FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag tömde min mobiltelefon på bilder igår och fann valpbilder från i somras. Drabbades av ett stort begär att ha den lille mjukisdåren tillbaka. Cc var också med i mobilen, och Barre, jourhunden.
DSC00187.jpg

DSC00192.jpg

DSC00313.jpg

Nöjd!
DSC00275.jpg

Cc hjärtat på myshumör.
DSC00355.jpg

Så kom Khaki. Här på Arlanda, precis influgen från Umeå. Lillen kan inte ha förstått mycket i sin lilla väska.
DSC00390.jpg

Khakis första kväll med Cc. Världens snällaste farbror.
DSC00400.jpg

Och världens minsta Kaka.
DSC00421.jpg

Vi flyttade till Oslo!
DSC00427.jpg

DSC00448.jpg

Liten!
DSC00491.jpg

Cc...eh, vilar..
DSC00544.jpg

Cc hade nog gärna varit utan valp...
DSC00578.jpg

Men matten behöll den, för han var ganska söt!
DSC00583.jpg

:love: Beklagar bildbomb, men det var väl en hel sida sen nu ;) :D

Om vi nu ska prata valp-bilder så kontrar jag med den här;)
stis.jpg

kl

Infektionen i Miikos has är fortfarande inte helt borta:( Hon har nu ätit antibiotika i snart 2 månader...En operation kan vara nödvändig:(

Men visst finns det framsteg! Hon behöver inte vara lika instängd längre och hon får hoppa och leka "lugnt"(ni kan ju förstå hur lätt det är att hålla efter:p). Hon har blivit mycket starkare i benet och stödjer nu på det fint i både trav och galopp. Hon är dessutom så glad! Livet verkar helt klart vara värt att leva för henne, men nu vill vi att hon ska bli hel så att hon kan få springa och leka så som en vinthund behöver:bump:

Håller för övrigt med om att vinthundar och araber är lika till sättet!

Men så sött :love: Någon borde uppfinna lukt-bilder på nätet för det där vill man snusa på :love:

Fy så onödigt med infektionen. Vad är det för operation de utför om det blir aktuellt? Skönt att det går framåt i alla fall och att hon är en glad whippa!

Vi ska på whippetträff idag igen i Jägersro och så ska jag ringa till den underbara kvinnan på Gotland som gör så fina täcken och beställa ett sånt här fast i grått med teddyfoder till Cc. Tänkte shoppa munkorg också för jag tänker vara med på nästa lc-träning. Missade den i Småland igår vilket irriterar mig väldans. Nåja, hundarna är ju i alla fall inte för gamla för att tävla på ett tag :p

Men så sött :love: Någon borde uppfinna lukt-bilder på nätet för det där vill man snusa på :love:

Fy så onödigt med infektionen. Vad är det för operation de utför om det blir aktuellt? Skönt att det går framåt i alla fall och att hon är en glad whippa!

Vi ska på whippetträff idag igen i Jägersro och så ska jag ringa till den underbara kvinnan på Gotland som gör så fina täcken och beställa ett sånt här fast i grått med teddyfoder till Cc. Tänkte shoppa munkorg också för jag tänker vara med på nästa lc-träning. Missade den i Småland igår vilket irriterar mig väldans. Nåja, hundarna är ju i alla fall inte för gamla för att tävla på ett tag :p

Jag ringde till denna underbara kvinna på Gotland i tisdags och beställde det varmaste vintertäcket hon har, MEN hon har sketa mkt o göra så jag skulle va glad om jag hann få det innan jul :crazy:
Men jag hoppas på milt väder eller iaf mindre blåst så Puma kan klara sig bra ändå till det kommer......

Hmm vet vi snackat munkorg ínna, men hittade inte på den sidan du skrev på FB Melli, så VAR hittar jag bra munkorg????
Hoppas det snart blir en LC träning så jag kan hänga på med Puma o kolla intresset hos henne :D

Hon luktar fortfarande ljuvligt:p

Operationen går ut på att dom öppnar upp hasen igen och tar bort massa skruvar och prylar "som hon troligtvis kan vara utan, men vi kan inte garantera någonting":(
Dessutom kostar det massa pengar och jag är totalt barskrapad...

Vi vill också gå på Whippet träff! Vill se bilder:bump:

Jag känner att jag måste uppdatera lite om våra äventyr. Minns liksom inte vad jag berättat om för här är det full rulle.

Först var vi ju i växjö, där blev farbror Cerberus reserv i öppenklass och lilla prinsessan Zoria knep reservplatsen i bästa tik. Stolt blev matten över en så fin liten tjej. :love:

Sedan bar det av till Stockholm och på tv-inspelningen. Jisses vad läskigt att bli filmad. Under tiden man jobbar är väl hyffsat okej men intervju-biten var hemsk. Jag kan bara hoppas att dom inte klipper bort det vettiga man sade och bara visar allt svammel. :eek: Cerberus var sååå himla duktig. Lite kul var dock att dom skulle filma när båda mina hundar rusade av sig i en rastgård efteråt. Tror ni Cerberus ville springa då? Nähä, han skulle bara pinka in rastgården, gå på toa och greja. Sedan, så fort filmteamet gått in för att rigga för intervju, så tokspringer han runt runt runt. Skräphund! :D Dessutom var han vänlig nog att visa sin bästa sida och stå och gnälla och titta ut genom fönstret när vi jobbade ena dagen. Pinsamt, men han såg hundar som lekte i en rastgård utanför och det var klart roligare än att bara ligga still.

Hur som helst så gick det väl överlag bra. Får väl se om jag ens vågar titta när det väl sänds. Någon gång under nästa år ska det gå på Femman iaf.

Väl hemma igen var det bara till att bada hundar och greja och sedan i fredags bar det av till örebro. I lördags och söndags var det nämligen RAS-konferens. :bump: Verkligen jätteintressant och jag är såå glad att jag faktiskt åkte! Dessutom var det trevligt att träffa folk i en annan miljö än utställning. Det är verkligen helt andra personer då, som umgås civiliserat och har kul ihop. Under själva konferensen föreläste olika personer om afghanens ursprung, funktion, exteriör m.m. Någon från SKK var även där och berättade om det där nya mentaltestet man håller på och utformar. Söndagen diskuterade vi RAS och olika områden som mentalitet, exteriör, avel, hälsa m.m och hur vi tar vår ras och avelsarbete vidare. :)

Utöver det var det trevliga måltider, stor middag och såklart en del festande för vissa. :p Himla kul! Om era klubbar ordnar en sådan konferens så rekommenderar jag er att åka. Jätteskoj verkligen!

Så kul att läsa vad ni har för er, det händer en hel del i livet just nu tydligen. Fint att Cebbe får vara med på tv, hoppas du återkommer med datum och tider när du får dessa? Annars missar jag det nog eftersom jag är en dålig tv-tittare.
Melli, jättefina kort på Cc och Khaki, alltid kul att se.
Hannapirat: det måste ju lösa sig med infektionen. Vi fortsätter hålla tummarna för er så klart.
Red-Chili, jättefina kort ( som alltid ) och jag gillade kollagen.
Härifrån kan jag rapportera att Lucy nu är rumsren, kissar 4 gånger om dagen nu och om hon inte hinner på promenaden ( ibland är det ju jättemycket spännande lukter ute ju och då har hon inte tid ) så säger hon till sen att hon måste få komma ut igen!!! Så det tog väl en vecka kanske? Att omplacera en hund för något sådant, förfärligt tycker jag.

Vad spännande!!!
Hoppas programmet går att streama, för vi har inte tv...

Afghanerna Grattis! Du måste ha gjort ett fantastiskt jobb eftersom hon var "så omöjlig att få rumsren";) Tycker också det är ett förfärligt skäl till omplacering. Att gå en inlärningskurs hade kanske hjälpt dem lite på traven, men det är lätt att vara klok åt andra:)
Tänker du behålla henne?

Hon luktar fortfarande ljuvligt:p

Operationen går ut på att dom öppnar upp hasen igen och tar bort massa skruvar och prylar "som hon troligtvis kan vara utan, men vi kan inte garantera någonting":(
Dessutom kostar det massa pengar och jag är totalt barskrapad...

Vi vill också gå på Whippet träff! Vill se bilder

Men såklart!

Här är alla whippar och människor och den härliga rastgården.
DSC02247.jpg

En stackars schäfer blir utskälld av en whippa. Förmodligen hade den inget existensberättigande...
DSC02261.jpg

Khaki och Luna - en 6månaders tik dansar fuldans.
DSC02283.jpg

Försök att ställa upp mitt i kaoset. Många godisaspiranter...
DSC02429.jpg

Lynchning av Luna...
DSC02377.jpg

Vi har alltid väldigt trevligt och jag är så glad för vårt lilla whippetgäng :)

Senast ändrad:

Åh vad härligt!:love:

Tar bilderna som inspiration om hur jag och Miiko kommer ha det till våren kanske:bump:

För övrigt har jag varit grymt otrogen idag och gullat med grannens Pyreneèr valpar! Helt bedårande söta nallebjörnar som redan vid två månaders ålder är större än Miiko:eek: men nog rycker det i valp-tarmen alltid:d

BILD!
Pyrvalp.jpg

Knapplån

Har förstått att man behöver ett väl inhägnat område med höga staket för att våga kunna släppa vinthundar (pga jakten ifall något djur dyker upp). Gäller det även Italienska vinthundar? Alltså att man inte kan ha de lösa på promenaden, eller har de mindre/delvis bortavlad jaktinstinkt?
Någon här som har koll? :)

Min mormor har en italienare som går lös på promenaden. Vet iof inte om de någonsin stött på nåt djur, men hunden har aldrig sprungit bort iaf.
Men å andra sidan är hon fortfarande unghund så det kan ju ändras.

Knapplån

Har förstått att man behöver ett väl inhägnat område med höga staket för att våga kunna släppa vinthundar (pga jakten ifall något djur dyker upp). Gäller det även Italienska vinthundar? Alltså att man inte kan ha de lösa på promenaden, eller har de mindre/delvis bortavlad jaktinstinkt?
Någon här som har koll? :)

Dom flesta vinthundsraser är otroligt gamla och bevarade utan inblandning av andra raser. Italienaren är en av dom äldsta. Jaktinstinkterna är alltså intakta.
Det är klart man kan ha vissa vinthundar lösa hela livet, men hur hårt man än tränar på saken så kan det när som helst brytas.
Min tjej var lös varje dag under hela första året. Sedan fick hon springa ett LC träningslopp och efter det var hon en helt annan hund vilket delvis resulterade i att hon blev påkörd, alltså finns det INGA garantier.

Sen behöver man inga höga staket och ibland inte ens en inhägnad, är området bara "säkert" och det är mer än en hund så brukar det gå bra.

Miiko var en ängel lös, stannade till och med på harar när jag ropade. Nu skulle jag aldrig drömma om att släppa henne i ett område jag vet att det kan finnas harar eller annan vilt.

Förutom det här lilla negativa om vintisar så är dom de härligaste hundar som finns!:love:

All lycka!

Jo dom verkar helt underbara :love: Men jag kommer nog aldrig köpa en hund för i så fall måste jag ju kunna bestämma mig om EN ras, och det finns så många fina :) Fast man ska ju aldrig säga aldrig!

Jag blir helt kär i dina små hundar, valpbilderna på liten khaki:love:

Galathea- Du får påmina om datum senare när det närmar sig tvpremiär för er :laugh:

KL

Blää, jag är inne i en 'varför-har-jag-hund-för?'-period :cool: Vädret är trååkigt, Glimma är trååkig (har precis slutat löpa), skolan är trååkig (ok, inte tråkig eg, men jobbig). Det kommer mest en massa klagosånger från mig just nu, så jag tänkte att jag skulle förskona er från dom och samtidigt försöka peppa mig själv till att gilla hundägandet igen genom att lägga in lite bilder på skräphunden :idea: Enjoy!

2yT2Rl.jpg

B3Nznl.jpg

eYzNGl.jpg

ivLGIl.jpg

pZF9Al.jpg

Hon är ju ganska söt ändå...:angel:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 923
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar