Fikabesvikelser

Budapeststubbe. Men snälla vad tråkigt och ogott bakverk. Någon har ändå gjort sig besväret att rodda ihop en bakelse och så kombinerar man de tradigaste smakerna. Blir hellre bjuden på köperulltårta alla dagar i veckan för då har man ju inte ens försökt.
Ja men ja, nu inser jag att det ju är det min släkting gör fast i "vanlig tårtform". Verkligen vidrigt.

Tur att jag köpte med mig fika idag. Man kan ju inte diskutera fika utan fika liksom.
Jag också. Den ena åt jag i eftermiddags, kladdkaka noisette, och den andra ska jag äta nu, morotskaka :d :d
IMG_20231125_193441.webp

Jag blir lite förvirrad över begreppen bland lussebakverken - jag menar en lussekatt ska ju absolut inte ha någonting inblandat i degen utan bara ett enskilt russin i vardera "kringla" så att de går att peta bort, medan övriga lussebullar kan bero lite på utformning. De som kommer med fyllning ska ha mandelmassa i, och där går det även bra med pärlsocker på. :D

Blir jag bjuden på endera vid fika blir jag jätteglad! :love:

Har aldrig blivit så besviken som när det var möte på jobbet och provbageriet kommer in med pistagelängd, tar första tuggan och smakar inte alls gott och får sedan reda på att det inte är pistage utan deras nya fyllning päron.

Annars så mandel i olika former och fruktbakelser/ kakor. Älskar frukter med inte i bakelser eller kakor.

Har aldrig blivit så besviken som när det var möte på jobbet och provbageriet kommer in med pistagelängd, tar första tuggan och smakar inte alls gott och får sedan reda på att det inte är pistage utan deras nya fyllning päron.

Annars så mandel i olika former och fruktbakelser/ kakor. Älskar frukter med inte i bakelser eller kakor.
Jag ääälskar frukt och bär i bakverk, gärna syrligt så att det bryter det söta! Det är det jag tycker är så himla jobbigt med choklad, den bara... CHOKLAD och sedan finns inget annat. 😅

Jag kan dock absolut sympatisera med päronbesvikelsen. :cry:

Jag ääälskar frukt och bär i bakverk, gärna syrligt så att det bryter det söta! Det är det jag tycker är så himla jobbigt med choklad, den bara... CHOKLAD och sedan finns inget annat. 😅

Jag kan dock absolut sympatisera med päronbesvikelsen. :cry:
Skall det vara frukt eller bär så sylt isåfall, typ hallongrotta.

@Sel Äter bara lussebullar i form av åttor :idea: Eller ja, om någon nu skulle bjuda kan jag tänka mig att äta även en mer bullformad och då kan eventuellt mandelmassa fungera. Eller... Skulle testa men gillar verkligen inte mandelmassa:p Kan även tänka mig pärlsocker på sådana men i den klassiska åttformen vore det hädelse:D

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar