Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
Jag känner att jag måste uppdatera lite om våra äventyr. Minns liksom inte vad jag berättat om för här är det full rulle.
Först var vi ju i växjö, där blev farbror Cerberus reserv i öppenklass och lilla prinsessan Zoria knep reservplatsen i bästa tik. Stolt blev matten över en så fin liten tjej.
Sedan bar det av till Stockholm och på tv-inspelningen. Jisses vad läskigt att bli filmad. Under tiden man jobbar är väl hyffsat okej men intervju-biten var hemsk. Jag kan bara hoppas att dom inte klipper bort det vettiga man sade och bara visar allt svammel.
Cerberus var sååå himla duktig. Lite kul var dock att dom skulle filma när båda mina hundar rusade av sig i en rastgård efteråt. Tror ni Cerberus ville springa då? Nähä, han skulle bara pinka in rastgården, gå på toa och greja. Sedan, så fort filmteamet gått in för att rigga för intervju, så tokspringer han runt runt runt. Skräphund!
Dessutom var han vänlig nog att visa sin bästa sida och stå och gnälla och titta ut genom fönstret när vi jobbade ena dagen. Pinsamt, men han såg hundar som lekte i en rastgård utanför och det var klart roligare än att bara ligga still.
Hur som helst så gick det väl överlag bra. Får väl se om jag ens vågar titta när det väl sänds. Någon gång under nästa år ska det gå på Femman iaf.
Väl hemma igen var det bara till att bada hundar och greja och sedan i fredags bar det av till örebro. I lördags och söndags var det nämligen RAS-konferens.
Verkligen jätteintressant och jag är såå glad att jag faktiskt åkte! Dessutom var det trevligt att träffa folk i en annan miljö än utställning. Det är verkligen helt andra personer då, som umgås civiliserat och har kul ihop. Under själva konferensen föreläste olika personer om afghanens ursprung, funktion, exteriör m.m. Någon från SKK var även där och berättade om det där nya mentaltestet man håller på och utformar. Söndagen diskuterade vi RAS och olika områden som mentalitet, exteriör, avel, hälsa m.m och hur vi tar vår ras och avelsarbete vidare.
Utöver det var det trevliga måltider, stor middag och såklart en del festande för vissa.
Himla kul! Om era klubbar ordnar en sådan konferens så rekommenderar jag er att åka. Jätteskoj verkligen!