Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Även om jag inte direkt håller med @Magnum om hennes teori - det är typiskt q att state the obvious ;) så tycker jag ändå det är en teori som har lite förankring i leken till skillnad från OT-rösterna.

@hemlig s röst skaver mera för mig isf.
ja jag är väldigt frågande till hemligs röst om jag får säga det själv?
men jag håller inte med om att Magnums röst på mig har mer bäring (obviously)

Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso
21:18 Loons röstar på Magnum
21.23 LenaH röstar på Loons

quarter4ever 2
madalitso 2
Artline 1
Hemlig 1

Magnum 1
Loons 1

Jag tvivlar på fyra onda eftersom det skulle kunna bli avgörande dag (natt) 2. Oftast brukar man ju räkna för att avgörandet ska kunna ske tidigast dag 3. De goda specialrollerna är visserligen starka, men det gäller ju att alla överlever annars blir det snabbt väldigt försvagat (jämfört med när specialrollerna är utspridda på fler).
Iofs men tre onda känns ju lite lite med siare som får sia varje dag och en fullödig spion också?
Fast det är så längesen vi spelade såhär basic så det är svårt att säga.
Jag utgår från 4 och blir hellre glatt överraskad.

Jag tänkte just gissa lite på rollfördelningen för att få lite liv i tråden nu när jag hade lite tid över, men @LenaH hann ju före :p

Så, jag tror också på fyra ulvar, 3 goda specialroller och således alltså 4 bybor.

Tycker @LenaH gör en rimlig uträkning av fördelningen

Det är starka goda roller med en siare som får sia varje natt och så full spioninfo på det varje natt. Så jag tror att vi får räkna med att LL rundat av uppåt snarare än nedåt när hon bestämt antalet ulvar

Hm, jag tycker det är lite skumt att både Magnum och Mirtai håller med LenaH utan att ens ta upp att det vore ju i alla fall ganska ovanligt med en lek där avgörandet kan ske innan dag dl 3. Magnum är väl ny (?) men Mirtai borde ju ha koll på det.

Sedan reflekterar hon inte alls över [B]@Madalitso[/B] som inte ens hade hittat leken när hon la sin röst så det kan jag fundera över lite kanske varför hon inte ens tog med henne i sin fundering? :idea: om hon nu ville lägga en röst på någon som inte skrivit så mycket?
Men Q :p
Mirtai hade också bara ett "jag är här" inlägg men upplever att hon lättare får röster på sig, och sen kanske nån inte dykt upp? Det ha jag inte hunnit kolla.

Jag klickade alltså upp listan på de som skrivit i tråden, men hann inte jämföra det med anmälningslistan. Fick kasta mig på cykeln och maten stod på bordet när jag var framme :o.

Hm, jag tycker det är lite skumt att både Magnum och Mirtai håller med LenaH utan att ens ta upp att det vore ju i alla fall ganska ovanligt med en lek där avgörandet kan ske innan dag dl 3. Magnum är väl ny (?) men Mirtai borde ju ha koll på det.

Men Q :p

Jag klickade alltså upp listan på de som skrivit i tråden, men hann inte jämföra det med anmälningslistan. Fick kasta mig på cykeln och maten stod på bordet när jag var framme :o.
jaja jag fattar vad du menar (tror jag men är rädd att bli lurad)

nope måste rösta
och för mig så är hemlig skummast som bara följer efter med en andraröst på mig utan mer än OT att gå på så
quarter4ever röstar på hemlig

Artline röstar på Snurrfian.
För hon distraherar mig och får mig att börja tänka på hundar istället för fjordingar. Samtidigt för att jag inte vill rösta på någon av dem som redan har röster och att jag inte hinner analysera leken mer just nu.

Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso
21:18 Loons röstar på Magnum
21:23 LenaH röstar på Loons

21:29 Madalitso ändrar röst till quarter4ever

21:29 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 Artline röstar på Snurrfian
21:30 quarter4ever ändrar röst till madalitso

quarter4ever 3
madalitso 3

Artline 1
Magnum 1
Loons 1
Snurrfian 1

Iofs men tre onda känns ju lite lite med siare som får sia varje dag och en fullödig spion också?
Fast det är så längesen vi spelade såhär basic så det är svårt att säga.
Jag utgår från 4 och blir hellre glatt överraskad.
Nja, det är ju bara standardrollerna med typ. Förr var det ju jätteofta siare, spion, ängel. Att de ofta försvagas nu är ju för att det finns så många fler specialroller med. Men en sån mellansiffra som 11 är blir ju lite knepigt med fördelningen om man inte använder sig av specialförmågorna för att kompensera åt ena eller andra hållet. Men just möjligt avgörande innan dagdl 3 är i alla fall väldigt ovanligt, så jag tycker det är lite märkligt att inte ta upp det (kanske främst att de två som kommenterade efter dig inte heller tog upp det). Men jo, jag håller också i tanken att det kan vara fyra.

Då tycker jag att @Loons röst på Magnum sticker ut ännu mera - att tycka det är svagt att misstänka någon för att vara ulv i DL1 när det väl är vad vi håller på med?

LenaH röstar på Loons

för att hon tycker det är misstänkt att misstänka någon.

Med tanke på det är första dl då tycker jag inte alls min röst är konstig. Greppar efter luft :) något måste man jo skriva. Och dom andra jag har teorier om har redan röstar på sig och jag känner inte jag har nog att gå på till att lägga en andra röst.

Nja, det är ju bara standardrollerna med typ. Förr var det ju jätteofta siare, spion, ängel. Att de ofta försvagas nu är ju för att det finns så många fler specialroller med. Men en sån mellansiffra som 11 är blir ju lite knepigt med fördelningen om man inte använder sig av specialförmågorna för att kompensera åt ena eller andra hållet. Men just möjligt avgörande innan dagdl 3 är i alla fall väldigt ovanligt, så jag tycker det är lite märkligt att inte ta upp det (kanske främst att de två som kommenterade efter dig inte heller tog upp det). Men jo, jag håller också i tanken att det kan vara fyra.
Jag måste erkänna att jag sällan tänker i de termerna huruvida leken kan ta slut eller ej, dels för att andra :) brukar göra det och dels kanske för att jag aldrig LL:at själv och därför aldrig behövt göra det? :)

Hade faktiskt inte koll på det alls :o

Irritationen steg i stallansvarig. Varför i hela friden kunde folk inte hålla ORDNING i stallgången? Det var trots allt så pass få hästar i varje stall, att man kunde ha grejer i varannan box. Hur svårt ska det då vara att ta undan hinkar, täcken och sopkvastar. I sin ilska såg inte stallansvarig grepen som låg på gången. SMACK sa det och stallansvarig fick en rejäl smäll i huvudet så hon svimmade av. När hon sedan vaknade var hingstpremieringen över och det var bara att åka hem igen...

Madalitso var ängel

image_55f33f06e087c309a275e222.jpg

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar