FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

:(
Dessa infektioner!

Vet inte vad jag ska skriva, I detta läge gäller nog veterinärernas råd och magkänslan.
Och vara försiktig med tanke på infektionsrisken.

Friheten hemma betyder nog en hel del iallafall!:)

Än så länge är hon så glad! Men om hon slutar vara det?:cry:

Jag har bara en sak att säga: Gör som Miiko, lev i nuet!
NU är allt mycket bättre, NU går det bra, NU är Miiko glad. Var glad för det! Kommer det problem när ni slutar med antibiotikan så får du ta det då. Det blir inte bättre för att du oroar dig nu och det enda resultatet av negativa tankar nu är att du går runt och är negativ längre tid än nödvändigt.

Jag vet att det är mycket lättare att säga än att göra, men försök att titta på Miiko och glädjas med henne, låt glädjen över att hon får full frihet i hemmet osv ta över alla dumma orosmoln.

Visst sitter jag inte och gråter hela dagarna:)

Vi leker, myser, tränar tricks, har en vardag helt enkelt. Men i slutändan är ju hennes liv mitt ansvar, och i en sådan här situation är det närvarande 24h om dygnet. Så ja, vi har det jätte kul! men ibland blir det lite för mycket för mig och jag blir trött och ledsen...istället för att ta ut det på henne lastar jag över det på er;)

Skämt å sido, nu blir det nog lite tvångs-gos i soffan:p

Bryter negg-trenden och bjuder på lite köks-bus!

2010-12-03032.jpg

2010-12-03030.jpg

2010-12-03027.jpg

2010-12-03023.jpg

2010-12-03015.jpg

2010-12-03013.jpg

:love:

Nämen, sånt där får du inte visa! :eek: *vill ha, vill ha* :love:

Jag själv brukar "fönstershoppa" här
http://www.whippetwear.com/. Så himla snygga. Men dyyyrt:angel:

Härligt att se bilderna på din kämpe!:love::love:
Vad fint såren läkt, jag håller tummarna att hon slipper en infektion!

Ha, ha , ha vilka härliga bilder. Hon är ju så glad och busig den lilla! Hoppas verkligen att inga infektioner nu tillstöter så att hon kan vara ute och leka ordentligt igen. Förstår att det känns tråkigt emellanåt men om hon blir helt bra så var det ju värt att vänta på!!!

Kan meddela härifrån att allt går bra med lilla Lucy, hon är helt rumsren, väldigt glad och framåt tjej som charmar alla. Ett riktigt charmtroll med andra ord.
Däremot blev vi tvugna att ta bort Eddy i fredags, han började kissa blod så det var prostataproblem. Vetrinären bedömde att han var för "trött" för att en behandling skulle lyckas så vi hade inget val eftersom vi inte ville riskera att han skulle lida. Han blev alltså 12 år och 9 månader gammal, vilket ju inte är så dåligt ändå och han hade ett bra liv. Men det känns tomt här hemma utan vår gamle gubbe som höll reda på oss och alla tjejerna.
Har också varit på en inoff utställning med Aicha, hon blev BIG 2 trots att hennes matte är helt värdelös och inte vet något om hur man ska bete sig i en ring. Dessutom var det i ett ridhus med öppna dörrar så vi hade frusit i drygt 3 timmar innan vi skulle springa så det tog emot lite. Det gick i alla fall lite bättre andra gången, alltså i gruppfinalen, både att springa och för matte att bära sig åt på rätt sätt.

Underbart att se Miiko på bättringsvägen. Hon ser glad ut och jag håller med R_C. Så länge hon vill och inte behöver medicineras till en massa biverkningar så kör på och håll tummarna för att hennes kropp ska acceptera de främmande objekten. Tummar hållna här! Fantastiska bilder på dina två :love:

På onsdag får ni hålla alla tassar och tummar ni har för då ska Miiko opereras igen. Man ska ta bort det som man opererade in vid förra operationen...suck:(

Nu till någonting helt annat;

Vilka ska till stora Sthlm?
Jag har hört att det är hela 100 whippets anmälda:eek: Miikos bästis Rosa ska ställas för första gången och om allt går som det ska med Miikos op, kommer jag vara där som moraliskt stöd och partisk hejjare!
Whipparna ställs tidigt på morgonen den 18:e...

På onsdag får ni hålla alla tassar och tummar ni har för då ska Miiko opereras igen. Man ska ta bort det som man opererade in vid förra operationen...suck:(

Jag har hört att det är hela 100 whippets anmälda:eek: Miikos bästis Rosa ska ställas för första gången och om allt går som det ska med Miikos op, kommer jag vara där som moraliskt stöd och partisk hejjare!

Jag håller tummarna! Lova att berätta hur det gått sedan!

Jag och Wahidah kommer till Stora Sthlm. Vi ska sitta i kapplöpningsklubbens monter på lördagförmiddagen och söndageftermiddagen. Kanske släpar mig bort och tittar på något i utställningsringarna också, annars kommer jag bara hålla mig kring montrarna och allt roligt :D

Jobbigt :( Vad innebär detta, man plockar bort skruvarna och allt och hoppas på att det håller ihop ändå?
Här hålls självklart alla tummar och tassar vi kan!

Jag kommer också Stora Sthlm, utan hund dock :p. Ska titta på lite whippar tänkte jag och shoppa lite kanske :angel:.

*KL*

GRATTIS till Aichas grupp-placering! :banana: Roligt när det går bra! Sorgligt med gammelgubben dock. Jag njuter av alla dagar med gamla Carmen här. Hon är snart 12 hon med. Hon var på seniorkoll och veterinären var fascinerad över i vilket gott skick hon är. "Fortsätt med vad ni nu gör, det verkar funka" sade hon bara. :D Hon ska dock operera bort en liten knöl på sitt ena ögonlock då den kliar. Jag blir helt nervös, men jag antar att vet. inte skulle rekommendera det om det var någon fara.

---

Lite nytt skvaller då. Det verkar som att Zorias syster Kali flyttar in här på heltid. :love: Jag har dock inte råd att ha fyra hundar nu när jag pluggar, så det blir antagligen så att jag delar henne med min gode vän senare när hon har landat. Planen är att jag tränar henne till terapihund men min vän har henne till vardags. På så sätt så får hon leka med bästa Zoria och Cerberus, men får en egen husse att mysa med också. Och jag slipper mecka med fyra hundar utan bil/körkort hela tiden. Men! Först ska hon veterinärkollas och se om kliande öron beror på understimulans eller något smittsamt, och sedan ska hon få komma ner hit, leka med bästa systern och bara landa och ha det bra. :love: Hon är dessutom nedklippt nu så det blir ingen belastning pälsmässigt, iaf inte än på ett tag. :p

Har velat ha hund i princip hela livet och borzoi och saluki är mina drömraser! Kommer ha en massa ledig tid i vår och funderar på att 'bli med valp' då. Har dock lite tankar/funderingar så hoppas någon här kan svara :) Jag är väl medveten om att vinthundar behöver få springa fritt regelbundet, samt deras jaktinstinkt. Så hur löser ni vinthundsägare det praktiskt? Vad för inhägnade områden vistas ni i? Hur stora är de och vad för typ av staket? Skulle en vanlig hästhage fungera, eller 'kryper' de emellan trådarna? Alla tips och tankar mottages tacksamt :)

Det där beror väldigt mycket på individ. En större hage skulle säkert fungera, dom har sällan behov av att ta sig ut så länge dom inte får syn på något intressant eller något att jaga. För mina hundar skulle en hästhage inte hjälpa i bemärkelsen att hålla dom kvar innanför staketet, vill dom så kryper dom bara under. Men som sagt så, är ytan bara tillräckligt stor och inget vilt dyker upp så är det inte så att dom sticker bara för att.

Jag släpper mina i hundrastgårdar. Staketen bör vara rejält höga, men jag har även släppt i en rastgård med lågt staket. Då får jag stå och stirra överallt hela tiden dock, för att se så det inte dyker upp djur/annan hund för då kliver dom bara över och piper iväg. :p I övrigt kan jag släppa mina på rejält stora ytor, som stooora stränder eller stooora fält, efter att ha gått något varv och sett så det inte är något vilt där.

Jag vet folk som bor på mindre orter som släpper sina hundar på inhägnade dagis, efter en rejäl rastningsrunda. Men då kan dom bara rejsa av sig, sen går dom därifrån så fort hunden lugnar ner sig. Här i storstan skulle jag bli lynchad om jag gjorde så. :D

4hundar:eek: Vilken bra deal att dela hund, vilken fin flock du kommer få!

Haha jaa. Jag vet. Har inte vågat ringa min mamma och säga det ännu. Hon tycker att jag redan nu inte gör annat än går med hundarna. ;) Men gamla Carmen är 12 år, och hur ont i hjärtat det än gör så lever hon inte för evigt. :cry: Dessutom börjar hennes husse, mitt ex, antagligen plugga nu till våren så då får hon vara mer hos honom. Hon avgudar honom och gillar att vara ensamhund, och sedan få leka med affarna när hon är på lekhumör. Så, då blir det ändå att jag mest har tre hundar. Men tja. Det löser sig oavsett. Kali är så himla mysig tjej och det gör ont i mig att hon mår dåligt just nu. Hon sover inte ordentligt på nätterna, är gnällig och vankar runt mycket. Dessutom har hon kliat sönder öronen, vilket ju kan vara av stress men det är det som ska kollas upp först så att det inte är smittsamt och jag sedan måste behandla fyra hundar. :) Värsta bästa julklappen blev det iaf. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar