FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag är djupt imponerad över att du orkar med allt med Miiko nu och jag håller verkligen tummarna för att allting fungerar som det ska snart... Vilken tur ändå, att ortopeden är positiv och att du har galgos som grannar :D Fortsätt hålla oss uppdaterade om hur allt går!

Nu har Wahidah fått sin första lilla rosett från kapplöpningsbanan :D

Hon kom visserligen sist, på 5e plats av 5 startande.. men det hade jag i princip räknat med.
Dessutom upptäckte jag att den lilla jäkla hunden troligtvis inte tar i alls när hon springer... (m.a.o. hon BORDE kunna få bättre resultat) Efter loppet var hon inte ett dugg anfådd, drack inte en droppe vatten och drack faktiskt inget alls på hela dagen. När vi kom hem på kvällen, ja då ville hon busa.. :cool:

Vi hade i alla fall en toppenkul dag och vädret var fantastiskt! Jag fick dessutom hjälp med att starta henne, så att jag skulle kunna fotografera alla salukis som sprang :laugh:

Idag var vi iväg på släphareträning och då fick även Zala springa. NU först verkar Wahidah vara nöjd (och Zala är rent lycklig).

Bilder ska ni ju terroriseras med också!

Titta vilka muskler Wahidah börjar få! (och vad tjuusig hon är med tävlingsutrustning!)
dsc_3975-copy_114791737.jpg

Hela gänget med tävlande salukis! (min far håller i Wahidah)
dsc_3982-copy_114791962.jpg

Släphareträning idag:

W:
dsc_4002-copy_114794926.jpg

dsc_4008-copy_114795103.jpg

Zala:
dsc_4014-copy_114795177.jpg

dsc_4015-copy_114795238.jpg

Åh, om man har massor av söta gamla bilder så SKA man inte låta sig pilla med dem när man egentligen tänkt sortera allt som ligger på datorns hårddisk i en enda oordning :angel:

Jag gjorde två små kollage nu inatt, ett på Zala som valp och ett på Wahidah som valp.
Titta så söta de är!

kollage-1_115244755.jpg

wahakollage-1_115244792.jpg

Grattis till Wahidahs rosett :D och vilka helt underbart nussiga kollage. Blir sugen på att göra ett eget - Khaki är ju trots allt förbi det där otroligt söta och ulliga stadiet.

Vi ska på utställning i Växjö imorgon. Jag ska bara ställa Khaki. Ska någon av er dit? På lördagen har jag anmält Cc hit också och det ska bli Cc's första licenslopp. Kruxet är att jag kanske inte tar mig dit och det hade varit väldigt tråkigt. Är som det ser ut nu bunden till att det går bussar. Är det någon som ska dit av er och i så fall har vägarna förbi Växjö? Högoddsare här :p :D

Grattis till Wahidahs rosett :D och vilka helt underbart nussiga kollage. Blir sugen på att göra ett eget - Khaki är ju trots allt förbi det där otroligt söta och ulliga stadiet.

Vi ska på utställning i Växjö imorgon. Jag ska bara ställa Khaki. Ska någon av er dit? På lördagen har jag anmält Cc hit också och det ska bli Cc's första licenslopp. Kruxet är att jag kanske inte tar mig dit och det hade varit väldigt tråkigt. Är som det ser ut nu bunden till att det går bussar. Är det någon som ska dit av er och i så fall har vägarna förbi Växjö? Högoddsare här :p :D

Jätte stort lycka till, till utställeningen för Khaki, vet en som ska ställa sin Azawakh hane där, hon var på jobbet i veckan.....

Sen håller vi tummarna för att du kan ta dig till LC banan så Cc kan få springa sott första lincens lopp.
Längtar så till Puma med kan få testa springa på LC banan....till våren är hon ju över året så...... :banana:

Valpbilder på Zala till och med, vad roligt! :D
Fotot på W längst upp till höger var ju för sött:love:

Melli: Lycka till imorgon!

En ny bild på Hampus, 9 månader är han nu.

Fredagen förra veckan var vi till veterinären med Donnie som var jättehalt på ett framben. Han bryr sig inte alls när man klämmer och böjer, men hade lite hudförändringar under tassen. Vi fick någon salva att smörja med och han blev bättre under några dagar, men nu är hältan tillbaka igen. Vissa dagar haltar han i princip inget alls och andra dagar är han nästan blockhalt.:( Vi har fått en ny tid hos vet. på tisdag, hoppas vi får svar på vad som är fel då.

Härligt!!!!! Spår som är så jäkla roligt!!!:laugh: Min pappa hade också avslutning på spårkursen idag med idéfix "lillebror". Ska du avlägga ett spårprov nu också?

Ja att spåra med hund är verkligen skoj, oom det blir spårprov eller ej har jag inte bästämt mig för ännu. Behöver nog träna lite mera

KL

Nu blir det bilder!!!
Först Aicha:
20100930039.jpg

Och så Lucy, lilla nytillskottet:
20101023049.jpg

Mera Lucy:
20101026054.jpg

20101030058.jpg

Så lite färgjämförelse, Lucy och Star ( samt Eddy som är en linslus):
20101030063.jpg

Aaw, fina dom är! Roligt med bilder! Hon ser rar ut nyförvärvet. :love:

Men, hur gick det för dig? Tog du dig dit? Vi var där men kom ju från Värnamohållet så inget Växjö. Fast jag såg det ju inte förns idag så det hade ju inte hjälpt oavsett. :D

Vi var iaf där och Cerb blev reserv i öppenklass. Helt okej ändå tycker jag. Zoria blev bästa tik-reserv. :bump: Min söta lilla puttetjej visade sig jättefint. Domaren kom fram till mig och sade att jag har en blivande stjärna. :love: Och att vi ska öva mer bara så kommer det gå galant. Hon var.. eh.. lite väl glad idag så i traven så studsade hon mer än hon travade. :angel: Hur som helst så fick tex alla fem placerade i öppenklassen CK, och flera championtikar.. Så det var himla skoj att få en liten placering där längst bak i BT.

Nu ska jag dö i min säng ett tag. Zzz. :D

Stort Grattis till fina resultat! Jag tror också Zoria kommer bli nåt speciellt. Hon har en otrolig utstrålning!

Delvis knapplån!

Tack för lyckönskanden från er, men det hjälpte inte den här gången. Kakan blev helt oplacerad. Antar att domaren inte kände igen skönhet när han såg den :angel: Khaki skötte sig bra förutom att han dansade runt istället för att stå som ett ljus som han gjort annars. Mattes har tränat lite oflitigt verkar det som. Bättring på det!Fick dock helt ok kritik, bara bra förutom att han var "instabil fram". Det var förmodligen jag som sprang som en yr höna.

Vi hade annars en jättemysig helg i Växjö hos en god väninna. Hon bor en mysig etta precis vid en massa stora, tomma hagar så hundarna fick skita ner sig ordentligt efter struttandet i ringen till deras stora glädje. På tågresan hem så träffade jag en trevlig blivande sjökapten som började snacka whippet. Han mamma hade en tik så vi bestämde oss för att ta en whippet-strandpromenad. Hon var jättesöt och väldigt försiktig, lite småtjock, väldigt otränad och sprang nästan inte alls. Kunde bero på två flåsande dårar som var överallt och uppvaktade (Cc) och bet i henne (Khaki). Stackars dam! Trevligt var det i alla fall :D

Jag har fotat lite, men min kamerasladd är paj så inga bilder kommer från den just nu. Otroligt irriterande! Ska försöka hitta en lösning på det problemet imorgon. Efter jobb idag är det whippetträff :banana:

Afghanerna: Vilken sötnos hon är! Hur går det med rumsrenheten?

Josefiin: Han blir allt ståtligare. Hur går det med hältan?

Senast ändrad:

Jätte stort lycka till, till utställeningen för Khaki, vet en som ska ställa sin Azawakh hane där, hon var på jobbet i veckan.....

Sen håller vi tummarna för att du kan ta dig till LC banan så Cc kan få springa sott första lincens lopp.
Längtar så till Puma med kan få testa springa på LC banan....till våren är hon ju över året så...... :banana:

Jag såg några Azawakher, otroligt vackra :love:

LC'n är först nästa lördag. Jag - virrpannan hade sett fel på datumen, men jag har anmält killarna i alla fall så jag ska försöka ta mig dit. Hade varit superskoj om du hängde på så kunde jag tagit mig till Höör :banana:

Mina tokar
DSC02504.jpg

DSC02488.jpg

I den underbara hundrastgården vid jägersro.
DSC02472.jpg

Försöker ta uppställningsbilder på Khaki med, ehrm, några störningsmoment :p
DSC02418.jpg

Khaki och en äldre dam.
DSC02269.jpg

Och så utställningen som gick lite åt skogen. Han fick jättebra kritik men blev helt oplacerad.
DSC02038.jpg

DSC02003.jpg

Å söta Khaki, han får fortfarande flytta hit fast nu blir det lite trångt om saligheten...
Jo, Lucy är en otroligt söt och rar liten tik. Rumsrenheten går fort framåt även om hon fortfarande inte är 100 %-ig så har det bara blivit 2 kissar inne på lite drygt en vecka och i ett av fallen är jag inte ens säker på att det var hon för vi hade en valp på besök.

:love::love: Naaw!!!

Vilka underbara kollage på underbara hundar!!

(och till Melli och Josefine)

Tack! :D
Visst var de toksöta som valpar! Jag fick ett litet gäng bilder på Zala som valp från hennes uppfödare förut. Åh, jag önskar att jag kunde ha varit med från början och fotograferat henne. Världens sötaste lilla dam :love:

Åååh vad bra med bara två kissar inne på en dryg vecka! Om hon verkligen inte har varit rumsren innan så är det ju verkligen ingenting! :bump: Bra jobbat! Och framför allt skööönt att det finns folk som faktiskt tar en sådan hund och lägger tid på det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 918
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits