Fikabesvikelser

Lussekatt om det är 8 or, saffransbulle eller lussbulle om man så vill om de är bullformade. Det hörs på namnet ;)
Vi brukar i och för sig vara lata och säga "mamma har bakat lussebullar" om det rör sig om längder/flätor också (för övrigt det godaste!), men just lussekatter är ju speciella. :D

Jag är inte så svår med fika. Gillar inte heller nötiga tårtbottnar. Förutom brownie med valnötter.
Grädde ska INTE vara sockrad!
Och torra vetebullar är trist.
Fika kan nästan inte vara för sött.. Förutom när jag var i Turkiet och det fanns typ sockerkaka doppat i sockerlag. Inte min grej!

För övrigt är fruktsallad med vispad grädde och hackade nötter underskattat! Inte riktig fika, men ändå gott!

Raw fika är sånt jag kan uppskatta till vardags bara för att. Men det är ju inte något jag skulle bjuda på eller se som riktig fika.

Förresten! Maränger är jag inte förtjust i! Bara i marängsviss! Men inte tårta med marängbotten.

Jag blir lite förvirrad över begreppen bland lussebakverken - jag menar en lussekatt ska ju absolut inte ha någonting inblandat i degen utan bara ett enskilt russin i vardera "kringla" så att de går att peta bort, medan övriga lussebullar kan bero lite på utformning. De som kommer med fyllning ska ha mandelmassa i, och där går det även bra med pärlsocker på. :D

Blir jag bjuden på endera vid fika blir jag jätteglad! :love:
Fikapolisen noterade att Willys lussekatter har hackade russin i degen. Det gillades INTE. De borde få böta... :mad:

Vi brukar i och för sig vara lata och säga "mamma har bakat lussebullar" om det rör sig om längder/flätor också (för övrigt det godaste!), men just lussekatter är ju speciella. :D
Absolut, jag är däremot stenhård, bullar av olika slag är ju lussebullar, men lussekatter är lussekatter. Längder och fläter kallar jag nog längder och fläter, vi har inte bakat dem i min familj så har inte tänkt på det så noga där. :)

Absolut, jag är däremot stenhård, bullar av olika slag är ju lussebullar, men lussekatter är lussekatter. Längder och fläter kallar jag nog längder och fläter, vi har inte bakat dem i min familj så har inte tänkt på det så noga där. :)
Jag kommer inte ihåg att vi någonsin bakat lussebullar (som i runda kanelbullar typ) någon gång, så för oss blir längderna (som ju också är flätor egentligen men ändå inte.) bullar helt enkelt. Men ja, lussekatt är lussekatt och någonting annat. Det är ju egentligen bara deg som måste se ut på ett visst sätt. :D

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 000
Senast: skiesabove
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 230
Senast: vallhund
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 967
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar