Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Jäkla knepigt när ängeln rök direkt, särskilt som det inte finns nån god lya som kan skicka beskydd eller nåt.
Jag kommer mest troligt vara rätt frånvarande imorgon, om jag är kvar. Ska på äggplock för IVF, ingen aning om hur jag kommer må fysiskt eller psykiskt efteråt. Bara så ni vet. Lite därför jag tänkte också att en ulvlek kan vara en bra distrahering.

Jäkla knepigt när ängeln rök direkt, särskilt som det inte finns nån god lya som kan skicka beskydd eller nåt.
Jag kommer mest troligt vara rätt frånvarande imorgon, om jag är kvar. Ska på äggplock för IVF, ingen aning om hur jag kommer må fysiskt eller psykiskt efteråt. Bara så ni vet. Lite därför jag tänkte också att en ulvlek kan vara en bra distrahering.
Lycka till!

Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso
21:18 Loons röstar på Magnum
21:23 LenaH röstar på Loons

21:29 Madalitso ändrar röst till quarter4ever

21:29 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 Artline röstar på Snurrfian
21:30 quarter4ever ändrar röst till madalitso

Madalitso - ängel
Mirtai - ulv

Färglägger lite. Det ändrades röster hit och dit där i slutet, men frågan är om man kan utläsa så mycket av det såhär i första DL.

1. Artline - känns för mig som hon varit väldigt anonym i leken hittills. Visst har det inte hänt mycket och hon skulle vara borta idag, men Art är rutinerad spelare så jag blir lite fundersam.

2. hemlig - det är jag

3. cirkus
kommer, som oftast, med rätt bra funderingar tycker jag. Röstar på Madalitso pga hennes röst på mig.

6. quarter4ever - fick min röst, vilket jag erkänner var en rätt enkel röst från min sida. Men, som jag sa om nån annan, DL1 är alltid DL1.
Skriver väl det första längre inlägget där hon går igenom de flesta deltagare. Dock inte alla men förklarar det i ett inlägg längre fram att de inte hade skrivit något mer än svaret på obligatoriska frågan.

7. LenaH - gör en liten uträkning, känns väldigt bestämd på antalet ulvar men är också en van spelare så det kanske inte säger så mycket. Får, av förklarliga skäl, inte riktigt grepp om henne än.

8.
Magnum håller med om LenaHs uträkning av ulvar och lägger även till antalet bybor. Magnum röstar på q för att hon lade till att den kan vara 3 ulvar. Vet inte var det placerar Magnum egentligen, det här är mest en notering för min egen del :p

9. Snurrfian -
känns som hon aktivt deltar inför första DL. Funderar lite över var hon ska lägga sin röst och väljer Madalitso, detta trots att hon (enligt egna ord) tycker att Artline och LenaH smyger med. Snurrfian skaver lite hos mig än så länge.

10. Loons -
alltså jag hittar av nån anledning inget att skriva om Loons. Vilket gör att jag funderar på var jag har henne (?).

11. Niyama -
börjar rösta och lägger en, enligt mig, rätt enkel röst. Det är dock DL1 så det kanske man får ha överinseende med. Är dock den som sticker ut mest för mig genom att hon så bestämt tvivlar på fyra onda. För mig känns det som hon försöker gömma någon av sina kollegor.

önskar dig verkligen lycka till med detta jag har följt din/er resa (genom buke och tråden på föräldrar)
så håller alla tummar jag har för att det går vägen:heart

Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig
20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

21:00 cirkus röstar på madalitso
21:07 Snurrfian röstar på Madalitso
21:18 Loons röstar på Magnum
21:23 LenaH röstar på Loons

21:29 Madalitso ändrar röst till quarter4ever

21:29 quarter4ever röstar på hemlig
21:30 Artline röstar på Snurrfian
21:30 quarter4ever ändrar röst till madalitso

Madalitso - ängel
Mirtai - ulv

Det som jag noterar efter första DL och utefter hur diskussioner/ röster /resonemang har fallit så här långt:
1) Ja jag vet vart jag har mig själv...(chocking!) :p
2) Niyama valde att rösta på Artline i stället för Mirtai- jag hade en del frågetecken för varför tidigare idag + varför inte ta med Madalisto i den framställan?
och eftersom Mirtai bevisligen var ulv så definitivt att jag funderar vidare över Artline och Niyama
Och dessutom visade sig ju madalisto vara god så ja- det lämnar fortfarande lite frågetecken för mig var men hoppas jag blir klokare imorgon när det skrivits mera och om jag är kvar då
eller så är det nån annan som vet det :p
3) jag är fortsatt skeptisk till hemlig som la en snabb, i mina ögon iaf, andraröst på mig med som jag själv tyckte var en tja... suspekt motivering:idea: och jag tycker att det är lite intressant i sammanhanget att det var jag och Miniq( det är Madalisto det!:heart ) som var uppe till lynch idag ( mtp inga dolda röster eller andra kända twister) kan det ha varit bekvämt för onda möjligen?
4) ja sedan kan jag inte hjälpa att fundera på om det inte var som det ofta brukar vara
. dvs det blir så att de som är uppe till lynch är några som försöker rädda sig själva och så sitter onda och ler och bara tar det lugnt:confused:
5) cirkus la en första röst på Madalisto som sedan snurrfian följde efter med en andra röst
:cautious:
och då var det jag som hade två röster på mig innan så då känns det ännu mera nojigt att det skulle vara så att
A) någon försöker få det att se ut som att jag skulle vilja bli räddad :mad:
B) eller att någon försöker få det till att två ska försöka rädda sig själva genom att få två uppe till lynch
eller
C) ingen har nån djäkla aning:confused::arghh:

och det är bara min hjärna som snurrar runt :crazy:

Herregud så tröttande det var med hingstpremiering! Inte en lugn stund, som hingstägare skulle man verkligen vara överallt samtidigt. Var det inte mätning och veterinärkontroll, så var det visning på hårt underlag eller traska flera mil på ring med de andra hingstarna. Puh! Inte blev det bättre när hingsten plötsligt strejkade och vägrade kliva upp ur boxen.

Loons var bybo.

diverse-009_54569530.jpg

DAGDL 21:30
NATTDL 09:00

Niyama valde att rösta på Artline i stället för Mirtai- jag hade en del frågetecken för varför tidigare idag + varför inte ta med Madalisto i den framställan?
Jag funderade på att ändra till Mirtai när jag hann in igen och faktiskt hittade något emot henne, men det hade ändå varit meningslöst. Ang. Madalitso har jag ju förklarat att jag inte hann kolla om det var någon som inte dykt upp och att jag kollade listan på de som faktiskt skrivit i tråden. Det gör mig skeptisk till dig att du vägrar köpa det, alltså du får gärna misstänka mig, men kom med nåt bättre än att jag inte hann jämföra listan med de som skrivit mot deltagarlistan. Jag förstår inte det skumma med det? Jag skulle iväg, det var en IRL-orsak och jag skrev det redan i röstinlägget.

Ja, min röst var ingen höjdare för det fanns inget att gå på så hur jag än gjorde skulle det bli en ot-röst så jag plockade en som inte brukar få så mycket röster tidigt för att folk tycker det är trist att 'alltid' lynchas/få massa röster dag 1.

Niyama - börjar rösta och lägger en, enligt mig, rätt enkel röst. Det är dock DL1 så det kanske man får ha överinseende med. Är dock den som sticker ut mest för mig genom att hon så bestämt tvivlar på fyra onda. För mig känns det som hon försöker gömma någon av sina kollegor
Fast att leken skulle kunnat ta slut innan dagdl 3 ÄR ju väldigt ovanligt. Det är för all del möjligt att Habina gjort så och hoppats att allt inte ska gå ulvarnas väg fram till dess, men jag tycker mest det är konstigt att flera tyckte det var så troligt med 4 onda (därbland Mirtai) och inte ens tog upp att i så fall skulle leken kunna ta slut natt 2, och vanligtvis brukar LL se till att avgörande dl kan bli först dag 3.

Alltså det handlar inte om faktiska antalet ulvar, det är inte vad jag riktat in mig på.

Det jag skrev igår, orkar inte citera från mobilen.
Jag hittade - det var inlägget som är skrivet 21:27 antar jag. Där du reagerar på att hon inte reflekterat över att med 4 ulvar så kunde leken teoretiskt ta slut redan innan DagDL 3.

Det som jag funderar över är varför du funderade på att ändra till just Mirtai och inte från början röstade på LenaH som kom med fördelningstanken från början? Nu har ju LenaH själv förklarat hur hon resonerat och jag köper hennes förklaringar

Det som jag funderar över är varför du funderade på att ändra till just Mirtai och inte från början röstade på LenaH som kom med fördelningstanken från början? Nu har ju LenaH själv förklarat hur hon resonerat och jag köper hennes förklaringar
Det förklarade jag också igår. Att jag kan tänka mig att LenaH missade den tanken, men att sen två till (och även du, men det hade jag inte sett då) bara håller med men ingen tar upp att det iaf vore ovanligt med en lek som kan ta slut innan dag 3. Och jag skrev också att jag har för mig Magnum är ny - alltså blev det då Mirtai jag reagerade mer på. Men dels såg jag att det såg meningslöst ut att ändra till henne och dels blev det bråttom, hann inte ens läsa allt innan dl.

Jag funderade på att ändra till Mirtai när jag hann in igen och faktiskt hittade något emot henne, men det hade ändå varit meningslöst. Ang. Madalitso har jag ju förklarat att jag inte hann kolla om det var någon som inte dykt upp och att jag kollade listan på de som faktiskt skrivit i tråden. Det gör mig skeptisk till dig att du vägrar köpa det, alltså du får gärna misstänka mig, men kom med nåt bättre än att jag inte hann jämföra listan med de som skrivit mot deltagarlistan. Jag förstår inte det skumma med det? Jag skulle iväg, det var en IRL-orsak och jag skrev det redan i röstinlägget.

Ja, min röst var ingen höjdare för det fanns inget att gå på så hur jag än gjorde skulle det bli en ot-röst så jag plockade en som inte brukar få så mycket röster tidigt för att folk tycker det är trist att 'alltid' lynchas/få massa röster dag 1.

Jag ville gärna se ett mer utvecklat svar från dig angånde detta och kan visst "köpa" din förklaring :)
Men iom att Mirtai visade sig vara ond och du inte valde henne i första läget så ville jag som sagt gärna ha ett mer utvecklat svar än du kunde komma med igår ( pga tidsbrist )
Det är ju bara resultatet från DL1 som än så länge gick att fundera över igår och då är det väl inte så konstigt att man frågar ett varv till?
Jag väntar mig också att bli ifrågasatt för min röständring till Madalisto även om jag hade en "uppenbar" orsak att göra den (för att rädda mig själv)

Jag undrar om jag tolkat dig rätt ang det där att du reagerade på att så många ville ha det till 4 ulvar igår utan att reflektera över att det lika troligt kan vara 3 att du tycker det var mer misstänkt med de som lekt ett tag som gjorde så och att det är därför du inte funderar över att Magnum så snabbt följde med i LenaHs tanka i detta?

Jag ville gärna se ett mer utvecklat svar från dig angånde detta och kan visst "köpa" din förklaring :)
Men iom att Mirtai visade sig vara ond och du inte valde henne i första läget så ville jag som sagt gärna ha ett mer utvecklat svar än du kunde komma med igår ( pga tidsbrist )
Det är ju bara resultatet från DL1 som än så länge gick att fundera över igår och då är det väl inte så konstigt att man frågar ett varv till?
Jag väntar mig också att bli ifrågasatt för min röständring till Madalisto även om jag hade en "uppenbar" orsak att göra den (för att rädda mig själv)

Jag undrar om jag tolkat dig rätt ang det där att du reagerade på att så många ville ha det till 4 ulvar igår utan att reflektera över att det lika troligt kan vara 3 att du tycker det var mer misstänkt med de som lekt ett tag som gjorde så och att det är därför du inte funderar över att Magnum så snabbt följde med i LenaHs tanka i detta?

Jag måste vara hur otydlig som helst :p. Att bli ifrågasatt för att jag röstade på Art istället för Mirtai ser jag inget konstigt i, men att bli ifrågasatt för att jag inte tog upp Madalitso när hon inte hade skrivit alls och jag skrev i röstinlägget att det kan vara nån som inte skrivit alls men att jag inte hinner kolla det - DET tycker jag är konstigt faktiskt. Alltså det är ju helt uppenbart att jag - oavsett roll - inte hann kolla upp om det var någon som inte skrivit alls i tråden.

Ja, precis. Det skumma var att inte ens ta med i beräkningen att det i alla fall vore ovanligt med en lek som kan ta slut redan natt 2. Och att jag kan köpa att man missar att tänka på det, men att flera missar det? Nja. Och då tyckte jag att Mirtai var skummast eftersom hon är erfaren (och dessutom varit LL själv). (Cirkus tog jag inte med i beräkningen då, för jag hade helt enkelt inte hunnit se hennes inlägg i det läget.)

Jag måste vara hur otydlig som helst :p. Att bli ifrågasatt för att jag röstade på Art istället för Mirtai ser jag inget konstigt i, men att bli ifrågasatt för att jag inte tog upp Madalitso när hon inte hade skrivit alls och jag skrev i röstinlägget att det kan vara nån som inte skrivit alls men att jag inte hinner kolla det - DET tycker jag är konstigt faktiskt. Alltså det är ju helt uppenbart att jag - oavsett roll - inte hann kolla upp om det var någon som inte skrivit alls i tråden.
Jag hänger med på vad du menar men samtidigt vore det ju urbota naivt att faktiskt inte fundera över det hela ändå?
Jag menar så här : iaf ett par spelare skriver ju inte helt sant i lekarna- menar då alltså ulvarna som ju per se försöker verka goda - följer du min tanke och varför jag då ändå vill ta upp det- oavsett om jag tror att du skrev precis som det var eller inte?
Edit: Om man frågar lite till så får man hel enkelt lättare att "greppa" vart man kan ha den personen är alltså det jag vill komma fram till

Jag hänger med på vad du menar men samtidigt vore det ju urbota naivt att faktiskt inte fundera över det hela ändå?
Jag menar så här : iaf ett par spelare skriver ju inte helt sant i lekarna- menar då alltså ulvarna som ju per se försöker verka goda - följer du min tanke och varför jag då ändå vill ta upp det- oavsett om jag tror att du skrev precis som det var eller inte?
Edit: Om man frågar lite till så får man hel enkelt lättare att "greppa" vart man kan ha den personen är alltså det jag vill komma fram till
Nej, faktiskt inte. IRL-orsaker brukar ju accepteras. Dessutom finns det ju noll och ingenting att vinna på att bara hitta på det. Liksom även om Madalitso varit min kollega/tvilling/vad som helst, alltså att jag bara ville undvika att rösta på henne, då hade jag ju skrivit nån anledning till det bara. Varför skulle jag bara hitta på att jag inte hann kolla om det var nån som inte skrivit i tråden?

Nej, faktiskt inte. IRL-orsaker brukar ju accepteras. Dessutom finns det ju noll och ingenting att vinna på att bara hitta på det. Liksom även om Madalitso varit min kollega/tvilling/vad som helst, alltså att jag bara ville undvika att rösta på henne, då hade jag ju skrivit nån anledning till det bara. Varför skulle jag bara hitta på att jag inte hann kolla om det var nån som inte skrivit i tråden?

Jag menade inte att du hittade på- nu var det nog jag som var otydlig :idea::p
Menar bara att trots att det kan vara helt sant det du skrev om IRL att det också kunde vara lägligt att kunna skriva det (för att det var sant) men att man inte kan utesluta att det finns en annan anledning som gör att det blir två flugor i en smäll sas?
Nu var ju madalisto god och det finns inga tvillingar som kunde veta om en annan god i denna leken så egentligen är det inte av relevans mer än att jag reagerade på att du inte röstade på Mirtai utan istället valde Artline och utelämnade Madalisto pga som du anför att du inte hunnit med att kolla om alla skrivit .
Jag tänker några varv runt det hela och det gör jag alltid(oavsett roll) och det var bara exakt det som snurrade i min hjärna som jag satte på pränt mitt i natten när jag ändå kollade på stoet jag fölövervakar på

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar