer att göra snitt för att jag är rädd om både mig och barnet, allra främst barnet.
Min lärare var barnmorska. Hon så att hon DAGLIGEN fick den lustiga skojsiga frågan av blivande pappor och mammor om de inte kan lägga in ett par extra stygn efter förlossningen, höhö.Sen är det ju lite coolt också, att vara lite finare, som kändisarna och de riktigt rika i USA. To posh to push, eller hur var det?
Otroligt hur långt man kan dra det för att upprätthålla "rätt" image.
Jag blir helt bestört. Jag vet ju att det finns folk som säger så på ”skämt” (?), men att det är så vanligt som din lärare vittnar om gör mig både ledsen och orolig.Min lärare var barnmorska. Hon så att hon DAGLIGEN fick den lustiga skojsiga frågan av blivande pappor och mammor om de inte kan lägga in ett par extra stygn efter förlossningen, höhö.
Dagligen? Att det händer då och då, hyfsat ofta, hade jag ju förstått men dagligen var ju illa.Min lärare var barnmorska. Hon så att hon DAGLIGEN fick den lustiga skojsiga frågan av blivande pappor och mammor om de inte kan lägga in ett par extra stygn efter förlossningen, höhö.
Sen är det ju lite coolt också, att vara lite finare, som kändisarna och de riktigt rika i USA. To posh to push, eller hur var det?
Otroligt hur långt man kan dra det för att upprätthålla "rätt" image.
Du tror då alltså på fullt allvar att ett snitt är bättre? Ett snitt är också förlossningsvård och förlossningsvården har aldrig varit så bra att inte kvinnor och barn har riskerat att få men av den. Skillnaden är att det nu har kommit fram i dagsljuset hur dålig den är. Förr teg och led kvinnor men tack och lov gör vi inte det längre.Eller snarare att förlossningsvården är så pissig just nu att jag inte vill riskera syrebrist på mitt barn pga att dom inte hinner och vill heller inte ha ett totalt förstört underliv av samma anledning.
Skäms på dig!