Fjordhingstarnas premiering! (ulvlek)

inser att de enda som jag inte tog upp i mitt förra inlägg ( med tagg/ fetad stil ) är
@cirkus
@Snurrfian
@Loons
@hemlig
och det är mest för att dels har ingen av dem fått någon röst/ fundering på sig och mina tankar tankar utifrån det
dels har ingen av dem skrivit något mera än "Hittat leken" eller svarat på obligatoriska frågan

Jag tycker inte det finns så mycket mer att gå på just nu och varit borta hela dagen idag så har inte så mycket teori att bjuda på. Inte än iallafall.:D

Jag är här och till skillnad från Q så har mitt föl kommit :love:

Känner mig lite dränerad på tankar pga ovanstående - håller typ med om det mesta som att fördelningen med 4 ulvar verkar rimlig med avseende på de starka goda specialarna.

Jag funderar också lite på Niyamas röst - men första rösten i DL1 är alltid jättesvår, både att lägga och att utvärdera.

Jag är här och till skillnad från Q så har mitt föl kommit :love:
Så fint föl :love: dessutom men avundsjuk är jag :arghh: mest för att du fått sova både innan och efter förutom det självklara att få mysa med ett jättefint föl :heart

edit jag vet att det är ett fint föl för jag sett bilder på det på fb så ingen får för sig att det är nåt skumt med att jag vet att det är fint föl!

Senast ändrad:
Tror inte jag kommer komma på nått bättre innan dl (särskilt med den låga aktiviteten det är i leken just nu ;)) så röstar nu.

Madalitso röstar på hemlig då hennes svar på frågan att hon väljer rastyp för allt de andra ingår där känns lite undvikande och hade kunnat vara ett sätt att säkert inte visa sida, för då har hon ändå valt allt.

(eller som det också heter: det är dl 1, men jag måste ju rösta på nån! :p)

Röstlista DL 1 kl 21:30

17:14 Niyama röstar på Artline
20:37 Madalitso röstar på hemlig

Artline 1
Hemlig 1

Måste rösta nu då sambon o jag ska ha lite kvalitetstid innan han åker på jobbvecka. :heart
Så blir lite sporadisk koll här ikväll.

Magnum röstar på quarter4ever

Hon har kloka tankar om lekens status hittills. och håller även med mej och LenaH att det rimliga bör vara 4 ulvar.

Meen gör en liten liten notering dock att det faktiskt möjligen kan vara 3 ulvar.
Kanske ulv som vill så ett litet frö av tvivel på fyra i flocken? Dvs ulvarna själva är väl de som gynnas av att vara fyra om goda tror de är bara tre.

/Mvh avd långsökta teorier i dl 1:p

20:43 Magnum röstar på quarter4ever

Artline 1
Hemlig 1
quarter4ever 1

hemlig röstar på quarter4ever
Då hon vill välja in temperament fastän det inte finns som bedömning.
Vet att det är en andra röst men det var vad jag hittade nu.

20:43 Magnum röstar på quarter4ever
20:51 hemlig röstar på quarter4ever

quarter4ever 2
Artline 1
Hemlig 1

@Niyama håller ovanligt låg profil, men jag vet att hon tycker att hon själv skriver för mycket och vill hålla igen, vilket jag tycker är synd. Gör det lite lätt för sig med rösten på artline, men samtidigt så ska hon iväg och det finns inte så mycket att gå på.
@Mirtai håller även hon låg profil, men det känns mer som vanligt, jag vet aldrig var jag har Mirtai och det gör mig nervös.
@quarter4ever verkar vara uppe på rosa moln med allt ot :p men gör inget som sticker ut just nu, känns som vanligt vilket kan vara ond som god... :meh:
@Magnum röstar på q, men har åtminstone en teori, även om den kanske är en aning långsökt.
@hemlig går in med en andra röst på Q, vilket känns vågat eftersom den första andra rösten brukar bli granskad, men samtidigt måste någon lägga en första andra röst.
@cirkus har fått en alldeles underbar liten fölunge och är lite off pga det vilket jag kan förstå, men det säger inget om hennes roll i dagsläget.
@Loons vrider och vänder redan första dagen och jag blir fundersam på om det skulle kunna vara en ulv som vill verka god, det är liksom lite för ivrigt. Men samtidigt skulle det kunna vara en god som är ivrig att leka också.

Är lite fundersam på att hemlig så snabbt valde att haka på med en andra röst. Fast det är jo första dl och alltid svårt att rösta då. Men det gör mig som sagt fundersam. Tycker inte riktigt någon sticker ut vilket gör jag tycker det är så svårt att rösta.

Tror inte jag kommer komma på nått bättre innan dl (särskilt med den låga aktiviteten det är i leken just nu ;)) så röstar nu.

Madalitso röstar på hemlig då hennes svar på frågan att hon väljer rastyp för allt de andra ingår där känns lite undvikande och hade kunnat vara ett sätt att säkert inte visa sida, för då har hon ändå valt allt.

(eller som det också heter: det är dl 1, men jag måste ju rösta på nån! :p)

Fast varför skulle hon välja sida? och visa det?
Jag tycker det är skummare att hon lägger en andraröst - men det hade hon ju inte gjort när du röstade.

@Niyama håller ovanligt låg profil, men jag vet att hon tycker att hon själv skriver för mycket och vill hålla igen, vilket jag tycker är synd. Gör det lite lätt för sig med rösten på artline, men samtidigt så ska hon iväg och det finns inte så mycket att gå på.
@Mirtai håller även hon låg profil, men det känns mer som vanligt, jag vet aldrig var jag har Mirtai och det gör mig nervös.
@quarter4ever verkar vara uppe på rosa moln med allt ot :p men gör inget som sticker ut just nu, känns som vanligt vilket kan vara ond som god... :meh:
@Magnum röstar på q, men har åtminstone en teori, även om den kanske är en aning långsökt.
@hemlig går in med en andra röst på Q, vilket känns vågat eftersom den första andra rösten brukar bli granskad, men samtidigt måste någon lägga en första andra röst.
@cirkus har fått en alldeles underbar liten fölunge och är lite off pga det vilket jag kan förstå, men det säger inget om hennes roll i dagsläget.
@Loons vrider och vänder redan första dagen och jag blir fundersam på om det skulle kunna vara en ulv som vill verka god, det är liksom lite för ivrigt. Men samtidigt skulle det kunna vara en god som är ivrig att leka också.

Jag ÄR ivrig eftersom jag åkte ut så himla snabbt i min sista lek :(

Sen om man inte skriver något sätt kommer vi jo inte igång ;)

Äh, jag tycker nog att hittills så är madalitso den som jag tycker är märkligast - hennes röst och hur hon motiverar den är obegriplig (även om det är en DL1)

cirkus röstar på madalitso

Måste rösta nu då sambon o jag ska ha lite kvalitetstid innan han åker på jobbvecka. :heart
Så blir lite sporadisk koll här ikväll.

Magnum röstar på quarter4ever

Hon har kloka tankar om lekens status hittills. och håller även med mej och LenaH att det rimliga bör vara 4 ulvar.

Meen gör en liten liten notering dock att det faktiskt möjligen kan vara 3 ulvar.
Kanske ulv som vill så ett litet frö av tvivel på fyra i flocken? Dvs ulvarna själva är väl de som gynnas av att vara fyra om goda tror de är bara tre.

/Mvh avd långsökta teorier i dl 1:p
alltså jag är den första (och för ordningen skull oavsett sida) vilja vrida och vända på alla scenarier och dessutom så kom jag ju faktiskt fram till att det är troligast att det ÄR fyra ulvar - om än på mitt omständiga normala vis för att jag alltid vill visa HUR jag kom fram till den tanken
så jag blir ju väldigt fundersam på dig i min tur när du verkar bara "ta på" det som passar i mitt inlägg och inte "det hela" i det?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar