FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag tog hem en till tik i lördags, hon har varit hos en bekant i lite drygt ett år men nu ville de inte ha henne längre ( bekantingen är inte så populär hos mig nu för tiden så klart ) för att de inte lyckats få henne rumsren! Dålig anledning tycker jag. Nåväl, den här tjejen är trekvartssyster med Star och tre år gammal. Kastrerad är hon också så där är det ju inga problem. Jättefin färg, registrerad som blå men väldigt ljus, till och med ljusare än Cebbe, med mörk mask. Vi får se hur det går med allt, fyra hundar är ju ganska mycket trots allt och jag hade inte tänkt ha så många egentligen.

Vad roligt att det blir ett lopp? Fast det är uppvisningslopp väl? Eller har ni redan hunnit ta tävlingslicens och grejer? Det är väl kurs och grejer som man måste gå? Jag har själv inte orkat ta tag i det ännu eftersom det kostar pengar, och eh.. tid. Som jag inte har.. Något av det. :D

Det är för övrigt därför jag inte är här så mycket. Tiden bara försvinner. Vem är den som stjäl den egentligen?

En kul nyhet har jag dock att komma med, förutom att Cerb gjorde MH. Och det är att han ska vara med på tv. :D Det är inspelningar av ett hundprogram till femman, och dom ska filma oss när Cerb arbetar som terapihund. En gång när vi jobbar tillsammans med Fadderhunden i arbete mot mobbning, fast med dagisbarn. (hur är man en bra kompis? osv.) Och en gång när jag jobbar med mitt eget Projekt Tassavtryck och med ett lite äldre barn kring självkänsla och självförtroende. Ska bli spännande. Jag själv är inte heeelt förtjust i tanken på att vara med på tv, men det ska bli kul att representera att vintisar/affar också kan jobba. Och visa att terapihundar faktiskt existerar och är användbara. :p Wish us luck. :D

Hon har licens! Fast bara för sololopp. Istället för "hela lopp" med massor av hundar så ska vi köra alla salukis solo och så vinner den med bäst tid osv som vanligt.

Fy fan vad jäkla kul att Ceb ska få vara med i tv! :bump: Det kommer bli toppenbra, det är jag övertygad om! och så bra reklam det kommer bli för ditt egna företag ;)

Åh vad mysigt med en till! Har du ingen bild? :bump: Jag tycker också det är mycket med fyra hundar, fast när jag hade Zorias syster Kali ville jag inte lämna tillbaka henne ändå.

Men stackars liten, tre år och inte rumsren? Hur har hon haft det innan? :(

Ahaa, jag tänkte liksom tävling som i tävlingslopp som i flera hundar på en gång liksom. Men vad skoj! :laugh: Hoppas det går bra för lilla tjejen! :p

Vad roligt att ni ska vara med på tv tillsammans! Kör hårt, det kommer blir suveränt! :laugh:

Afghanerna: Så tråkigt att höra, hur lyckas man egentligen inte få hunden rumsren på ett helt år...!? Hoppas allt löser sig till det bästa, är nyfiken på färgen så har du en bild att bjuda på så...:laugh:

Ahaa, jag tänkte liksom tävling som i tävlingslopp som i flera hundar på en gång liksom. Men vad skoj! :laugh: Hoppas det går bra för lilla tjejen! :p

Det är ju så det brukar vara, men vi har inte tillräckligt många salukis som har licens för sådana lopp, så då löser vi det sådär :p

Delvis knapp

Galathea : Gud så skoj! Vilken tid och kanal och eller nätkanal? Jag som blev lite stolt när Kaka var i whippetbladet, hihi :p

Red_Chili : Lycka till på loppet! Var inte Waha ganska snabb??

Afghanerna : Skoj med en till lurvas. Håller med om att det är helt otroligt att inte lyckas få den rumsren på 3 år. Stackars :( Lycka till och in med bilder :D

Själv har jag precis skrivit en tenta och ska ägna mig och kvalitetstid med hundarna i soffan och mysa istället för att sitta i köket och vara världens tråkigaste matte :p

Hon har varit snabb, fast nu är hon ju inte i toppkondition, så jag räknar inte med några toppentider och vet att hon inte vinner. :p Jag är dock väldigt nyfiken på hur snabbt det går. För en månad sedan sprang hon 550 meter på tiden 41,79 sek. Nu lär väl banan vara mer svårsprungen, men jag hoppas ändå på en bättre tid, bara som bevis på att hon blivit bättre i kondition.

Just nu är jag mest orolig för hur jag ska orka upp imorgon. Har lyckats vända på dygnet helt och vaknar ungefär kl 11 varje dag. Imorgon behöver jag vakna absolut senast 9 :angel:

Jag tog hem en till tik i lördags, hon har varit hos en bekant i lite drygt ett år men nu ville de inte ha henne längre ( bekantingen är inte så populär hos mig nu för tiden så klart ) för att de inte lyckats få henne rumsren! Dålig anledning tycker jag. Nåväl, den här tjejen är trekvartssyster med Star och tre år gammal. Kastrerad är hon också så där är det ju inga problem. Jättefin färg, registrerad som blå men väldigt ljus, till och med ljusare än Cebbe, med mörk mask. Vi får se hur det går med allt, fyra hundar är ju ganska mycket trots allt och jag hade inte tänkt ha så många egentligen.

Kul med en till hund!!!
Har hon blivit kollad för urinvägsinfektion? Jag har också hört talas om tikar som får problem med blåsan efter kastreringen, kan vara värt att kolla upp!
Hoppas verkligen ni får det fint ihop:)

Hur är det med Miiko nu? Går det bra med allt? Uppdatera oss (och ge Miiko en puss på pannan från mig)

Det går fram och tillbaka hela tiden...
Igår var vi hos ortopeden och hon var jätte positiv, infektionen var så gott som borta och vi fick klartecken till att få gå små promenader. Så igår var nog Miikos roligaste dag på länge, vi gick en 15min prom i lååångsam takt och hon nosade och nosade...idag är benet svullet igen:(
Jag fick i alla fall drösvis med beröm av ortopeden, både att Miiko är en sådan trevlig hund men också att jag tar hand om henne så bra och är så öppen/kommunikativ om henne. Det gör mig jätte glad! Hon sa också att hon litade på mitt omdöme:)
Vi kämpar på och "tiden läker alla sår"!

För övrigt visar det sig att vi har två jätte fina strävhåriga galgos till grannar!!!!!Både dom och ägaren är super trevliga, så när tjejen är frisk blir det vinthunds bus:bump:

Lycka till idag Wahidah! Själv gick jag upp halv sju och varit på jobb sen klockan åtta. Okristligt! En timme kvar och sen ska jag gräma mig för att jag missar LC-träningen idag igen. Tusan att man måste jobba helg för att överleva :mad:

Hannapirat: Härligt med i alla fall övervägande positiva nyheter :bump: Hejja tillfrisknandet! Jag har träffat en galgovalp några gånger på strandpromenaden - toksöt och framkallar habegär :love:

Till Galathea: Jo hon bodde på kennel i två år och sedan som sagt hos en bekant i drygt ett år. Hoppas att vi får ordning på detta för annars kan jag nog inte övertala sonen att vi ska ha henne kvar.
Kort kommer så fort jag lärt mig ladda upp bilder från mobilen till datorn och sedan till photobucket och hit...

Fritte Power: Jag undrar också hur man kan misslyckas med det, och vet ni, om jag misslyckades med det på ett år så tror jag att jag inte skulle vilja erkänna det för någon...

Hannapirat: Hon har inte urinvägsinfektion, hon kissar så lite som en till två gånger per dygn men då kissar hon rejält. Grejen är ju att när de håller sig så länge så luktar det också ganska mycket. Det är hemskt konstigt och inget jag någonsin varit med om tidigare faktiskt, hon har som inget alls initiativ att kissa när vi är ute, går runt och luktar massor men kissar inte. Alla mina andra hundar har liksom kissat både ute och inne när de inte var rumsrena, den här tjejen kan man gå ut med tio gånger med och hon kissar inte alls, sen blir hon kissnödig och kissar i vardagsrummet. Det är bara om hon blir kissnödig när vi råkar vara på promenad som hon kissar ute.

Så skönt att det börjar gå bättre med Miiko, vi håller fortfarand tummar och tassar här att allt blir bra med henne!

Kan det inte vara som med valpar då, att det liksom händer för mycket/luktar för mycket osv på promenaderna så det inte finns tid eller ro nog att kissa ute? *spånar*

När jag tog Kali så kissade hon inne först. Jag fick veta av ägaren att hon alltid höll sig tills preciiiis innan hon skulle in igen, men hos mig kissade hon som sagt inne. Ibland bara man kom innanför porten, ibland i lägenheten.

Jag gjorde som så att jag gick ut och ställde mig utanför bara. Helt still. Så fort hon nosade för länge på samma fläck så lirkade jag lite i kopplet. Samma sak om hon tittade för mycket på något. För så fort hon hittade något som fångade hennes intresse så glömde hon bort att kissa. Hon fick bara kopplets längd att röra sig på. Då gick hon runt runt och tillslut kissade hon. I början var det jääättemycket att titta på enligt Kali, även fast det var sen kväll och i princip ingen trafik och inga människor ute. Tror vi stod över en halvtimme första gångerna. När hon väl greppat grejen så hajade hon snabbt. Jag provade olika ställen med och tillslut var det en liten grusplan utanför som fungerade bäst för henne, så då gjorde vi samma ställe till rutin. Som med en valp helt enkelt.

Om vi gick på promenad och hon fortfarande inte kissat så gjorde jag likadant. Bara stod still och väntade där på den lilla grusplanen.

När jag lämnade tillbaka henne så kissade hon som dom andra precis i början av promenaden, så hon blev betydligt mer avslappnad och van på de två månaderna hon var hos mig. Och hon kissade alltid på grusplanen innan vi gick in igen. Och inga olyckor inne, alls. :p

Inte säkert att det är det som är grejen för din tjej såklart, men tja.. Kanske värt att testa om du inte redan gör det. :) Hoppas det går bra iallafall! Och hoppas på bilder snart! :p

KL
Måste ju få skryta lite, Diezel hade sitt avslut på spårkursen idag. Vår ledare hade i förväg lagt spåren så vi blev bara visade vart dom började. Med Labradorer, Golden, I Setter och D Pinscher som motståndare, så kom Diezel:love: KURSETTA, den enda som hittade alla tre spårapporterna. Vinthundar kan:banana:, gissa om jag blev glad:rofl:

KL
Måste ju få skryta lite, Diezel hade sitt avslut på spårkursen idag. Vår ledare hade i förväg lagt spåren så vi blev bara visade vart dom började. Med Labradorer, Golden, I Setter och D Pinscher som motståndare, så kom Diezel:love: KURSETTA, den enda som hittade alla tre spårapporterna. Vinthundar kan:banana:, gissa om jag blev glad:rofl:

Hurra för er!!!!:bump:

Härligt!!!!! Spår som är så jäkla roligt!!!:laugh: Min pappa hade också avslutning på spårkursen idag med idéfix "lillebror". Ska du avlägga ett spårprov nu också?

Åh vet ni! Vi har skjutit vildsvin och har nu frysen full av kött! Ska koka allt äckel-päckel och göra egen hundmat till idéfix:idea: Han njuter nu av vildsvinsben ute i trädgården. Hoppas det blir en bra jakt i vinter och mycket mat till hundarna:D Bra att förnya med nya spårklövar också:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 918
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits