FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Stor skillnad från i somras. Och med alla dina helgaktiviteter kommer hon få ett elände att äta sig tjock igen:D Vilken näpen blick hon har på bilden, så söt!

De älskar den där solfläcken i soffan :D

Såhär ser lappen ut. Kan det stå "bra framifrån"?

DSC01878.jpg

Close up
DSC01881.jpg

Tycker nog att det ser ut som det står "bra tempra" kan det vara förkortning på temperament???

kl

Hejja Vinthundstråden FYRA:banana::banana:

Önskar att jag kunde berätta något kul men här är det stiltje...stålställningen är i alla fall borta men mega infektionen Orvar har invaderat hasleden:(

När allt är mörkt drömmer man sig bort:angel: och då drömmer jag om dom här;
http://www.loveofbreeds.com/wiki/671px-Chart_polski_67u7.jpg
www.pies.pl/rasypsow_zdj/d_320.jpg
som jag vill göra det här med;
http://www.psy.elk.pl/zdjecia/dodane/7167_chart-polski.jpg
:love::love:

Om ni inte har klurat ut vad det är för ras än så kan jag berätta att det är en Chart Polski!

Ja kanske. Någonting är bra i alla fall så jag får väl hoppas att det inte står bra underbett eller så ;)

Galathea: Snyggt MH :D Jag är väldigt sugen på att låta Khaki genomgå ett också. Han är lättskrämd men samtidigt tuff beroende på situation. Hur gammal måste hunden vara?

Hannapirat: Stackars liten Miiko. Hur verkar hon må mentalt? Hon verkar vara en väldigt tålmodig kämpe i alla fall. Styrka till er!

Sista bilden är döläcker :love:

Nu blev jag osäker men 12 månader tror jag dom ska vara. Sedan rekommenderar dom ju att man ska göra beskrivningen tidigt, innan hunden har lärt sig en massa. Alltså, för att få en så sann bild av mentaliteten som möjligt. Jag själv har väntat lite för att jag skulle ha en chans och kalla in Cerberus öht. :D Nu levde han ju sitt eget liv ändå, men hade han varit yngre hade han nog stuckit till skogs.

Vintisar är ju inte brukshundar och det tycker jag man ska ha med i beräkningen när man går. Alltså, jag är liksom inte besviken på en fyra på skott eftersom jag vet hur han är. Och att han inte är rädd för skottet. Däremot hoppade han ju till vid första skottet, som han brukar hoppa till när något plötsligt händer. Men sedan står han ju kvar och tittar, så han flyr ju inte eller är så rädd att han vill bort.

Hur som helst så tycker jag att det var jätteskoj att göra det, så det kan jag verkligen rekommendera. :p Skoj att testa på, och skoj att få se hur ens hund reagerar. :)

Lovade tidigare i tråden att lägga in en bild på blöt pudel. Lite vinthundslik blir han allt, fast kanske inte lika vacker, haha. Tyckte dock inte att bilden gör likheten rättvisa.

dsc00354_113313986.jpg

Måste visa hur han ser ut efter hårföning ;)

dsc00360_113315587.jpg

Stor skillnad från i somras. Och med alla dina helgaktiviteter kommer hon få ett elände att äta sig tjock igen:D Vilken näpen blick hon har på bilden, så söt!

Visst är hon skitgullig :D och idag fick hon springa på hundöarna med sin bästa vän. och OJ vad hon sprang! Det märks verkligen att hon börjar komma i bättre kondition nu. Nu orkar hon "hur mycket som helst" igen, det är bara snabbheten jag vill åt nu, men den kommer nog så småningom :D

Heja Ceb! :D Åh, jag är så sugen på att gå MH med Waha, men hon börjar väl i princip bli för gammal nu...

(även till Melli) Jag har för mig att hunden "ska" vara mellan 12-18 månader när de går MH. Jag har också för mig att man kan kolla på avelsdata för att se snittålder för hur gamla hundarna inom en viss ras varit när de gått MH.

Haha! Jag håller absolut med dig om att han ser vinthundslik ut! Lite som en.. lurvig italiensk vinthund :idea:

Jaaa!
Jag som önskar mig en Whippet, inser mer och mer vad snygga dom skulle vara tillsammans :love: Måste jobba på att övertyga sambon :cool:

Gör det :D Men du.. Rimbo..? Det är väl nära Sthlm? Häng med på någon liten vinthundsträff eller något och dra med dig sambon så får han se hur fina vinthundar är!

jaa! Skulle jag gärna göra :)
Sen har väl sambon inget emot vinthundar, det är bara det att han tycker en hund räcker :devil:
Men han kanske ser hur vackra och fina dom är och ändrar sig :idea: man vet aldrig!! :)

Jag bor i Järfälla, så skulle du ha vägarna förbi här någon dag går jag gärna på promenad :D Jag har inte helt koll på hur man tar sig till Rimbo, men har ingen bil så jag misstänker att det blir bökigt. En gång var jag där med farsan. Då åkte vi bil "jättelänge" och ett rådjur sprang in i sidan på bilen så att vi knappt kom hem. Det är vad jag minns av Rimbo :angel:

Hahaha, ja Rimbo är långt ute i vildmarken. Men nog kan jag ta mig till stan lätt :D Vore jätteskoj faktiskt :) Kanske försöka få ihop en liten bukepromenad??

Bukepromenad vore helskoj! I alla fall så länge det kommer trevliga hundar och trevliga människor. Jag är mest van vid att träffa en människa i taget och blir lite virrig om man drar ihop stora träffar :angel:

Heja Ceb! :D Åh, jag är så sugen på att gå MH med Waha, men hon börjar väl i princip bli för gammal nu...

(även till Melli) Jag har för mig att hunden "ska" vara mellan 12-18 månader när de går MH. Jag har också för mig att man kan kolla på avelsdata för att se snittålder för hur gamla hundarna inom en viss ras varit när de gått MH.

Alltså. Våra hundar mognar ju ganska sent. Iallafall afghaner. Går man för tidigt är det ju risk att man får utslag på saker som bara är trams med. Som Zoria. Skulle jag gå med henne just nu så vette sjutton vad som skulle hända. Hon kan ena dagen vara rädd för allt, medan nästa dag går allt bara bra. Nu har det glesats ut lite med rädd-dagarna, men ändå.

Som jag sade så ska dom ju gärna vara unga för att man vill få en bild av hur hundarna är innan dom har lärt sig att hantera saker allt för mycket. Men det är ju bättre att göra det lite senare än inte alls. Tycker jag. Sedan kan det väl kvitta om hunden är typ 8 kanske. Men de flesta afghanerna (av "alla" fem ;) ) har jag för mig var mellan tre och fyra när dom gick sina MH.

Ok! Jag skulle ju kunna gå med Cc, men han är ju inte mycket för att leka och gripa i saker utan vidare. Men bara för skojs skull och för att höja statistiken. Vad är prislappen? Tyvärr styr just det det mesta i mitt liv just nu. Otroligt irriterande.

Khaki är också lite harig och skrämsen, men jag försöker att vara lugnet självt i alla situationer som kan uppkomma och han blir inte harigare i alla fall. Skott har han inte reagerat på hittills, däremot främmande föremål kan vara tokläskigt och ska skällas ut. Griper och kampar gör han och älskar alla människor han ser :D Nä ett MH blir det. Blir mer och mer sugen :D

Igår lekte vi lite med agilityhindren på hundfältet och Khaki verkar älska det! Han balanserar på brädor och går över A:n samt hoppar små hinder som han aldrig gjort annat. Söting! Kanske blir en riktigt allroundhund det där :love:

Fijja: Den där har absolut vinthundsform. I alla fall i blött format när hon "räkar" lite med ryggen :p Mina har träffat en del pudlar och de är faktiskt ruskigt snabba!

I nästa inlägg får du se fler anledningar till att man ska ha whippet.

Mina vackra, älskade killar i bildbombsformat!

Cc har ben. Khaki har inte ben.
DSC01904.jpg

Liiite kan jag väl få smaka??
DSC01913.jpg

Khaki har Cc.
DSC01921.jpg

Kärlek
DSC01932.jpg

DSC01939.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 911
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar