Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

Jag måste erkänna att jag sällan tänker i de termerna huruvida leken kan ta slut eller ej, dels för att andra :) brukar göra det och dels kanske för att jag aldrig LL:at själv och därför aldrig behövt göra det? :)
Det är en sådan sak som får en att verkligen fundera över hur och när vad som kan vara rimligt rekommenderas!! att vara LL om inte annat bara för den sakens skull:)
(sedan är det dretkul- på ren värmländska:D) att se hur fel de flesta har :p

Irritationen steg i stallansvarig. Varför i hela friden kunde folk inte hålla ORDNING i stallgången? Det var trots allt så pass få hästar i varje stall, att man kunde ha grejer i varannan box. Hur svårt ska det då vara att ta undan hinkar, täcken och sopkvastar. I sin ilska såg inte stallansvarig grepen som låg på gången. SMACK sa det och stallansvarig fick en rejäl smäll i huvudet så hon svimmade av. När hon sedan vaknade var hingstpremieringen över och det var bara att åka hem igen...

Madalitso var ängel

image_55f33f06e087c309a275e222.jpg
men NÄÄÄÄÄÄJJJ
:arghh:
sorry sorry sorry
@miniq

Tina var så stolt över hennes idé om att förgifta fikat till en av sina konkurrenter! Nöjt slog hon sig ned bredvid Jenny för att berätta vad hon gjort. Men till sin fasa upptäckte hon att Jenny hade tuggat i sig två av wienerbröden redan!

Mirtai var ulv.

image_55f33f6cddf2b35c4c6a3c68.jpg

NATTDL 09:00
DAGDL 21:30

Jag måste erkänna att jag sällan tänker i de termerna huruvida leken kan ta slut eller ej, dels för att andra :) brukar göra det och dels kanske för att jag aldrig LL:at själv och därför aldrig behövt göra det? :)
Kan köpa att du inte tänkte på det, det är ju ofta att man missar nån del att fundera över. Men att ni var tre som inte tänkte på det? Njae. Om det är 3 onda kan jag tänka mig, om du är god (håller dig inte åt något håll än) att en ond gärna hakar på teorin om 4 onda.

Irritationen steg i stallansvarig. Varför i hela friden kunde folk inte hålla ORDNING i stallgången? Det var trots allt så pass få hästar i varje stall, att man kunde ha grejer i varannan box. Hur svårt ska det då vara att ta undan hinkar, täcken och sopkvastar. I sin ilska såg inte stallansvarig grepen som låg på gången. SMACK sa det och stallansvarig fick en rejäl smäll i huvudet så hon svimmade av. När hon sedan vaknade var hingstpremieringen över och det var bara att åka hem igen...

Madalitso var ängel

image_55f33f06e087c309a275e222.jpg
:cry::cry::cry::cry:
Heja goda!
Låt inte den elaka Gunnar skräpa ner i mitt stall :arghh:

Glädje och sorg samtidigt ;)
Illa att bli av med ängeln
men djävligt bra att bli av med en ulv samtidig :bump:

Får fundera vidare om jag överlever natten och annars kan det nog finnas andra som kan ha bättre tankar än mig :)

Jag har alltså inte hunnit längre i ikappläsningen eftersom jag svarat och det kommit nya inlägg. Nu ser jag att cirkus också höll med om 4 onda. Cirkus tillhör ju också de som bör ha koll på hur fördelningen brukar vara, och sen reagerar jag också på att folk tycker det är starka specialroller? Det är ju standardrollerna och inget extra? Man har ju en tendens att se det sämsta för sin egen sida, vilket gör mig skeptisk till de som tycker rollerna är starka. Alltså som ond är det ju större chans att det känns "värre än det är" (alltså värre ur en onds perspektiv) med dessa tre specialroller.
håller typ med om det mesta som att fördelningen med 4 ulvar verkar rimlig med avseende på de starka goda specialarna

Jag har alltså inte hunnit längre i ikappläsningen eftersom jag svarat och det kommit nya inlägg. Nu ser jag att cirkus också höll med om 4 onda. Cirkus tillhör ju också de som bör ha koll på hur fördelningen brukar vara, och sen reagerar jag också på att folk tycker det är starka specialroller? Det är ju standardrollerna och inget extra? Man har ju en tendens att se det sämsta för sin egen sida, vilket gör mig skeptisk till de som tycker rollerna är starka. Alltså som ond är det ju större chans att det känns "värre än det är" (alltså värre ur en onds perspektiv) med dessa tre specialroller.

Fast jag tycker att med de senaste lekarna där det funnits en spion som får all info har jag uppfattat det som just starkt, det ligger ingen annan värdering i det. Det är du som lägger en värdering i att det borde vara onda som tänker så. Såklart är det sämre ur en onds perspektiv, men det är ju bättre för goda.

Jag tycker för övrigt inte att det är så standard längre, det har oftare varit andra varianter på siare, svagare och andra varianter på spioner som också är svagare. Så ditt inlägg känns typiskt sprida misstankar-aktigt

Nä, ängeln :(

Ang starka roller tänker iaf jag att just i den här leken är väl de tre specialrollerna starka? Dvs de är ju de enda med speciella förmågor.

Har ju inte varit med i någon mer avancerad lek än, så kanske är ensam om den tanken.

Fast jag tycker att med de senaste lekarna där det funnits en spion som får all info har jag uppfattat det som just starkt, det ligger ingen annan värdering i det. Det är du som lägger en värdering i att det borde vara onda som tänker så. Såklart är det sämre ur en onds perspektiv, men det är ju bättre för goda.

Jag tycker för övrigt inte att det är så standard längre, det har oftare varit andra varianter på siare, svagare och andra varianter på spioner som också är svagare. Så ditt inlägg känns typiskt sprida misstankar-aktigt

Jo, alltså klart spionen är en stark roll men då ska det ju också finnas en del att se för att det ska bli starkt. Med bara en ängel och siare kan det snabbt bli väldigt lite att se.

Nej inte standard längre, men förr var det ju typ standard och fördelningen med andelen onda har varit ungefär densamma sen dess.

Sprida misstankar, nja teorier och funderingar, det är ju det leken går ut på. Och i alla fall när man är LL blir det ibland ganska tydligt hur sidan en själv tillhör påverkar hur starka respektive sidors förmågor upplevs. Sen kan det förstår vara helt oskyldiga funderingar från er, jag brukar ibland anse att andra sidan än min egna har något väldigt starkt som bör påverka fördelning etc, men det är värt att notera i alla fall.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 572
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar