Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Känner att jag har lite svårt att komma in i tråden och att dagens dl känns nästan lika svår som gårdagens :p
Harnågon teori men måste kolla över tråden ordentligt igen ifall jag missförstått det som stått.
Nu sitter jag hos hovslagaren en stund och ska smyga genom tråden :cool:

Hoppas jag kan titta in innan dl, men för säkerhets skull:

Niyama röstar på Q
dels pga röstningen igår, det kan visserligen lika gärna ha stått mellan två goda men tycker ändå det skaver lite då jag inte såg nåt skumt i Madalitso. Men främst pga hur hon hänger upp sig på att jag inte hann kolla om nån inte skrivit alls i tråden, det är iofs lite typiskt Q oavsett roll, och hon hänger upp sig på mig en hel del som god, men det är lite väl märkligt att efter första dl hänga upp sig på en grej som är totalt ot.

För att försöka föra leken framåt så funderar jag lite över varför ulvarna valde att käka Loons inatt?
Det finns ju ingen ängel så de har ju fritt fram att käka vem de vill så sett då ju käket garanterat skulle lyckats
Och Loons åkte ju i DL2 i senaste leken så kan de ha fått för sig att hon hade en ledande roll?

För att utgå från mig själv när jag är ulv så brukar jag gärna vilja spara på de nyaste till slutet om de inte kan antas ha en specialroll man vill få ut- just för att det är liiiite (obs lite!) lättare att lura de i slutet - ffa om de är bybor- än de erfarna spelarna
Jag kan fatta varför jag är kvar iom att jag med min röständring såg till att Madalisto åkte ( finns ju inga extraröster/dolda röster i denna leken så det var garanterat lottning mellan henne och mig )

Menar bara att trots att det kan vara helt sant det du skrev om IRL att det också kunde vara lägligt att kunna skriva det (för att det var sant) men att man inte kan utesluta att det finns en annan anledning som gör att det blir två flugor i en smäll sas?
Om det är helt sant, att jag inte ens visste att det fanns en som inte skrivit alls i tråden - dvs Madalitso - varför skulle det vara lägligt att skriva för att det finns en annan anledning också? Vad skulle den andra anledningen kunna vara? Jag skrev ju det redan i röstinlägget och då visste jag ju inte ens att jag missat någon och att den då var Madalitso. Sen dog dessutom Madalitso och vad god, så det är obegripligt vad det egentligen är du tror?

Niyama röstar på Q
dels pga röstningen igår, det kan visserligen lika gärna ha stått mellan två goda men tycker ändå det skaver lite då jag inte såg nåt skumt i Madalitso. Men främst pga hur hon hänger upp sig på att jag inte hann kolla om nån inte skrivit alls i tråden, det är iofs lite typiskt Q oavsett roll, och hon hänger upp sig på mig en hel del som god, men det är lite väl märkligt att efter första dl hänga upp sig på en grej som är totalt ot.

Jag i ett nötskal - skriver något som andra hakar upp sig på :banghead:
Jag tycker att jag försökt förklara att det bara var en fotnot i alla de tankar jag hade igår och du tar det som det var essensen i allt det jag skrev :confused:
Jag hade ju faktiskt mest fundering över varför du valde Artline och inte Mirtai och eftersom du försöker vända fokus från det till något OT så blir jag faktiskt rätt skeptisk till dig i retur - du brukar kunna nagla dig fast vid något så det är inte ovanligt.
Men när du är god brukar du kunna vilja vrida lite på det " å ena sidan och å andra sidan" så det känns lite som att du inte riktigt vill det denna gången?

Om det är helt sant, att jag inte ens visste att det fanns en som inte skrivit alls i tråden - dvs Madalitso - varför skulle det vara lägligt att skriva för att det finns en annan anledning också? Vad skulle den andra anledningen kunna vara? Jag skrev ju det redan i röstinlägget och då visste jag ju inte ens att jag missat någon och att den då var Madalitso. Sen dog dessutom Madalitso och vad god, så det är obegripligt vad det egentligen är du tror?
Jag avsåg fortfarande varför du röstade på Artline istället för Mirtai och inte fotnoten du verkar ha hakat upp dig på (madalistos ickenärvaro som du inte hunnit kolla upp när du röstade igår)
Det är DÄR min fundering ligger helt enkelt men jag måste verkligen varit mer än lovligt sömnig igår och även idag dålig på att förklara mig-eftersom det inte alls verkar framgå klart?
Och det är där det kan bli två flugor i en smäll - du lägger inte rösten på Mirtai som var ulv- lägligt till DL när hon inte röstat och det iom reglerna är rätt tydligt att om hon inte röstar så kickas hon - då kommer du med mera tankar om henne och börjar misstänka henne mer rakt på sak?
Nu vet jag inte vart jag har Artline- hon kanske är ond också , det ska tilläggas

Hemma igen och fått i mig lite mat så jag hoppas att min hjärna börjar vakna till snart. Det har tack och lov inte hänt så mycket idag, jag funderade lite igår på om Loons kommentar skulle ha kunnat vara menad för lyan istället för tråden men så var det uppenbarligen inte utan det var att ängeln dog som hon tyckte var tråkigt.
@quarter4ever och @Niyama verkar ha hamnat i luven på varandra, det kan vara alla möjliga alternativ som gäller de båda så jag tycker inte att just det sätter någon av dem åt något håll. Men jag blir lite fundersam på Niyamas motivering att rösta på Q idag, förstår jag det rätt att hon röstar på Q för att Madasolito var god? Det känns som en väldigt knepig motivering, det är väl inte så himla ovanligt att det är två goda som är uppe för lynch första dagen?

Man måste börja någonstans och jag funderar lite över Madlisto rösterna.

Tror inte jag kommer komma på nått bättre innan dl (särskilt med den låga aktiviteten det är i leken just nu ;)) så röstar nu.

Madalitso röstar på hemlig då hennes svar på frågan att hon väljer rastyp för allt de andra ingår där känns lite undvikande och hade kunnat vara ett sätt att säkert inte visa sida, för då har hon ändå valt allt.

(eller som det också heter: det är dl 1, men jag måste ju rösta på nån! :p)

Fast varför skulle hon välja sida? och visa det?
Jag tycker det är skummare att hon lägger en andraröst - men det hade hon ju inte gjort när du röstade.

@Madalitso funderar jag lite över, hur kommer det sig att du röstar på hemlig för att hon tycker att rastyp var viktigast när @Magnum har skrivit samma sak före Hemlig?

Äh, jag tycker nog att hittills så är madalitso den som jag tycker är märkligast - hennes röst och hur hon motiverar den är obegriplig (även om det är en DL1)

cirkus röstar på madalitso

Jag skulle egentligen vilja få veta lite mer hur @Madalitso tänker med sin röst, men för att inte missa dl så tänker jag ändå rösta nu. Snurrfian röstar på Madalitso eftersom hon lägger en röst på hemlig med en märklig motivering och utan att ha reagerat på att Magnum har skrivit exakt samma sak ett inlägg före. Det känns lite slarvigt och det brukar vara ulvar som lägger slarviga röster i dl 1.

Jag förstår inte riktigt varför hon fick två röster för en tidig första dagsröst. En röst kan jag förstå men inte två. Jag förstår inte riktigt snurrfians kommentar om att ulvar brukar lägga slarviga röster i första dl, det är inget mönster jag lagt märke till :confused:

Loons käns som ett väldigt otippat val.. Det gör att det nästan känns som Lena är i lyan. Det känns som något som hon skulle kunna hitta på :p Men så lätt är det nog inte att hitta ulvar.

Jag förstår inte riktigt varför hon fick två röster för en tidig första dagsröst. En röst kan jag förstå men inte två. Jag förstår inte riktigt snurrfians kommentar om att ulvar brukar lägga slarviga röster i första dl, det är inget mönster jag lagt märke till :confused:
Det var väl inte riktigt för att det var en tidig röst utan hennes motivering som jag inte tyckte höll och att det inte blev mycket klarar efter hennes förklaring. Det blir ju hopplöst om man inte kan lägga en andra röst i första dl utan att bli misstänkt?

Niyama röstar på Q
nu är det inte lätt att rösta tidigt men jag förstår ändå inte riktigt varför just Q?

Tänker man på lynchen, borde du då inte fundera på någon av de som röstade på Madalitso? I andra delen av teorin så skriver du att det är något som Q hade kunnat göra oavsett roll.

Loons käns som ett väldigt otippat val.. Det gör att det nästan känns som Lena är i lyan. Det känns som något som hon skulle kunna hitta på :p Men så lätt är det nog inte att hitta ulvar.
Jag reagerade också på att Loons blev käkval - det var även för mig rätt otippat - och den enda anledningen jag själv kom fram till vore om de trodde att hon hade en ledande roll?

Det var väl inte riktigt för att det var en tidig röst utan hennes motivering som jag inte tyckte höll och att det inte blev mycket klarar efter hennes förklaring. Det blir ju hopplöst om man inte kan lägga en andra röst i första dl utan att bli misstänkt?
Jag tycker inte att en andra röst är skumt om man verkligen misstänker personen.

Jag tycker mest ni hade höga krav på en röst som kom tidigt i leken :) och jag förstår inte hur det kunde göra henne såpass skum att det gav henne flera röster.

Jag tycker inte att en andra röst är skumt om man verkligen misstänker personen.

Jag tycker mest ni hade höga krav på en röst som kom tidigt i leken :) och jag förstår inte hur det kunde göra henne såpass skum att det gav henne flera röster.
Fast både jag och Cirkus frågar ju direkt, att jag sen väljer att avvakta lite med att rösta för att ge Madasolito en chans att svara ligger alltså mig i fatet? O_o

Jag känner mig, av förklarliga skäl, lite off idag.
Reagerar mest just nu på att Niyama och Q är i luven på varandra, jag tycker att Niyama hakat upp sig lite väl mycket på antalet ulvar. Ska ta fram mitt inlägg från igår och se vad jag reagerade på då och se om jag kan lägga på några fler tankar på den.

nu är det inte lätt att rösta tidigt men jag förstår ändå inte riktigt varför just Q?

Tänker man på lynchen, borde du då inte fundera på någon av de som röstade på Madalitso? I andra delen av teorin så skriver du att det är något som Q hade kunnat göra oavsett roll.
Jag röstade iofs också på Madalisto (tyvärr :o) känner jag mig tvungen att skriva då det ju är ett faktum och iofs så gjorde jag det ju uppenbarligen för att rädda mig själv - men ska man se krasst på det så ska man ju inte friskrivas för att vara ond pga det även om jag tycker att det känns vanskligt att skriva något som ligger mig i fatet sas O_o men men

Nu hade vi ju lite "tur" igår att Mirtai missade att rösta så det därigenom åkte en ulv direkt i första DL, men samtidigt känns det som uppförsbacke när det var just ängeln som rök där i DL1 och jag känner mig högst skyldig till att det blev så :( men man har ju skitsvårt att veta vart man har nån annan än sig själv i första DL och kan bara spela utifrån de förutsättningarna

Jag kan hålla med om detta, madalitso la en jättesvag röst men hon var den andra att öht rösta och leken var på sid 3? Varför reagerade ingen på @Niyama s lika svaga röst?
För att det är enklare att ifrågasätta madalitso som inte spelat lika mycket som Niyama?
@cirkus röst är svår att säga så mycket om mtp att hon la förstarösten (som också var rätt tidig i förhållande till resten) men @Snurrfian s röst?
Det är klart den inte höll men varför var den skummare än Niyamas tex? Klart att man får lägga en andraröst i DL1 men det känns som om du tog en väldigt enkel väg där + att jag funderar på om det var ett sätt att dessutom ev kasta misstankar på @quarter4ever ?

Fast både jag och Cirkus frågar ju direkt, att jag sen väljer att avvakta lite med att rösta för att ge Madasolito en chans att svara ligger alltså mig i fatet? O_o
Ja :p

Jag reagerade på Cirkus röst igår för jag hade inte sett att hon kommenterat Madalitsos inlägg utan trodde hon röstade på någon som det såg ut som du skulle rösta på. Men sen när jag läste igenom leken så såg att att Cirkus också hade kommenterat Madalitso samtidigt som dig (men hennes inlägg hamnade före ditt) så släppte jag det för stunden.

Min hjärna är så seg så jag hoppas jag inte formulerar helt konstigt :o

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 380
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar