Fikabesvikelser

Jag har sÀllan försökt dölja besvikelsen sÄ mycket som nÀr jag hade lÀngtat efter farmors kanelbullar och blev serverad en testomgÄng med nytt recept... Det var mandelmassa istÀllet för kanelfyllningen:cry:

Och jag upplevde samma besvikelse nÀr mammas underbara bullar med mandelmassa istÀllet var fyllda med nÄgot vidrigt citronklÀgg... :cry:

Dadlar. Är. Inte. Fika.
En dadel fylld med karamelliserat ghee (recept: glöm ditt ghee pÄ spisen tills det Àr gyllene och smakar kola). Det Àr pÄ riktigt (nÄvÀl) att jag behöver hÀr i livet.

On topic sÄ gillar jag verkligen inte vispad grÀdde men det Àr ju sÀllan enda ingrediensen sÄ det brukar lösa sig medelst bortpetning.

(Jag har ocksĂ„ fĂ„tt jĂ€ttegoda raw semlor av en vĂ€n. De var 2,5 cm i diameter uppskattningsvis. Att baka goda raw bakverk krĂ€ver lika mycket teknik som att göra goda bakade bakverk, sĂ„ att jĂ€mföra random cafĂ©s oĂ€lskade ”vi mĂ„ste ha nĂ„t till veganerna-bollar” med vĂ€lgjorda raw eller sĂ€dfria bakverk Ă€r dömt att misslyckas tycker jag. SjĂ€lvklart fĂ„r en gilla eller ogilla vad en vill, men att inte gilla raw bakverk Ă€r lika generaliserat som att inte gilla grönsaker - vilket ju ocksĂ„ Ă€r vanligt.)

Liknande trÄdar

Relationer Jag har en nĂ€ra anhörig, pensionerad sedan drygt tio Ă„r, som ibland har sĂ„ extremt hĂ„rda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om nÄgon kommer pÄ vem jag Àr sÄ snÀlla skriv det inte hÀr i trÄden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
TrÀning Eftersom jag har allmÀnt trÄkigt sÄ tÀnkte jag se till att fÄ igÄng en liten diskussion :devil: Lite nyfiken pÄ hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

• Dressyrsnack 17