Vänd på den. Russinen är kattens ögon.Jag har aldrig sett en katt som ser ut som en åtta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vänd på den. Russinen är kattens ögon.Jag har aldrig sett en katt som ser ut som en åtta.
Vi brukar i och för sig vara lata och säga "mamma har bakat lussebullar" om det rör sig om längder/flätor också (för övrigt det godaste!), men just lussekatter är ju speciella.Lussekatt om det är 8 or, saffransbulle eller lussbulle om man så vill om de är bullformade. Det hörs på namnet
Vänd på den. Russinen är kattens ögon.
Självklart får du vara med i team russinJag vill också vara med. Mer frukt (och russin) till folket!
Jag har aldrig sett en katt som ser ut som en åtta.
Är du intresserad så finns det faktiskt en historia bakom varför lussekatter heter lussekatter. Och varför de har saffran.Jag har aldrig sett en katt som ser ut som ett evighetstecken i ansiktet.
Är du intresserad så finns det faktiskt en historia bakom varför lussekatter heter lussekatter. Och varför de har saffran.
Fikapolisen noterade att Willys lussekatter har hackade russin i degen. Det gillades INTE. De borde få böta...Jag blir lite förvirrad över begreppen bland lussebakverken - jag menar en lussekatt ska ju absolut inte ha någonting inblandat i degen utan bara ett enskilt russin i vardera "kringla" så att de går att peta bort, medan övriga lussebullar kan bero lite på utformning. De som kommer med fyllning ska ha mandelmassa i, och där går det även bra med pärlsocker på.
Blir jag bjuden på endera vid fika blir jag jätteglad!
BOJKOTT!Fikapolisen noterade att Willys lussekatter har hackade russin i degen. Det gillades INTE. De borde få böta...
Absolut, jag är däremot stenhård, bullar av olika slag är ju lussebullar, men lussekatter är lussekatter. Längder och fläter kallar jag nog längder och fläter, vi har inte bakat dem i min familj så har inte tänkt på det så noga där.Vi brukar i och för sig vara lata och säga "mamma har bakat lussebullar" om det rör sig om längder/flätor också (för övrigt det godaste!), men just lussekatter är ju speciella.
Jag valde åtminstone film utifrån färgmatchnimgen katt-lussedeg och prickar-russin. .Väldigt många russin i den lussekatten.
Alltså jag gillar ju russin i mina lussekatter, men de måste vara hela!Fikapolisen noterade att Willys lussekatter har hackade russin i degen. Det gillades INTE. De borde få böta...
Tja, de blir ju i alla fall lättare att lokalisera och spotta ut...Alltså jag gillar ju russin i mina lussekatter, men de måste vara hela!
Man ansåg förr att djävulen hämtade barn och gav dem stryk, så för att motverka detta bakades vetebröd som såg ut som en katt och så hade man saffran i för den ljusa färgen, man ansåg att i kontrast till djävulen gav Jesus barnen de gula bröden. I Sverige kom traditionen lagom till Lucia och kom att få namnet lussekatt.Nu blev jag ju det…
Jag kommer inte ihåg att vi någonsin bakat lussebullar (som i runda kanelbullar typ) någon gång, så för oss blir längderna (som ju också är flätor egentligen men ändå inte.) bullar helt enkelt. Men ja, lussekatt är lussekatt och någonting annat. Det är ju egentligen bara deg som måste se ut på ett visst sätt.Absolut, jag är däremot stenhård, bullar av olika slag är ju lussebullar, men lussekatter är lussekatter. Längder och fläter kallar jag nog längder och fläter, vi har inte bakat dem i min familj så har inte tänkt på det så noga där.
Nu kan du inte undkomma dom!Fikapolisen noterade att Willys lussekatter har hackade russin i degen. Det gillades INTE. De borde få böta...
Inget går upp mot en hederlig prinsesstårtaDetta
Prinsesstårta är en styggelse, massa grädde, sylt och marsipan.