FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Igår lekte vi lite med agilityhindren på hundfältet och Khaki verkar älska det! Han balanserar på brädor och går över A:n samt hoppar små hinder som han aldrig gjort annat. Söting! Kanske blir en riktigt allroundhund det där :love:

ÅH så kul! Jag hejar på er ;)
Och klart du ska försöka gå MH med dem om du vill det!

Åh förresten, jag är glad! :D
Idag var vi ut på en långpromenad tillsammans med en vän och hennes lapphund. När vi hade gått en bit kom vi till min favorithage där man under vinterhalvåret brukar kunna släppa hundarna. Under sommarhalvåret går det kor eller hästar där...
När jag var vid hagen senast (för någon vecka sedan) så var det fortfarande kor där och jag har för mig att de brukar flyttas först i början av november, MEN hagen var tom :bump:

Vi gick längs hela staketet för att se att det var helt, sedan gick vi in i hagen och släppte alla hundarna! T.o.m. Zala var på bushumör och sprang som en tok! De sprang ett bra tag och hade otroligt kul. Dessutom vågade Zala leka med lapphunden (hon har knappt vågat vara nära honom förut) och ÅH vad härligt det var!

Strålande sol, snö(!), lyckliga hundar och jättetrevligt sällskap :love:
Tyvärr hade jag inte med mig mitt teleobjektiv, så jag fick passa på att fotografera när de kom nära oss. Tror ändå att jag fick några bra bilder. Jag hoppas det..

Här är bilderna från idag. Åh, jag vill ha såna här dagar varje dag!

dsc_3510-copy_113398090.jpg

dsc_3531-copy_113398230.jpg

dsc_3541-copy_113398294.jpg

dsc_3561-copy_113398373.jpg

dsc_3562-copy_113398443.jpg

dsc_3572-copy_113398499.jpg

dsc_3579-copy_113398546.jpg

Jag blir förvirrad, snö i hela södra sverige och här i höga kusten nothing:D

Härliga och glada bilder! Så underbart med stora hagar att släppa hundar i, blir fina vyer att fotografera i. Kul att Zala våga sig på bus med en annan ras:D

Tack :D

Red_Chili - du bjuder på underbara bilder som alltid. Älskar bild nr 2 - den flyyyyygande salukin :love:

Hannapirat: Stackars liten Miiko. Hur verkar hon må mentalt? Hon verkar vara en väldigt tålmodig kämpe i alla fall. Styrka till er!

Hon är en sådan kämpe!
Varje morgon vaknar hon med ett stort Whippet "roaor" och vill bara leka! Tyvärr måste jag då agera party-pooper:(. Snön kom igår och det är typ det roligaste som finns tycker hon, även där måste jag dämpa lyckan...Men visst har hon ont också. Hon blir skitförbannad på sitt ben och vill typ gnaga bort det, och ibland stödjer hon inte alls...
På onsdag blir det djursjukhuset igen och då får vi se om hennes kropp stött bort alla skruvar i hasen, vad som händer då vet jag inte riktigt.
Hon är inte ens ett och ett halvt år och har varit instängd i en hörna i två månader! Just nu tror jag hennes livsgnista och kämparanda är större än min:cry:

Det är i alla fall roligt för mig att se hur bra det går för er alla!

och Melli, är det Khaki man ser hela tre gånger på bild i senaste whippet-bladet?:bump:

taaaaack:love:

Förstår att det är fullt upp i eran vardag med skadat ben och känslor i berg och dalbana iochmed detta. Jag önskar jag kunde göra något för att avlasta:( Ni kämpar så fint, vägen tillbaka är lång, hoppas det går hela vägen det håller jag alla tummar och tår för!

Ojoj, lilla vännen :( Förstår att det måste vara jobbigt för henne att vara så stilla, men är hon så glad och pigg så kan hon ju inte ha det så illa ändå. Whippet-gurgelmorr är så sött :love: Hoppas verkligen att skruvarna får sitta kvar för hennes kropp. Tumme och tass hållen!

Angående whippetbladet så har jag inte fått det trots medlemskap, när kom den ut? Var är bilderna från? Vi har ju inte varit på mer än en whippetklubbsutställning så det kanske är hans bror?! Spännande i alla fall :D

Ojoj, lilla vännen :( Förstår att det måste vara jobbigt för henne att vara så stilla, men är hon så glad och pigg så kan hon ju inte ha det så illa ändå. Whippet-gurgelmorr är så sött :love: Hoppas verkligen att skruvarna får sitta kvar för hennes kropp. Tumme och tass hållen!

Angående whippetbladet så har jag inte fått det trots medlemskap, när kom den ut? Var är bilderna från? Vi har ju inte varit på mer än en whippetklubbsutställning så det kanske är hans bror?! Spännande i alla fall :D

Melli och FrittePTack för ert fina stöd! Det värmer:)
Just nu är hon mer än nöjd, hon ligger på köksgolvet och "hjälper till" att göra tänd ved till vedspisen:D

Melli Jag fick tidningen för ca 2 veckor sedan...hunden heter Aaniston Incoming File Transfer, ser precis ut som Khaki:)

Hihi, sött! Mina strimlar och avbarkar också ved när vi är hemma hos mamma och pappa. Billiga tuggben, men man får ju betala med städtid :p

Åh då är det ju Khaki :love: Jag har mejlat whippetbladet, hoppas jag kan få det i efterhand :D Är det från Svenstavik?

Hihi, sött! Mina strimlar och avbarkar också ved när vi är hemma hos mamma och pappa. Billiga tuggben, men man får ju betala med städtid :p

Åh då är det ju Khaki :love: Jag har mejlat whippetbladet, hoppas jag kan få det i efterhand :D Är det från Svenstavik?

Melli: (Och alla andra:) Det är din lilla Kaka som är med på bilder i whippetbladet :) Det är från Svenstavik.

Jag blir förvirrad, snö i hela södra sverige och här i höga kusten nothing:D

Härliga och glada bilder! Så underbart med stora hagar att släppa hundar i, blir fina vyer att fotografera i. Kul att Zala våga sig på bus med en annan ras:D

Det är verkligen rena rama tvärtomvärlden :D Fast, snön fanns bara kvar ett dygn och nu är det grönt på marken igen. Hoppas att det kommer lite snö nästa månad igen! Det blir ju verkligen så fint då.

Den där fårhagen är underbar, och jag gillar att Zala faktiskt springer i den. (Hon är vanligtvis inget stort fan av att springa i inhägnader) Den där lapphunden är supersnäll, så nu när vi träffat honom några gånger tycker t.o.m Zala att han är rolig :D

Hur är det med Miiko nu? Går det bra med allt? Uppdatera oss (och ge Miiko en puss på pannan från mig)

Åh, förresten, vet ni! I övermorgon ska Wahidah tävla! :bump:

Vi har lyckats få ihop tillräckligt många salukis för att ha salukilopp på kappbanan på lördag, så då ska Wahidah debutera :D Hon har ju inte ens tävlat LC förut, så jag längtar verkligen nu.
Hon har ju absolut ingen chans att vinna, men har vi väldig tur så kommer hon inte sist i alla fall :p

Vad roligt att det blir ett lopp? Fast det är uppvisningslopp väl? Eller har ni redan hunnit ta tävlingslicens och grejer? Det är väl kurs och grejer som man måste gå? Jag har själv inte orkat ta tag i det ännu eftersom det kostar pengar, och eh.. tid. Som jag inte har.. Något av det. :D

Det är för övrigt därför jag inte är här så mycket. Tiden bara försvinner. Vem är den som stjäl den egentligen?

En kul nyhet har jag dock att komma med, förutom att Cerb gjorde MH. Och det är att han ska vara med på tv. :D Det är inspelningar av ett hundprogram till femman, och dom ska filma oss när Cerb arbetar som terapihund. En gång när vi jobbar tillsammans med Fadderhunden i arbete mot mobbning, fast med dagisbarn. (hur är man en bra kompis? osv.) Och en gång när jag jobbar med mitt eget Projekt Tassavtryck och med ett lite äldre barn kring självkänsla och självförtroende. Ska bli spännande. Jag själv är inte heeelt förtjust i tanken på att vara med på tv, men det ska bli kul att representera att vintisar/affar också kan jobba. Och visa att terapihundar faktiskt existerar och är användbara. :p Wish us luck. :D

Lycka till!
Good luck, eller break a leg!
Bonne chance, eller merde!
Sen kan jag inte fler språk men andemeningen är ju ändå ett STORT lycka till från tjejerna i Västerås som nu blivit tre.

Hihi tack! det räcker nog gott med de språken. ;)

Har ni fått utökning!? Berätta! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 911
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar