Sv: FJÄRDE vinthundstråden!
Fast ute fungerade det inte alls! Faktiskt total katastrof...
Inte bara jagade hon kissen, hon backade ur sitt koppel, jagade katten ut genom staketet, hoppade själv ut och for efter katten in under en hundrädd häst
Jag vet inte vilken högre makt jag ska tacka för att alla, katt, hund och häst, klarade sig utan allvarliga skador. Hon hade nästan tag på katten två gånger, andra gången blev katten räddad av hästen som sprätte till och träffade Alaska på låret. Voffa blev lite pälsflådd men inget annat alls!!! Rädd såklart.
När jag sansat mig och pratat med kenneln igen kom vi överens om att Alaska skulle tillbaka dit.
Alla jag känner med trädgård har katter, så vi har ingenstans alls att ha henne lös och hon kan inte vara kopplad precis överallt, alltid.
Att hon inte tvekade innan hon forcerade staketet gör ju att det inte spelar någon roll om jag har en munkorg på henne; hon kan ju skada sig nåt alldeles väldigt om hon sätter efter katter och kommer ut antingen på vägen som hos min syster eller in i snårskogen som i stallet.
Jag tycker så mycket om den hunden att jag bara grät och snörvlade hos uppfödaren och faktiskt inte alls ville lämna henne. Det är dock allra bäst för henne att leva där, då kan hon rejsa så mycket hon vill.
Hon kom inte heller överens med min systers varghund efter kattincidenten, det var precis som om vargen blev arg för att Alaska jagade hennes katt.
Jag trodde jag skulle vara helt rökt hos uppfödaren, men hon erbjöd mig på stående fot att jag kunde ha tjing på en av de planerade valparna ur hennes nästa kull! Den hunden kommer jag iallafall kunna lära att aldrig, aldrig ta sig ut från inhägnader